2020-02-26, 15:39
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Fortfarande långt efter är jag. Men här är några saker jag finner är viktiga i sammanhanget:

Aktbilaga 164:

Del 6, sid 24

SD: "Hoppas du aldrig kommer hem från resan om det här är vad du vill"

sid 26

SD: " Du får mer än gärna dö på de isiga vägarna om du vill ha det så här"

SD: " Jag vet att jag sagt allvarliga saker. Menar dem."

SD: "Hat är det som bubblar inom mig. Har du utnyttjat mig alla år för att knulla och ha sällskap? Jag har älskat"

Men sen senare:

SD: "Förlåt. Uppriktigt och ärligt förlåt, jag vet inte vad som flög i mig denna gång heller, jag blir bara så desperat svartsjuk när du ska bort med annan tror jag. vill inte förlora dig, och reagerar så in i helvete dumt..(..)"

Del 8, sid 2

Vem är nu igen denna Kenneth som LW har skärmdumpat en konversation av? Stämningen är långt ifrån bra där.

Del 8, sid 10

Bilder på cachen "my real six string". På hur många olika ställen har den varit på? För skärmbilderna där är från 7 mars 2018, och det är inte vid bullerplanket iallafall.

Del 8, sid 12

Skärmbilden är från 6 maj, och det börjar närmar sig, och det hettar till:

LW: "Ha så kul i USA när ni börjar om"

LW: "Åker förresten till Norge samtidigt tror jag. Vi kan skicka bilder till varandra när du är ute om kvällarna och hon hänger på rummet"

LW: "Bestämt igår"

LW: "Vet du, det känns helt odramatiskt om allt skulle avslutas nu"

LW: "Jag är inte rädd, du har inget grepp om mig längre"

Observera det sista. LW menar att hon inte är rädd längre pga. att SD inte har något grepp om henne. Vilket förmodligen ledde till att hon inte heller tyckte det kändes farligt att bjuda honom kaka den 14 maj. Tyvärr..

Det är någon gång runt den här tiden som jag tror SD inser att allt är kört och då bestämmer sig för att mordet är utvägen på allt. Intressant är ju också att SD tidigare som jag nämnt varit svartsjuk på LW ganska sent in i historien. En del här har ju velat få det till att det endast är LW som känt sådär. Det är också tydligt i deras konversationer att SD flera gånger ballat ur totalt och uttalat att han önskar att LW ej levde.

Ja det där säger väl allt egentligen, bra letat och skrivet.
K*nneth är en av vännerna som LW skickade sina konversationer med SD till.
"ifall något skulle hända mig "
Citera
2020-02-26, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Vi tänker väldigt lika ser jag. Jag har tidigare blivit lite avfärdad då flera, kanske helt naturligt, velat se HD främst som enbart ett offer, men ju mer som kommer fram kring HD desto mer märkligt blir allt. Ett tag var jag inne på Monica Zetterlunds gamla dänga Trubbel och tänkte att den nog kusligt sammanfattade mordet. Dvs, älskarinnan blir både mannens och den bedragna fruns gemensamma fiende som står i vägen för deras lycka som par. Hon ges hela skulden, mannen ingen alls. Flytten till huset så nära LWs samt trådsanningen om denna flytt (obefintlig bror till HD skulle ha ägt och velat bli av med radhuslägenheten ifråga vid flytt) etablerades snabbt i tråden efter mordet. Faktiskt så var stort fokus på HD ganska snart efter mordet men ju mer hon granskades desto mer konstigheter och fokusförflyttningar skedde i tråden med skumma, aggressiva konton som kom, bråkade och stängdes av. Sådant indikerar ju att något kring HD var känsligt, inte bara kring SD som MGM.

Kan man bli länkad till sådana inlägg eller är det emot sidans regler?
Citera
2020-02-26, 15:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Fortfarande långt efter är jag. Men här är några saker jag finner är viktiga i sammanhanget:

Aktbilaga 164:

Del 6, sid 24

SD: "Hoppas du aldrig kommer hem från resan om det här är vad du vill"

sid 26

SD: " Du får mer än gärna dö på de isiga vägarna om du vill ha det så här"

SD: " Jag vet att jag sagt allvarliga saker. Menar dem."

SD: "Hat är det som bubblar inom mig. Har du utnyttjat mig alla år för att knulla och ha sällskap? Jag har älskat"

Men sen senare:

SD: "Förlåt. Uppriktigt och ärligt förlåt, jag vet inte vad som flög i mig denna gång heller, jag blir bara så desperat svartsjuk när du ska bort med annan tror jag. vill inte förlora dig, och reagerar så in i helvete dumt..(..)"

Del 8, sid 2

Vem är nu igen denna Kenneth som LW har skärmdumpat en konversation av? Stämningen är långt ifrån bra där.

Del 8, sid 10

Bilder på cachen "my real six string". På hur många olika ställen har den varit på? För skärmbilderna där är från 7 mars 2018, och det är inte vid bullerplanket iallafall.

Del 8, sid 12

Skärmbilden är från 6 maj, och det börjar närmar sig, och det hettar till:

LW: "Ha så kul i USA när ni börjar om"

LW: "Åker förresten till Norge samtidigt tror jag. Vi kan skicka bilder till varandra när du är ute om kvällarna och hon hänger på rummet"

LW: "Bestämt igår"

LW: "Vet du, det känns helt odramatiskt om allt skulle avslutas nu"

LW: "Jag är inte rädd, du har inget grepp om mig längre"

Observera det sista. LW menar att hon inte är rädd längre pga. att SD inte har något grepp om henne. Vilket förmodligen ledde till att hon inte heller tyckte det kändes farligt att bjuda honom kaka den 14 maj. Tyvärr..

Det är någon gång runt den här tiden som jag tror SD inser att allt är kört och då bestämmer sig för att mordet är utvägen på allt. Intressant är ju också att SD tidigare som jag nämnt varit svartsjuk på LW ganska sent in i historien. En del här har ju velat få det till att det endast är LW som känt sådär. Det är också tydligt i deras konversationer att SD flera gånger ballat ur totalt och uttalat att han önskar att LW ej levde.

Fast hon bevisar ju att han faktiskt har grepp om henne fortfarande genom att skriva som hon gör. Hon rubs in his face att hon också bestämt igår att resa till Norge. Märk väl att Lena tror att USA resan innebär att paret D ska börja om. Det är därför hon berättar att hon minsann också ska resa och det här blir ett jättebra avslut för dem båda. För han har ingen grepp på henne.

Senare skriver hon ändå att de kan prata och skicka bilder till varandra på sina respektive resor. Gå ner och gör det när H är kvar i rummet säger hon.

Om du tror att Lena verkligen menar vad hon säger med att hon inte är i SD:s grepp så tror du nog fel.
Citera
2020-02-26, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Ah, hade missat fotot. Läste bara texten i FUP. Tack för att du rättade mig!
Aktbilaga 160 sid 56. NFC-sakkunnigutlåtanden.
Citera
2020-02-26, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Aktbilaga 160 sid 56. NFC-sakkunnigutlåtanden.

Trosor, svarta och trosskydd. Togs av kroppen
Forums materia/nr: 201801008148
DNA
Sperma kunde inte påvisas.
I två undersökta besudlingar a) och b) påvisades DNA. DNA:t
överensstämmer med Lena Wesström själv
Citera
2020-02-26, 15:45
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Han börjar dödshota henne och sonen för att hon är besatt och inte lämnar honom i fred. Hon hotar med jämna mellanrum honom att avslöja affären om han inte går med på hennes krav att träffas, chatta etc.

Varför är du fortfarande blind inför Lenas del i relationen? Förstår du inte att någon som är så besatt av dig kan driva dig till vansinne? SD:s hot kommer inte från luften. De är uttryck för frustration p g a hennes beteende. Han känner att han gjort ALLT för att bli av med henne, t o m dödshotat hennes barn. Han trodde väl hon skulle lämna honom i fred då, som vilken normal mamma som helst skulle gjort.

För övrigt är det Lenas ansvar att skydda sina barn. Inte någon annans. Det är hon som väljer att stanna hos någon som dödshotar dem. Så om du ska bli arg och besviken på någon så bör det vara på Lena, mamman, som inte brytt sig om dödshot mot sina barn.

Jag gör inte alls den tolkningen som du gör. Nu har jag kommit igenom alla LW:s skärmdumpar från deras telegram-konversationer, och visst, SD är fast i en rävsax. Men att påstå att SD vill bli av med henne är ju helt motstridigt mot vad han gång på gång skriver till henne. Han tar gång på gång initiativ till att fixa så att han kan träffa henne för att ha sex. Gång på gång uttrycker han att han vill ha en framtid med henne. Han vill ha kärlek, värme och han vill fortsätta knulla henne. Samtidigt kan han själv inte leva upp till det som han lovar henne. Han uppger också att han är svartsjuk på när hon är med andra.
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag uppfattar det som att åklagarens tes är att SD INTE vattnade gräsmattan. Läs i stämningsansökan (vederlägga att SD vattnat 14 maj)
Det är vad SD påstår.

Så här berättar åklagarens vittne A.S som bor granne (endast liten häck mellan tomterna):

Aktbilag 151, sid 189:

"Anette berättar att de har haft sms kontakt med Stefan efter händelsen. Anette och hennes
man blev bestörta och frågade vad de kunde hjälpa Stefan med runt den 18-19 maj. Stefan
skriver då till Anette: om de såg honom i huset. Såg ni mig i huset senare. Han frågar om vi
såg honom i huset den 14 maj efter att vi talats vid i trädgården, han sägare att han har städat
och tvättat.
Anette har ett uterum och därifrån ser man in till Stefan. De ser in till varandra väldigt väl.
Anette brukar slänga ett öga. Anette säger att det är svårt att avgöra om han är hemma
eftersom dagarna går ihop. Ibland kan hon se honom sitta med dator. Anette säger att det var
så svårt att avgöra om han var hemma.
Anette säger att Stefan inte håller på så mycket i trädgården. Han har sått gräs. Hanna har
skött trädgården, hon tyckt det var roligt. Karin är den som varit över att hjälpt till under den
här tiden. De har närmre kontakt.
När Anette talade med Stefan på månadage den I 4 maj hade han sagt att det var dåligt med
gräs. Han bad Anette på messagenger den 22 maj att vattna. Han frågad sedan henne om de
hade en vattenspridare och kunde sätta den på gräset som är lite sått.

Anette har inget minne av att hon har sett Stefan vattna med en vattenspridare. Hon har aldrig
stängt av en vattenspridare och har inte gjort det den 14 -15 maj.
"
Skönt med folk som har heder och inte ljuger för SD:skull.
Citera
Medlem
Citat:
45-åringen ser oberörd ut, nästan lite uttråkad, när åklagaren beskriver våldet som Lena ska ha utsatts för. Han sträcker på sig och rätar ut ryggen i stolen.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Inför såväl nämndens medlemmar och som resten av publiken... som sagt ”socialt tondöv”

Onekligen socialt opassande. Om nu beskrivningen av SD:s kroppsspråk är korrekt. Stötande kanske är ordet.
Men å andra sidan: den sociala ”sitsen” i rättssalen är inte som den vid köksbordet. Det olämpliga kan fylla ett syfte, en funktion.
Ska SD huka, skamset sjunka ihop, verka skämmas och därigenom framstå som skyldig?
Vem kan sträcka på sig då dödligt våld beskrivs? Bara den helt oskyldige.
Så tänker kanske SD.
Så tänker kanske SD att Rätten tänker.
Citera
2020-02-26, 15:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag undrar - den här vattenslangen/vattenspridaren - vad har den för roll i målet? Jag har inte riktigt fattat det? Vet du?

Nä.
Jag har inte hunnit läsa en bråkdel, så det blir spekulationer helt från luften här.

Jag gissar att SD vet att ett (eller flera? Försvaret verkade ju ha ett i sin rockärm) vittne sett honom.
Så hans förklaringar är då dels cykelturerna x 3 (som han i senare förhör inte minns något om) och att han har vattnat gräsmattan.

Kanske ett vittne sett honom ute i trädgården? Polisen har ju varit i trädgården vid minst ett (eller två) tillfällen och haft med sig hundar.

Men grannen berättar att SD kontaktar henne 22 maj och ber henna att använda sin egen vattenspridare.

Bifynd sid 193 samma aktbilaga 151:

Översättning:
meddelande från SD kl 13.15
(borde vara 19 maj då Lena hittas. 13.15 är lokal tid)
Från A.S:
"Hur är det med dig? Var är du? Fick just höra att de hittat en död person. Tänkte att det inte kan vara lätt för dig nu."
SD: "Det är Lena man hittat. Jag är alltjämt misstänkt.[...]"
Sedan mer bla bla mellan dom.
SD: Kroppen hittad på byalagsgatan ner mot
motorvägen
[...]
SD:Jag har alibi till sent, Och fabricera något
ska vi ju inte göra
såklart

Ni såg mig inte röra
mig i huset något efter
23 och framåt?
Körde tvättmaskin
Packade vi köket
Jobbade lite med
telefon i köket
Lena var online !ll!
23:17, och försvam, då
oväntat ur olika
chattar.

A.S säger att de tyvärr inte såg honom så sent och att när de sågs på kvällen (verkar ha varit enligt henne vid 21-21.20 tiden) var han som vanligt lugn med barnen.

22 maj skriver SD till A.S:
"Har ni vattenspridare?
Jag har ju sått på lite
gräs där det var svagt,
och där behövs nog
fukt nu. Annars ber jag
Karin."
Citera
2020-02-26, 15:46
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Den nu mordmisstänkte samt på sannolika skäl vid namn: St*fan Davidss*n stirrade ner i bordet framför sig under tiden som larmsamtalet spelades upp, detta tyder starkt på skuldkänsla, som till exempel, Billy Fagerström med flera. Att stirra ned i bordet är mycket vanligt hos brottslingar när dom känner skuld.

Mvh/ @JokerMannen

Det är hemska fakta vi får lyssna till, hur Lena ska ha slagits ihjäl på platsen.

45-åringen ser oberörd ut, nästan lite uttråkad, när åklagaren beskriver våldet som Lena ska ha utsatts för. Han sträcker på sig och rätar ut ryggen i stolen.

På en tvättmaskin i 45-åringens bostad hittades blodspår som vid en analys visade sig komma från Lena.

45-åringen ser oberörd ut när detaljer om hans liv redovisas av åklagaren.
Citera
2020-02-26, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
I övrigt, eller till sakfrågan: Är du nöjd med mitt svar: Det är inte jag som skapat denna "trådsanning"!
Vill du/ni gå vidare med det så styr den frågeställningen rätt.

För mig är det bara ett faktafel (om det nu stämmer), hon hade ingen bror.
Uppgiftslämnaren kanske menade sin bror (om det kommer från sådan källa), plastbror, bror i församlingen (inte för jag hört talas om att HD eller SD tillhörde någon församling,men konstigt att bli vigd i en församling kan jag tycka), SD:s bror (har han bröder?) o.s.v.
Hur och varför hon flyttade dit ser inte jag tillhör fallet egentligen. Inte i dagsläget i alla fall.

Del ett om bror och lgh . Omvänd ordning. Edit: jag hittar inte del 2 där EnGodTanke ska ha sagt detta först. Tråden är för bulkig. Ozzie kanske lyckas?
Senast redigerad av Elsa2020 2020-02-26 kl. 16:00.
Citera
2020-02-26, 15:48
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Han är nog själv fortfarande övertygad om att han kommer bli frikänd! Eller som han själv säger, jag skrattar ofta vid fel tillfällen... jo det är ju sant!
Så respektlöst!
Varifrån kommer pengarna till Stefans hus ? - "Som en skänk från ovan"
Vem betalade för Stefans och Hannas bröllop..
Var någonstans träffade han Sjuksyster med allvarlig psykos samt en bipolär tjej (LW)..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in