2020-02-26, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så det absolut bästa är om alla i hela världen går i frivillig karantän tills faran är över om några år.
Det hade det varit, men det lär ju inte fungera. Men ett minimum är att folk är extremt noggranna med hygien, stannar hemma vid hosta/snuva ocha tt man använder munskydd för att skydda andra.
Citera
Medlem
Försvarsmakten avslutar Corona-övning
https://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2020/02/forsvarsmakten-avslutar-corona-ovning/
Citera
Medlem
ettanollans avatar
Som VANLIGT bara fina ord vid presskonferensen
När frågorna började komma slinker det fram att de har inte gjort något PÅ RIKTIGT utan bara bedömt och lämnat över ansvaret på andra instanser!
Citera
2020-02-26, 12:27
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
SVT sänder FHMs pressis strax.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

Kan man väl räkna ut vad de kommer att rapa upp. "Vår beredskap är god" är mantrat. Det kommer att upprepas tills nästa fras blir aktuell; "vi såg det inte komma"...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Som VANLIGT bara fina ord vid presskonferensen
När frågorna började komma slinker det fram att de har inte gjort något PÅ RIKTIGT utan bara bedömt och lämnat över ansvaret på andra instanser!
Ja som vanligt, kan inte med den mannen (Och han har börjat harkla sig hör jag??)
Senast redigerad av hagelskur 2020-02-26 kl. 12:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Går jag Corona åker jag till Leksand och ställer mig i deras klack. Sen upp till Östersund.

Är det något straff att smitta med vilje?
Ja, finns exempel med domar rörande HIV. Vållande till kroppsskada, grov misshandel osv. Lite beroende på...
Citera
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Så sant.Det kan finnas miljoner orsaker till fel siffror tex dåliga/inga testkit. Svårmätbara dödsorsaker. De ju 700 miljoner under karantän.Tycker vi pekat finger tillräckligt åt Kina (vet inget drömland precis) .Artikeln pekar på att vi inte är beredda som vi borde vara på grund av Kinas "framgång"

Swe har typ infovimplar på Arlanda ! You do the math. Som sagt vi vet mer om några månader !

Jag inbillar mig att COVID-19 kan bli Såssarnas svanesång om mina misstankar är korrekta. Någon (läs S) kommer ställas till svars om COVID-19 slår till med full kraft i Sverige.
Betänk att vi pga av massinvandringen numera har akut en bostadsbrist, vilket har resulterat i en ökad trångboddhet, i synnerhet bland de nyanlända immigranterna, vilket i sin tur resultera i en ökad smittrisk.
Sjukhusen går redan idag på knäna. Hur illa kommer det då inte bli om vi plötsligt får ett par tusen patienter som kräver intensivvårdsplatser med allt vad detta innebär?
Det är först om och när detta inträffar, som svenne-banan kommer lyfta blicken från Mello, På Spåret och andra feel-good shows och slutligen inse att samhällskontraktet sedan länge är brutit.

Då, just då, som socialdemokratin slutligen tar sina sista andetag som politisk kraft i Sverige.
Citera
2020-02-26, 12:28
Medlem
ettanollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Kan man väl räkna ut vad de kommer att rapa upp. "Vår beredskap är god" är mantrat. Det kommer att upprepas tills nästa fras blir aktuell; "vi såg det inte komma"...

EXAKT!!!
Citera
2020-02-26, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så det absolut bästa är om alla i hela världen går i frivillig karantän tills faran är över om några år.

Antagligen är ju inte det "det absolut bästa".... Beror på hur man definitierar "absolut bästa" iofs. "minimalt antal döda i corona"? "minimalt antal döda totalt"?
Citera
2020-02-26, 12:31
Medlem
Madagascars avatar
Har de lyckats kontrollera det i kina nu?

Jag litar inte riktigt på kinesiska siffror men i hubei rapporterades igår bara 400 nya infekterade och 52 nya dödsfall och i förrgår 500 nya fall och 68 nya dödsfall vilket ser mycket positivt jämför med för ca en vecka sedan.

Ett annat skäl till att vara skeptisk till siffrorna förutom att diktaturer som Kina ofta ljuger vitt är ju att vården i Wuhan och Hubei måste ju gå på knäna nu och korrekt rapportering, diagnosticering och dödsorsak måste vara extremt svårt att genomföra.
Senast redigerad av Madagascar 2020-02-26 kl. 12:38.
Citera
2020-02-26, 12:31
Medlem
farbror Svens avatar
Barn är de som tycks klara sig lindrigast/ inte utveckla några symtom.

Finns det uppgifter om/ siffror på barn som har insjuknat- om än lindrigt?
Citera
2020-02-26, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
SVT:

Man måste testa de i flera veckor...

Det var någon som testades 7-8 gånger innan det blev positivt.
Ja precis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in