Citat:
Ursprungligen postat av
Mirandamirage
Hanna har ju börjat plantera ut uppgifter om dna-spår och blodbesudlingsbevis från Lena till sin polare Terese angående att Lena hade sex med Stefan på deras tvättmaskin. Så Lena började blöda från underlivet, inte bara på tvättmaskinen utan eventuellt över hela huset överallt där de haft sex.
H hävdar att L berättat för henne den 15 april -17 att hon och S brukade ha special-, gymnastiksex i alla vinklar och vrår i Davidssons gemensamma villa. Dessutom ville Lena upplysa om att hon då också blöda ur underlivet.
Inget av detta framgår i de första förhören med Hanna. Utan det tycks vara någon efterhandskonstruktion som Hanna delger polisen i senare förhör efter att hon haft någon slags beröring med Ingvar Backman.
Det här kommer väl inte hålla i rätten.
Som jag ser det nu, med vittnen som petar hål på det.
Och då hoppas jag att rätten också kommer att se på HD med andra ögon när hon ska förhöras av försvaret.
Det jag är mest orolig för är Backmans försvarslinje att visa hur osäker tekniken är för att bevisa när mordet skedde.
Detta kan ge SD alibi.
Men frågan är om den övriga bevisningen tillsammans gör att den exakta tidpunkten för döden inte har så stor beydlese?
Det är väl många tekniska "felaktigheter", "osäkerheter" som måste visas?
Visst, skriket kan ha kommit från någon annan, sonen har ingen exakt tidpunkt för när mamma gick, att chatten upphörde utan svar behöver inte bero på att L'ena dödas just då, vittnet som ringde in om mannen i slänten är bara ett indicium, kan ha varit en fyllegubbe, SD anpassningar till bevisen kan bero på att han är orolig för att bli misstänkt osv.
Inloggningar, sperma och blod, kan förklaras på konstiga sätt, men som inte går att motbevisa att så inte har skett. Mer än detta finns. Hur mycket konstigheter som helst, vilket gör att man inte kan slå ifrån sig tanken att det inte finns någon annan gm.
Men hur många "konstigheter" kan man räkna med att acceptera för att bli friad?
Lika många som Mats i Linda Chen fallet?
Risken finns väl??