2020-02-26, 11:02
Medlem
Tjena. Är en lite introvert och blyg person som inte har så lätt för att prata mycket (om jag inte är full) med folk jag inte känner.
Jobbar med en tjej som jag gärna skulle vilja prata med lite mera och få henne att skratta.

Jag vet dock aldrig riktigt vad jag ska säga och dom gångerna jag går fram och pratar eller säger något så dör det ut väldigt snabbt.

Tex.
jag: nu får vi snart gå hem, det ska bli gött
hon: ja det har varit så tråkigt här idag
jag: Ja verkligen, tiden har gått så sakta
hon: ja...

samtalet har varat i typ 18 sekunder och jag har inget mer att säga och vi går skilda vägar.

Jag går ibland fram och säger något och hon skrattar till, men samtalen dör alltid ut väldigt fort, för att jag aldrig har så mycket att säga.

Hon är nog rätt blyg och introvert hon också för hon startar aldrig ett samtal, och står alltid med hörlurar på och med huvudet böjd ner i mobilen. Så hon verkar ju inte superintresserad av prata med någon heller.

Så vad är era bästa tips när det gäller att prata med tjejer och att hålla igång konversationen lite?
Och vad är bra "casual" samtalsämnen ?

Hur gör ni själva? verkar som att många kan stå och prata hur länge som helst.
Citera
2020-02-26, 11:04
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumpan1792
Tjena. Är en lite introvert och blyg person som inte har så lätt för att prata mycket (om jag inte är full) med folk jag inte känner.
Jobbar med en tjej som jag gärna skulle vilja prata med lite mera och få henne att skratta.

Jag vet dock aldrig riktigt vad jag ska säga och dom gångerna jag går fram och pratar eller säger något så dör det ut väldigt snabbt.

Tex.

samtalet har varat i typ 18 sekunder och jag har inget mer att säga och vi går skilda vägar.

Jag går ibland fram och säger något och hon skrattar till, men samtalen dör alltid ut väldigt fort, för att jag aldrig har så mycket att säga.

Hon är nog rätt blyg och introvert hon också för hon startar aldrig ett samtal, och står alltid med hörlurar på och med huvudet böjd ner i mobilen. Så hon verkar ju inte superintresserad av prata med någon heller.

Så vad är era bästa tips när det gäller att prata med tjejer och att hålla igång konversationen lite?

Vad undrar du om henne? Ställ frågor om hennes liv eller vad som helst.
Citera
2020-02-26, 11:10
Medlem
Citat:

Tex.

Som en annan person skrev, fråga henne saker som du tror hon kan uppskatta att du frågar. Typ vad hon gjort i helgen, vad hon ska göra i helgen (kan dock tolkas som att du vill träffa henne), vad hon brukar göra på fritiden, vilken musik hon lyssnar på osv. Nödvändigt kallprat. Säger hon ett band så lyssna in dig på dem och sen har ni ytterligare något att prata om, även om du tycker det är kasst. Försök hela tiden hitta gemensamma intressen, finns dem inte så skapar du dem. Undvik att prata om väder, politik och nyheter. Då blir hon torr.
Citera
2020-02-26, 11:15
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Passa på när det är AW så kan du säga tex att du egentligen äger företaget och planerar att ge chefen sparken. Gör det när du är lite över packad så skrattar hon
Citera
2020-02-26, 12:00
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:

Varför ska du prata med henne om du inte har något att säga? Då kan du väl lika gärna hålla dig i ditt hörn eller stanna hemma?
Citera
2020-02-26, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Vad undrar du om henne? Ställ frågor om hennes liv eller vad som helst.

det kan jag ju göra. men känns så krystat och konstigt. att bara gå fram till henne och fråga personliga saker.
Citera
2020-02-26, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeSoros
Som en annan person skrev, fråga henne saker som du tror hon kan uppskatta att du frågar. Typ vad hon gjort i helgen, vad hon ska göra i helgen (kan dock tolkas som att du vill träffa henne), vad hon brukar göra på fritiden, vilken musik hon lyssnar på osv. Nödvändigt kallprat. Säger hon ett band så lyssna in dig på dem och sen har ni ytterligare något att prata om, även om du tycker det är kasst. Försök hela tiden hitta gemensamma intressen, finns dem inte så skapar du dem. Undvik att prata om väder, politik och nyheter. Då blir hon torr.

bra tips. tack. det är dock det där med följdfrågor. kommer aldrig på nåt bra. Men det kan ju vara för att jag ofta frågar ja eller nej-frågor bara.
Citera
2020-02-26, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Passa på när det är AW så kan du säga tex att du egentligen äger företaget och planerar att ge chefen sparken. Gör det när du är lite över packad så skrattar hon

hehe ja. vi har dock inte AW
Citera
2020-02-26, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Varför ska du prata med henne om du inte har något att säga? Då kan du väl lika gärna hålla dig i ditt hörn eller stanna hemma?

På vilket sätt får jag lättare att prata med folk om jag stannar hemma eller inte pratar med någon menar du?

Har du inget vettigt att komma med så är det väl bättre att vara tyst, så slipper du framstå som lågintelligent .
Citera
2020-02-26, 12:57
Medlem
Alltså mitt tips är väll att bara börja småprata lite varje dag , håll konversationerna korta bara så ni lär känna varandra. Typ alldagliga frågor såsom vart man bor eller gör på fritiden.
Sedan när ni småpratat och börjat lära känna varandra så kan ni ju börja prata om andra saker och öppna upp sig om vad man gjort i helgen osv.
Var inte för påflugen är väll viktigast eftersom ni jobbar ihop så vill du inte bli den där creepy killen som man vill helst undvika.
Sen märker du med tiden också om intresse är detsamma ifrån henne. Undviker hon dig mycket kanske du ska ta steget tillbaka och ge upp.

Hoppas det hjälper?
Citera
2020-02-26, 12:59
Medlem
Tvinga heller inte fram samtal som är onaturliga. Bättre att lämna en konversation kort , enkel och avslappnad istället för att lämna den stel och ångestfylld.
Citera
2020-02-26, 12:59
Medlem
Tvinga heller inte fram samtal som är onaturliga. Bättre att lämna en konversation kort , enkel och avslappnad istället för att lämna den stel och ångestfylld.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in