Citat:
Ursprungligen postat av
Sumpan1792
Tjena. Är en lite introvert och blyg person som inte har så lätt för att prata mycket (om jag inte är full) med folk jag inte känner.
Jobbar med en tjej som jag gärna skulle vilja prata med lite mera och få henne att skratta.
Jag vet dock aldrig riktigt vad jag ska säga och dom gångerna jag går fram och pratar eller säger något så dör det ut väldigt snabbt.
Tex.
jag: nu får vi snart gå hem, det ska bli gött
hon: ja det har varit så tråkigt här idag
jag: Ja verkligen, tiden har gått så sakta
hon: ja...
samtalet har varat i typ 18 sekunder och jag har inget mer att säga och vi går skilda vägar.
Jag går ibland fram och säger något och hon skrattar till, men samtalen dör alltid ut väldigt fort, för att jag aldrig har så mycket att säga.
Hon är nog rätt blyg och introvert hon också för hon startar aldrig ett samtal, och står alltid med hörlurar på och med huvudet böjd ner i mobilen. Så hon verkar ju inte superintresserad av prata med någon heller.
Så vad är era bästa tips när det gäller att prata med tjejer och att hålla igång konversationen lite?
Och vad är bra "casual" samtalsämnen ?
Hur gör ni själva? verkar som att många kan stå och prata hur länge som helst.
Som en annan person skrev, fråga henne saker som du tror hon kan uppskatta att du frågar. Typ vad hon gjort i helgen, vad hon ska göra i helgen (kan dock tolkas som att du vill träffa henne), vad hon brukar göra på fritiden, vilken musik hon lyssnar på osv. Nödvändigt kallprat. Säger hon ett band så lyssna in dig på dem och sen har ni ytterligare något att prata om, även om du tycker det är kasst. Försök hela tiden hitta gemensamma intressen, finns dem inte så skapar du dem. Undvik att prata om väder, politik och nyheter. Då blir hon torr.