2020-02-26, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Med tanke på hur mycket (?) två personer har undanhållit och ljugit, så skulle det inte förvåna mig.

Jag kan dock se att en person i denna härva är sjukt manipulerande och vet exakt hur han ska kontrollera människor.

JG verkar ha mycket känslor, skuld och vill gärna vara en mycket lojal vän. Hans "svagheter".
HD verkar knepig att få grepp om, jag kan inte se hennes ingångspunkter lika tydligt.

För mig är det overkligt att människor är beredda att ljuga, undanhålla och försöka att plantera falska uppgifter om de inte antingen är involverade i brottet eller hårt styrda, hjärntvättade och manipulerande efter åratal av SD.

Jag väljer att tro på det senare (för min världsbild ska kunna bli begriplig).
Jag tror att de läser här.

Då och nu.

JG och HD:
Gör det rätta!

Berätta sanningen!
Ni ska inte skydda en hemsk mördare som kan komma ut och förstöra andra människors liv!
Era liv också!

Ja, om de nu vill göra det rätta, så är det dags att ta bladet ur mun. JG kommer stå under ed, och det är fängelsestraff på mened. HD gör inte det - men det vore fint om hon åtminstone talade 100% sanning när frågorna ställs. Har man ljugit och dolt saker i förhör, då är det dags att visa framfötterna även om man måste erkänna lögn i polisförhör. Det är inte förbjudet på något sätt - men visst, lite jobbigt att erkänna. Men desto skönare när utfrågningen är över och man öst ur sig sanningen.
Citera
2020-02-26, 13:15
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Har missat det där att någon rivit av LW örhänget?

Eller vänta nu, du menar att det ena örhänget hittades bredvid kroppen, medan det andra satt kvar i örat!

Om du läser i protokollet för platsundersökningen vid BP så beskrivs hur ett örhänge ligger trasigt i ett veck i LWs linne. Ena örat där det har suttit är sönderrivet. Örhänget sitter kvar i det andra örat.
Citera
2020-02-26, 13:18
Medlem
Citat:
Har missat det där att någon rivit av LW örhänget?

Eller vänta nu, du menar att det ena örhänget hittades bredvid kroppen, medan det andra satt kvar i örat!

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, om de nu vill göra det rätta, så är det dags att ta bladet ur mun. JG kommer stå under ed, och det är fängelsestraff på mened. HD gör inte det - men det vore fint om hon åtminstone talade 100% sanning när frågorna ställs. Har man ljugit och dolt saker i förhör, då är det dags att visa framfötterna även om man måste erkänna lögn i polisförhör. Det är inte förbjudet på något sätt - men visst, lite jobbigt att erkänna. Men desto skönare när utfrågningen är över och man öst ur sig sanningen.

Tror inte på det.
Hon kommer bryta ihop och visa sitt sköra jag.
Citera
2020-02-26, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Vilken soppa om både LW och HD led/lider av bipolaritet och SD är en psykopat och narcissist. Förklarar delvis all hänsynslöshet, gränslöshet, att ingen var i stånd att ta ett ansvarsfullt kliv tillbaka ut ur hjulet som snurrade, GM(s) övertro på förmågan att komma undan mordet (trots begånget vid ett plank mitt i villaområde nära BOs hem).

LW själv nämnde i en chatt att hon trodde att de var sjuka alla tre vilket hon kanske hade rätt i?

Ja det är högst troligt att LW hade rätt där. I alla fall är det dysfunktionella och skadliga relationer för alla inblandade.
Citera
2020-02-26, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Om du läser i protokollet för platsundersökningen vid BP så beskrivs hur ett örhänge ligger trasigt i ett veck i LWs linne. Ena örat där det har suttit är sönderrivet. Örhänget sitter kvar i det andra örat.
Fullt slagsmål alltså. SD är över 180 cm lång. LW är väldigt liten om jag förstått rätt. Men hon var i god trim hon också. Så hon har nog gett honom en rejäl match. Stackars människa.
Citera
2020-02-26, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
För då hade LW gjort motanmälan för bl.a. dödshot. SD utförde hotet mot henne och Ar*n skriftligt.
Innan det hotet att anmäla honom, så hotade hon med att avslöja affären.

Men affären var ju redan avslöjad.
Lena skickade ju mejl till HD. Det fanns ju inget mer att dölja
Citera
2020-02-26, 13:21
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Intressant synvinkel från din sida. Det är alltså upp till varje vittne att bedöma vad som kan vara relvant för utredningen, inte utredarens.

Att dessutom, som du påstår att JG gärna vill att mordet klaras upp, inte nämna att ens vän som är misstänkt för mord velat döda någon, nej hur skulle det vara relevant i sammanhanget.
Att Lena slogs ihjäl i besinningslöst raseri, och att då den misstänkte uppvisat ett sådant raseri, nej det är ju heller inte relevant.

Det enda relevanta här är väl egentligen, hur kan du få vistas ute, bland normala människor?
Det beror nog mycket på vilket förtroende man har för polis, åklagare och slaskmedia. I just det här fallet kan jag tänka mig att det är ganska lågt. I så fall kanske man inte vill ge dem information som man själv bedömer som helt irrelevant för utredningen, men som man anar att de kan komma att reagera överdrivet och tokigt på. Ytterst är man naturligtvis själv ansvarig för de uppgifter man lämnar och för de konsekvenser de får. Nu vet jag ju egentligen ingenting om de här människorna, men utifrån det jag har läst bedömer jag alltså JG som åtminstone mer objektiv och opartisk än polis och åklagare.
Citera
2020-02-26, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
LW ville offentliggöra relationen inför hela grannskapet och GC-gruppen också. Och DET var inget som någon ville - utom LW.
Citera
2020-02-26, 13:22
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Fullt slagsmål alltså. SD är över 180 cm lång. LW är väldigt liten om jag förstått rätt. Men hon var i god trim hon också. Så hon har nog gett honom en rejäl match. Stackars människa.

Ja. UW beskriver henne som 159cm och 64 kg men vältränad och stark. I protokoll för undersökning vid BP står om tecken på strid. Och kanske var de två mot en dessutom. LW som just hade börjat bli pigg igen efter sin benskada!
Citera
2020-02-26, 13:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Det kommer inte hjälpa mycket om hon talar sanning under rättegången. Försvarsadvokaten kommer skapa rimligt tvivel mot hennes vittnesmål genom att fråga "ljög du i förhöret eller ljuger du nu? Hur ska vi veta att du inte talade sanning i förhör och ljuger nu. Du har ju uppenbarligen inga betänkligheter för att ljuga".

Har du inte sett vittnen titalsågas av försvarsadvokaten om de ändrar sin historia till deras klients nackdel?
Citera
2020-02-26, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, han hoppades väl på att hon skulle lämna honom ifred efter alla plågerier. Men inte ens den metoden fungerade på Lena.

Det var SD som ritade upp planerna på hur de skulle kunna fortsätta att ses även efter att HD kommit på dem. Så nej han drog lika mycket och ofta i LW som hon gjorde i honom.
Citera
2020-02-26, 13:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera

Nej, men då hade hon hotet om att hon ska anmäla hans dödshot mot henne och Ar*n kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in