2020-02-26, 15:31
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
I en trång och rörig tvättstuga i källaren... ...bara i Master Yodas & Golvbrunn-Hannas fantasi...
Låter som Tobias (Stefan) och Morran (Hanna)
Citera
2020-02-26, 15:32
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Trosskydd har massor av kvinnor från 15-100 år gamla. Det handlar om lite läckage, flytningar och annat gojs. Behöver inte vara blod. Men uppenbarligen hittade man lite blod också - sköra slemhinnor kanske som Reimer föreslog här. Men en kvinnas underliv är en jäkligt komplex historia.

Jo, jag vet och har insikt som kvinna i det. Reagerade bara på termen "dambinda" i FUP, antog då att det verkligen rörde sig en riktig binda och inget litet trosskydd för mindre läckage. Men de kan såklart ha använt det som generell term. Kommer en kvinna upp i klimakteriet kan hon ju få oregelbundna blödningar, stundtals rikligare också. Myom eller sjukdomen endometrios kan också orsaka kraftiga (mellan-)blödningar osv. Uppfattade inte heller att det fanns någon större kvantitet av något i sagda dambinda.
Citera
2020-02-26, 15:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Under sommaren som följde på mordet så finns det flera GC-loggar med foton på HD (och SD) som folk i tråden ägnat sig åt att tolka. Utan att veta vad som försiggår i HDs huvud kan vi ju bara spekulera här men det finns ganska mycket diskussion om HDs blick och uppsyn i dessa foton, ifall du kikar längre bakåt i tråden (vilket jag förstår är knepigt med tanke på hur enormt lång denna tråd blivit och att den stundtals mest tjafsas i mellan olika skribenter).

Så hennes eventuella triumferande blick var p g a Lena? Inte p g a något annat som hänt den dagen eller nyligen som gjort henne glad t ex?

Nej, enda anledningen måste vara Lenas död förstås.

Sjuka tolkningar ni gör ibland.
Citera
2020-02-26, 15:33
Medlem
nonadas avatar
Jag vet inte om det har sagt tidigare här, men det går att följa rättegången live på NA.
https://www.na.se/artikel/rattegangen-fortsatter-bakom-stangda-dorrar-har-ar-na-s-rapportering-fran-forsta-rattegangsdagen-om- hjarstamordet

Citat från rapporteringen:
Nu skrattar 45-åringen tyst medan han viskar med försvarsadvokaten.

Alltså, vem fan sitter och skrattar när man är åtalad för ett mord. Vem är så jävla respektlös att man sitter och skrattar i den situation som denna? När det sitter familj och vänner till den mördade?

Så jävla udda beteende!
Citera
2020-02-26, 15:34
Medlem
Den nu mordmisstänkte samt på sannolika skäl vid namn: St*fan Davidss*n stirrade ner i bordet framför sig under tiden som larmsamtalet spelades upp, detta tyder starkt på skuldkänsla, som till exempel, Billy Fagerström med flera. Att stirra ned i bordet är mycket vanligt hos brottslingar när dom känner skuld.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-26, 15:35
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Reimer - För helvete !!!!!

...... i lilla musen........

Jag tror nog att Åkl Hiding kommer spräcka den förklaringen.
Att Lena skulle blöda så kraftigt vid sex att det hamnar blod lite överallt i huset.
I normala fall så tröttnar både killen och tjejen till slut om det är ett evigt blödande varje gång.
Nä ,de kommer Hiding att knäcka.

Dels har hon en barnmorska som skall vittna.
Dels så har hon utsagor från andra män som haft sex med lena.
Och säkert lite andra ess i rockärmen.
Och Stefan kommer göra sig till ett åtlöje.

Fast det riktigt fräcka är ju att Hanna köper detta.
Hanna sitter och berättar detta i förhör.
Helt normalt sitter hon och berättar om Lenas blödande när Lena knullar hennes man, precis som om det vore den mest naturliga saken i hela världen.
Herre gud, alltså !!!

Hanna beter sig absolut inte som den bedragna frun, för en bedragen fru hade släpat gubben i smutsen som en ren hämnd.
Hanna beter sig däremot som en kvinna som gör allt hon kan för att skydda sig själv. För att hålla alla misstankar på så långt avstånd som möjligt. Hanna vet att om hon hänger ut Stefan så kommer Stefan att dra med Hanna i fallet. Därför skyddar hon Stefan. Hur dumt det än låter i förhör........

Jag tror också att Åkl VET att Hanna är inblandad, men att det är svårt med bevisningen.

Att Hiding vill spräcka den utsagan är ju givet, det är ju en del av hennes indiciekedja att BO inte kan ha avsatt blod på det sätt som MGM påstår men jag tror inte att Hiding får så lätt med den saken, du ser ju redan här i tråden att det finns fler som har upplevt fenomenet med blödningar under sex.

Det är ju inte sjöar av blod som har hittats på och hos MGM utan som jag har fattat det mikroskopiska mängder som inte ens kan uppfattas av ögat utan det krävs ett kriminallabb för att se och fastställa att det är blod.

Indiciemål är ju alltid besvärliga och om du kollar i stämningsansökan så ser du ju att huvuddelen av alla yrkandena från Hiding går ut på att vederlägga MGM,s förklaringar till allt, det är väldigt lite som ska bevisas med stämningen egentligen allt går ju nästan ut på att motbevisa MGM.
Citera
2020-02-26, 15:36
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Läste nyss NA:s livebevakning från rättegången:
"Han påstår i förhör att han vattnat gräsmattan, tvättat och fixat med cykeln, under den tiden som åklagaren påstår att Lena mördades."

Visst var det någon granne som sett honom vattna gräsmattan , någon som sett i FUP något om detta, tid, etc ?

Nej ingen granne har sett honom vattna den aktuella kvällen
Citera
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Tidigare har jag resonerat så att flytten av H in till Lenas kvarter ingick i en större konspiration/plot tsm med skilsmässan, och den nya flingen med Sillen, som H menar var ok med Stefan.

Att de tillsammans och i samförstånd planerade mordet på Lena under en längre tid. De diskuterar ju redan nov 17 Hannas hatobjekt Lena och hennes eventuella vilja att se henne död. Enligt korrespondens mellan H och S. Men då säger Hanna att L får fortsätta leva till S.

Vi tänker väldigt lika ser jag. Jag har tidigare blivit lite avfärdad då flera, kanske helt naturligt, velat se HD främst som enbart ett offer, men ju mer som kommer fram kring HD desto mer märkligt blir allt. Ett tag var jag inne på Monica Zetterlunds gamla dänga Trubbel och tänkte att den nog kusligt sammanfattade mordet. Dvs, älskarinnan blir både mannens och den bedragna fruns gemensamma fiende som står i vägen för deras lycka som par. Hon ges hela skulden, mannen ingen alls. Flytten till huset så nära LWs samt trådsanningen om denna flytt (obefintlig bror till HD skulle ha ägt och velat bli av med radhuslägenheten ifråga vid flytt) etablerades snabbt i tråden efter mordet. Faktiskt så var stort fokus på HD ganska snart efter mordet men ju mer hon granskades desto mer konstigheter och fokusförflyttningar skedde i tråden med skumma, aggressiva konton som kom, bråkade och stängdes av. Sådant indikerar ju att något kring HD var känsligt, inte bara kring SD som MGM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Jo, jag vet och har insikt som kvinna i det. Reagerade bara på termen "dambinda" i FUP, antog då att det verkligen rörde sig en riktig binda och inget litet trosskydd för mindre läckage. Men de kan såklart ha använt det som generell term. Kommer en kvinna upp i klimakteriet kan hon ju få oregelbundna blödningar, stundtals rikligare också. Myom eller sjukdomen endometrios kan också orsaka kraftiga (mellan-)blödningar osv. Uppfattade inte heller att det fanns någon större kvantitet av något i sagda dambinda.
Fotot av den s k dambindan är ett trosskydd. Litet och tunt. Inget för menstruationer, bara för att nåt litet inte skall hamna i trosan.
Citera
2020-02-26, 15:38
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fotot av den s k dambindan är ett trosskydd. Litet och tunt. Inget för menstruationer, bara för att nåt litet inte skall hamna i trosan.

Ah, hade missat fotot. Läste bara texten i FUP. Tack för att du rättade mig!
Citera
2020-02-26, 15:38
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Jag vet inte om det har sagt tidigare här, men det går att följa rättegången live på NA.
https://www.na.se/artikel/rattegangen-fortsatter-bakom-stangda-dorrar-har-ar-na-s-rapportering-fran-forsta-rattegangsdagen-om- hjarstamordet

Citat från rapporteringen:
Nu skrattar 45-åringen tyst medan han viskar med försvarsadvokaten.

Alltså, vem fan sitter och skrattar när man är åtalad för ett mord. Vem är så jävla respektlös att man sitter och skrattar i den situation som denna? När det sitter familj och vänner till den mördade?

Så jävla udda beteende!

Han är nog själv fortfarande övertygad om att han kommer bli frikänd! Eller som han själv säger, jag skrattar ofta vid fel tillfällen... jo det är ju sant!
Så respektlöst!
Citera
2020-02-26, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Tidigare har jag resonerat så att flytten av H in till Lenas kvarter ingick i en större konspiration/plot tsm med skilsmässan, och den nya flingen med Sillen, som H menar var ok med Stefan.

Att de tillsammans och i samförstånd planerade mordet på Lena under en längre tid. De diskuterar ju redan nov 17 Hannas hatobjekt Lena och hennes eventuella vilja att se henne död. Enligt korrespondens mellan H och S. Men då säger Hanna att L får fortsätta leva till S.
Fantastisk historia. SD och LW har en affär i ett antal år. HD lever med det och anser att det får väl vara ok så länge de inte flashar med det utåt. Sen hittar HD en sill. Och flänger runt med honom. Hon separerar med SD och ligger med sillen. Och sen åker HD och SD på en USA-resa. Mordet som SD utför hintar han om till HD som bestämmer sig för att vara så vag hon bara kan i förhör. Hon vet ju inget direkt och kan huka under ovetskapens paraply.

LW dör, sillen simmar ur bild, SD sitter i häkte och HD... ja, hur blir det där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in