Citat:
Ursprungligen postat av
pollarn
Så sant.Det kan finnas miljoner orsaker till fel siffror tex dåliga/inga testkit. Svårmätbara dödsorsaker. De ju 700 miljoner under karantän.Tycker vi pekat finger tillräckligt åt Kina (vet inget drömland precis) .Artikeln pekar på att vi inte är beredda som vi borde vara på grund av Kinas "framgång"
Swe har typ infovimplar på Arlanda ! You do the math. Som sagt vi vet mer om några månader !
Jag inbillar mig att COVID-19 kan bli Såssarnas svanesång om mina misstankar är korrekta. Någon (läs S) kommer ställas till svars om COVID-19 slår till med full kraft i Sverige.
Betänk att vi pga av massinvandringen numera har akut en bostadsbrist, vilket har resulterat i en ökad trångboddhet, i synnerhet bland de nyanlända immigranterna, vilket i sin tur resultera i en ökad smittrisk.
Sjukhusen går redan idag på knäna. Hur illa kommer det då inte bli om vi plötsligt får ett par tusen patienter som kräver intensivvårdsplatser med allt vad detta innebär?
Det är först om och när detta inträffar, som svenne-banan kommer lyfta blicken från Mello, På Spåret och andra
feel-good shows och slutligen inse att samhällskontraktet sedan länge är brutit.
Då, just då, som socialdemokratin slutligen tar sina sista andetag som politisk kraft i Sverige.