2020-02-26, 12:33
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Jag inbillar mig att COVID-19 kan bli Såssarnas svanesång om mina misstankar är korrekta. Någon (läs S) kommer ställas till svars om COVID-19 slår till med full kraft i Sverige.
Betänk att vi pga av massinvandringen numera har akut en bostadsbrist, vilket har resulterat i en ökad trångboddhet, i synnerhet bland de nyanlända immigranterna, vilket i sin tur resultera i en ökad smittrisk.
Sjukhusen går redan idag på knäna. Hur illa kommer det då inte bli om vi plötsligt får ett par tusen patienter som kräver intensivvårdsplatser med allt vad detta innebär?
Det är först om och när detta inträffar, som svenne-banan kommer lyfta blicken från Mello, På Spåret och andra feel-good shows och slutligen inse att samhällskontraktet sedan länge är brutit.

Då, just då, som socialdemokratin slutligen tar sina sista andetag som politisk kraft i Sverige.
Det är väl inte bara S utan kanske en stor del av identitetsvänstern och Globalistextremisterna som kommer att få det lite svettigt framöver. Jag tror många av våra s.k "sanningar" från de senaste 30 åren kommer att omvärderas. Den processen har bara börjat. Den började innan Corona men pandemin kommer att snabba på förloppet.Det är vad jag tror.
Citera
2020-02-26, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Och du håller på och visar dina PK länkar samt fantiserar att turistnäringen inte har så stor betydelse. Du är verkligen pinsam når du lägger ut din matta och pumpar upp Thailand så att fler folk skall chansa och komma hit nu. Är det inför din pension och det du är investerad i? Ingen koll på Thailand 2020 och spec nu med viruset gömt runt landet efter att hundratusentals kineser firat sitt nyår här som bara en kines kan. Jo, jag har sett och hört det och thai folk hatar dom!

Här är färsk statistik från Bangkok Post
Record 38.27m tourists in 2018; 41m expected in 2019 www.bangkokpost.com › business › record-38-27m-tourists-in-2018-... Jan 28, 2019 - Thailand saw a record 38.27 million tourists in 2018, up 7.5% from 2017, ... receipts in ........... an industry that makes up about a fifth of the economy. https://en.wikipedia.org/wiki/Tourism_in_Thailand

A fifth är detsamma som 20% och inget annat. Det är mycket viktigt att behålla för Thailand så därför kan alla som vill komma hit, smittade som osmittade, och mingla med de som bor här och just minglandet är en stor del av Thailand's attraktion. Vad tycker vi om att gränserna är öppna vind för våg? De borde skämmas och du med SiamGnome som betyder ThaiGnome!
Förtydligande varför thais hatar kineser. Det är de stora aktörerna de ogillar och att pengar för transport, hotel, mat mm aldrig kom in i Thailand utan stannade i Kina för att delas upp. Thais fick bara avgaser från alla bussarna, köer med 100 kineser på led, skrånande, spottande, rapande osv. Thais vill se pengar men med Kinadealen ser de inga pengar utan bara dålig etikett vilket får en thai att må illa. Prova att ta på din skjorta utochin får du se.

Kineser åker runt i bussar, blockerar trafiken och medan de äter på sina hotel är motorerna i gång så att bussen är iskall när de kommer tillbaka. Det är varför thai inte gillar kina turister, de får inte tillbaka något själva mer än brödsmulor.

Är det sant? Thailand räknar även in som sina turister alla som bara använt flygplatsen som en kort mellanlandning. Allt för att skönmåla siffrorna. Jo, det gör dom samt räknar bara de döda på olycksfläcken och inte ca 30% som dog i ambulansen eller på sjukhuset. Sverige är nog inte värst med statistiken.

Var är Greta nu, det händer idag, flyget har smält gränserna så att viruset kan marschera nästan fritt och var är antiflyg kampanjen herself Greta? Två flugor i en smäll. Flyg och virus, vilket tillfälle!
Citera
2020-02-26, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Försvarsmakten avslutar Corona-övning
https://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2020/02/forsvarsmakten-avslutar-corona-ovning/
Där ser man, jag funderade lite för två veckor då jag såg en kolonn med militäpolisfordon.
Citera
2020-02-26, 12:37
Medlem
Einsturzendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Kanske fel tråd att diskutera i men kommer Corona att skapa ett nytt paradigmskifte? När det här blåst över, kommer världen att få strängare kontroll av gränser? Större kontroll av varor och människor? Kommer företag att flytta hem sin produktion till sina egna länder? Kommer företeelser som "fri rörlighet", "passfrihet" och "migration" att omvärderas?

Jag tror det här kan bli vår generations stora kris, och om det är så kommer världen inte vara densamma efter det. Förhoppningsvis till det bättre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Har de lyckats kontrollera det i kina nu?

Jag litar inte riktigt på kinesiska siffror men i hubei rapporterades bara 400 nya infekterade och 52 nya dödsfall och i förrgår 500 nya fall och 68 nya dödsfall vilket set mycket positivt jämför med för ca en vecka sedan.

Ett annat skäl till att vara skeptisk till siffrorna förutom att diktaturer som Kina ofta ljuger vitt är ju att vården i Wuhan och Hubei måste ju gå på knäna nu och korrekt rapportering, diagnosticering och dödsorsak måste vara extremt svårt att genomföra.

Det kanske är karantän som ger resultat, det är hela tiden en fördröjning av siffrorna pga den långa inkubationstiden.
Citera
Medlem
Grekland har 1 fall nu
Citera
2020-02-26, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagheters
Personen jobbar i 1177 och saknar kunskap om sjukdomen, samtidigt som hen sprider fel information och tonar ner allvaret. Jag kontaktade region skåne och bifogade skärmdump. Hoppas personen blir av med jobbet.

Det tycker jag du gjorde helt rätt i. Att sprida falsk och potentiellt farlig information på detta vis är oansvarigt och idiotiskt och bör som du säger leda till uppsägning.

Att använda sin "position" på detta vis är ju fruktansvärt, oavsett vilken övertygelse man själv har.

Tyvärr lät vi få se mer av detta.

Jag har vänner inom vården som verkar dela denna persons uppfattning och gärna tonar ner det hela.
Citera
2020-02-26, 12:42
Medlem
Hur ser det ut i teorin när bryter smittan ut här? Innan fredag så börjar vi komma upp i 100-tal rapporterade fall här och första patenten dör?
Citera
2020-02-26, 12:42
Medlem
3 misstänkta fall i Blekinge, alla 3 hemkomna från Italien , nu tror jag inte Sveriges tur håller i sig längre, men beredskapen är god.
Citera
2020-02-26, 12:44
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einsturzende
Jag tror det här kan bli vår generations stora kris, och om det är så kommer världen inte vara densamma efter det. Förhoppningsvis till det bättre.

Ja jag hoppas det. Kanske har globalismen, kvartalskapitalismen, tokliberalismen och identitetsvänstern kommit till vägs ände nu?

Nu händer kanske det som många varnat för de senaste 30 åren. Vi kör in i bergväggen med en Ferrari i 220 knyck...Frågan är om vi har samma tur som Tjock Steffe som klev ut oskadd i badtofflor och skylde på en Diedrich som körde. Vilka kommer regeringar och myndigheter skylla på ?
Senast redigerad av bulletproofsoul 2020-02-26 kl. 12:46.
Citera
Medlem
Just nu på Lunchekot. De intervjuar nån jeppe från Qom i Iran (som bor i Swe) som har beställ biljett dit i sommar . Han säger att han troligtvis kommer åka dit eftersom det kanske SISTA GÅNGEN HAN SER SINA FÖRÄLDRAR (underförstått dör pga av convid). Ingen följdfråga att han ev blir smittad och kommer tbax till Swe. Var det nån som sa att idiotin inte har några gränser. Vet inte om det tragik eller komik. Orkar fan inte mer.
Detta måste bli en klassiker . Måste lyssnas på . Som sagt på Lunchekot nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Har de lyckats kontrollera det i kina nu?

Jag litar inte riktigt på kinesiska siffror men i hubei rapporterades igår bara 400 nya infekterade och 52 nya dödsfall och i förrgår 500 nya fall och 68 nya dödsfall vilket ser mycket positivt jämför med för ca en vecka sedan.

Ett annat skäl till att vara skeptisk till siffrorna förutom att diktaturer som Kina ofta ljuger vitt är ju att vården i Wuhan och Hubei måste ju gå på knäna nu och korrekt rapportering, diagnosticering och dödsorsak måste vara extremt svårt att genomföra.

Saken är nog att om det är nått land som skulle kunna få ordning på en sån här epidemi så är det Kina.

Om viruset får fotfäste här i Europa så finns nog risken att vi som befolkning inte är beredda att ge upp vår frihet lika frivilligt som i Kina.

Så rapporteringen från Kina kan mycket väl stämma och ger oss en falsk trygghet i att det är lugnt.

Vi får nog följa Iran vad som kan hända om man gör det motsatta till den Kinesiska staten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in