2020-02-26, 13:45
Medlem
notknapparens avatar
NA:
(min fetning)

Hm, blod från SD också alltså?

"Blodspår från 45-åringen och Lena hittades på hans skor.

Jag har varit med under flera häktningsförhandlingar med 45-åringen. Det är en betydligt allvarligare man som sitter här i rättssalen idag än tidigare. Under en av häktningsförhandlingarna log han mycket och såg nervös ut. Idag har jag bara sett honom skratta till en gång.

Åklagaren visar bilder på 45-åringens skor,

45-åringen sitter mellan sina två advokater i rättssalen, Ingvar Backman och Christoffer Olsson. Han är klädd i en svart långärmad tröja och ett par jeans.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-vant-pa-kroppen-for-att-ga-igenom-fickorna-folj-rattegangen-om-hjarstamordet-direkt-inifran- tingssalen
Citera
2020-02-26, 13:46
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej för att hon hade samlat ihop tillräckligt material för att anmäla och få honom fälld. Dödshotet mot henne och Ar*n exempelvis. SD var tvungen att hålla sig väl med henne. Om han backade helt och hon inte hade honom att förlora längre så hade hon anmält.

Men har ni inte läst all kommunikation mellan SD och LW innan ni skriver här och analyserar deras relation här? Hur rätt blir era analyser när ni inte ens har läst igenom materialet?

Skäms ni inte för att säga emot oss då som faktiskt nästan lusläst varenda chatt?

Kolla tillbaka i tråden, så ser du att jag mycket väl läst. Visst har SD uttalat hot i skrift, vilket ligger honom i last. Men, om du verkligen vill bryta dig loss kanske du får stå ditt kast? SD kunde ha tagit sitt straff, och sedan börjat om sitt liv med HD utan någon som helst kontakt med LW.
Citera
2020-02-26, 13:48
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Nej då hade LW anmält honom för bl a dödshoten.
Läs chattarna innan du analyserar deras relation och tvärsäkert yttrar dig om att SD kunde lämnat.

Lugna dig. Jag har läst, och vet mycket väl att SD har hotat och han får väl skylla sig själv eller?! Vill han inte ha med LW mer att göra kanske man inte ska dödshota någon utan polisanmäla henne för stalkning, eller vad tycker du? SD är inte dum i huvudet på det viset, han måste mycket väl förstå att detta hot kan komma att sätta honom i knipa? Eller vad tycker du?
Citera
2020-02-26, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Jag tror att HD och SD gemensamt bestämde sig för att döda LW. Det var HD som kände det största hatet mot henne, men det var SD som utdelade de dödande slagen. Kanske träffades alla tre vid planket för att prata ut en gång för alla? Därför skyddar HD nu sina barns pappa för att inte båda föräldrarna ska hamna bakom galler.

Exakt så tror jag med.

@Reimer - MGK måste in i ekvationen igen. Hon utdelade inte dom dödande slagen, men i min värld så är hon i allra högsta grad inblandad innan mordet, och med städningen efter mordet. Hanna borde dömas för anstiftan och för skyddande av brottsling.

PS. Stefan dödade inte Lena för att Lena hotade att berätta för Hanna. Hanna visste redan att dom träffades och hade sex. Det var ingen nyhet alls, så Lenas hot var absolut inte farliga. Hanna visste redan.

Däremot så tror jag fortfarande att Stefan ville tillbaka till Hanna. Flytta ihop och bli en familj igen.
Då säger Hanna - Se till att Lena försvinner, så blir vi en familj igen. Jag hatar henne och hon måste försvinna, och du får lösa det.

Pang. Lena dör.

Hanna har skuld i detta.
Citera
2020-02-26, 13:50
Medlem
Citat:
Nej då hade LW anmält honom för bl a dödshoten.
Läs chattarna innan du analyserar deras relation och tvärsäkert yttrar dig om att SD kunde lämnat.
Hade han bara lämnat och lämnat henne till sitt öde, så hade hon spritt ut deras förhållande över hela bygden. Att HD redan visste var illa nog, men han tänkte verkligen inte låta henne torgföra deras relation sedan flera år. Då hade hans goda renommé skadats svårt. Det tålde han inte.
Citera
2020-02-26, 13:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Självfallet är det så. Hade SD velat, kunde han ha blockat LW och aldrig mer haft kontakt med henne, låtit LW skriva och berätta för HD som ändå visste om det mesta. Sen är saken ur vägen. Visst LW kanske hade fortsatt att försöka kontakta, men då polisanmäler man och LW lär sluta. Men, de båda vill ha kontakt, det är ju solklart. Även om det är LW man ser mest av som är på SD. Det har setts mycket, vi kommer aldrig få veta vad som sagts mellan dessa under träffarna, här tror jag SD bekräftar LW, att det ska leva ihop en vacker dag osv osv.

Denna replik till LW tror jag är ganska sent i förloppet, minns inte riktigt varifrån jag hittade det nu. Ett typiskt köttben som han slänger åt henne för att han inte vill stänga dörren:

"Jag har som du vet sedan i somras, att jag har starkare känslor för tg än för dig. Men jag tror ändå på oss på något konstigt vis"
Citera
2020-02-26, 13:52
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ja bland annat har han byggt en trädkoja och sagt att det var till deras barn när de är tillsammans.

Befintliga barn D och W eller utlovade kommande gemensamma? När var detta i tid?
Citera
2020-02-26, 13:53
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hade han bara lämnat och lämnat henne till sitt öde, så hade hon spritt ut deras förhållande över hela bygden. Att HD redan visste var illa nog, men han tänkte verkligen inte låta henne torgföra deras relation sedan flera år. Då hade hans goda renommé skadats svårt. Det tålde han inte.

Läser man vittnesförhör så är det bra många som vet om detta i området det bor i. HD har berättat för vänninor b.la. och LW har även om berättat vidare för många. SD bör veta att fler vet?
Citera
2020-02-26, 13:54
Medlem
notknapparens avatar
NA:

"Nu berättar åklagaren om väldigt personliga detaljer och NA väljer att inte rapportera om allt.

för en minut sedan

Här är filten som åklagaren pratar om just nu.

för 4 minuter sedan
Nu diskuteras en picknickfilt som ska ha använts av 45-åringen.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-vant-pa-kroppen-for-att-ga-igenom-fickorna-folj-rattegangen-om-hjarstamordet-direkt-inifran- tingssalen

Filten och känsliga detaljer. Hoppas att inte föräldrarna är där?
Citera
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Befintliga barn D och W eller utlovade kommande gemensamma? När var detta i tid?

Båda har nämnt bonusbarn, så gissningsvis är det deras egna.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Lugna dig. Jag har läst, och vet mycket väl att SD har hotat och han får väl skylla sig själv eller?! Vill han inte ha med LW mer att göra kanske man inte ska dödshota någon utan polisanmäla henne för stalkning, eller vad tycker du? SD är inte dum i huvudet på det viset, han måste mycket väl förstå att detta hot kan komma att sätta honom i knipa? Eller vad tycker du?

Ja, han var dum som ansåg att mord var bästa lösningen. Men han trodde väl han skulle komma undan med mordet. Isf hade han fått allt - både slippa LW för all framtid plus inte bli anmäld av henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena

Min tolkning att det handlade om befintliga. Jag vet tyvärr inte när detta skall ha sagts. Någon kan kanske spåra upp när någon trädkoja byggdes på tomten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in