Citat:
Ursprungligen postat av
Medimera
Men affären var ju redan avslöjad.
Lena skickade ju mejl till HD. Det fanns ju inget mer att dölja
Har också fastnat lite just runt att det inte fanns något mer att dölja.
HD erkänner även i förhör att hon levt med kännedom och acceptans för SD & LW parallelliv i flertalet år.
Från 146 HD;
F: Kan du berätta då?l
V: Ja..jag har vetat att dom har träffats.. dom har ju träffats öppet liksom så som kompisar.. menjag harju vetat att dom har träffats mycket mycket mera.. eh.. så.. men på nått sätt valt att acceptera.. ah det låterju jättekonstigt efteråt men jag har valt.. Jag valde att acceptera det.. eh.. gjordejag. Eh.. jag eh.. var inte tillräckligt stark.. eh därför att jag har varit sjuk.. eh.. under många år. Eh.. såjag har liksom.. det fanns nog ingen ork å jag vet inte om det fanns vilja eller drivkraft eller vare var menjag bara.. acceptera det..
F:När börjaru förstå det första gången då?
V:Eh.. säker...nej säkert sägerjag utan att veta, så kanjag inte säga.. eh.. skulle tro att..
V: Eh.. tänker du mer kärleksrelation eller relation? F: Ja undrar när du vet att den började.
V: Ja.. asså dom har ju haft en kompisrelation vet jag om.. de har dom ju haft sen.. ja menar.. vi har ju umgåtts.. ja men vi har ju umgåtts sen vi flyttade dit egentligen när vi fick barn för hon har ju.. hennes.. yngsta son är ju jämngammal med.. våran minsting.. eh.. så vi har ju liksom umgåtts så.. eh.. om man kallar det relation ja då var det tvåtusen.. nej inte sen vi flyttade dit.. sen 2006 då när vi fick Wilma å hon fick Aron.. eh.. så då.. äre ju har dom ju haft en relation sen dess.”
Och varför blandar SD in barn i dödshot mot LW, mer specifikt varför just
det barnet?
SD i feb: ”Det kommer och vara en så plågsam död. Vet inte vem av er jag tar först. Det kommer göra ont att se blodet på Aron”
En teori är att ett hot om att avslöja ett utomäktenskapligt barn, sant eller osant, droppen som får bägaren och rinna över för SD och anledning att han ej kan slita sig från deras relation. Något som skulle anses vara värre än bara en flerårig otrohetsaffär i mångas ögon?