2020-02-26, 10:41
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Läste nyss om detta på Wikipedia. Tydligen en 60-årig brasiliansk man, nyss hemkommen från Italien, som har testats positivt.

https://en.wikipedia.org/wiki/2019–20_coronavirus_outbreak_by_country_and_territ ory

https://www1.folha.uol.com.br/equilibrioesaude/2020/02/brasil-confirma-primeiro-caso-do-novo-coronavirus.shtml
Jaha, jag fick uppfattningen att han hade smittats i Brasilien. My bad.
Citera
2020-02-26, 10:43
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Shit vad bra att du vet allt det här, och bättre än alla forskare på ett BioTech-företag. Otroligt. Jag ska börja lyssna på dig istället och hoppas att du tar fram ett vaccin

Att tro o veta är helt olika saker ;-) Jag "tror" att kineserna hoppar över djurtester o kör oetiska tester på minoriteter för att snabba på processen. Men det är såklart mina personliga spekulationer
Citera
2020-02-26, 10:46
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sargour
Är det inte konstigt Japan inte har fått spridning? Är väl stor pendling mellan Kina Japan Sydkorea kring den regionen?

Både Japan, Singapore och Taiwan har relativt få nya fall.
Alla tre är hyfsat välorganiserade och har bra vård.
Citera
2020-02-26, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Javool
Det görs bra mycket mer tester i Sydkorea än Italien skulle jag tippa på.
Tror inte Italien har gjort mer än 50k tester.
Sydkorea har lite mer att gå på med för att hitta infekterade just nu då en stor del av den stora mupp sekten verkar vara infekterade. Idag kan vi räkna med ett stort uppsving då 1600 nya väntas vara smittade, provsvaren håller på att komma tillbaka idag.

En rätt så stor muppsekt. Alla ska testas. Finns sektjäveln på andra håll? Saxar från Caixin.

• The Covid-19 outbreak in South Korea has grown to become one of the biggest outside China. The number of confirmed cases (link in Korean) was 977 as of Tuesday afternoon. As many of the cases can be linked to a church in Daegu operated by the Shincheonji religious sect, the country’s government is planning to test all the group’s members. Media reports say the group has an estimated 210,000 members in South Korea.
Citera
2020-02-26, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Att bekämpa spridning av Corona är en kollektiv åtgärd. Sålänge idioter skiter i detta så går det åt pipan... De tänker inte på vad det kostar samhället om de smittas och att de i sin tur kan smitta andra. Extrema egoister
Vi får hoppas att de idioterna som idag reser till andra länder kommer bli första gruppen att hata på när saker blir värre... En bunte äckliga mörare är vad dessa idioter är, känner ni någon mördare som reser på sportlovsvecka eller annat trams så berätta för asen vad de är för människor.
Citera
2020-02-26, 10:53
Medlem
Allt detta pga att männiksor är smutsiga jävla svin och inte kan låta bli resa runt och dela av sig sin smuts i varje jävla land. Man skämms
Citera
2020-02-26, 10:54
Medlem
Idiotsveriges avatar
Dr. Bruce Aylward(WHO) : You gotta think like this virus is gonna be here tomorrow. If you don´t think this way, you are not going to be ready.

Vid
1:29:40
https://youtu.be/v3TowZyuIxI?t=5380

För sammanfattning av denna Konferens se denna

(FB) VIKTIGT! Sammanfattning av WHO:s presskonferens om COVID-19 25/2 2019
Senast redigerad av Idiotsverige 2020-02-26 kl. 10:57.
Citera
2020-02-26, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Att tro o veta är helt olika saker ;-) Jag "tror" att kineserna hoppar över djurtester o kör oetiska tester på minoriteter för att snabba på processen. Men det är såklart mina personliga spekulationer
Håller tummarna för det! Att som moderna vänta till slutet av april för att sätta igång mesiga tester på människor är inte okej, vi behöver det NU!
Citera
2020-02-26, 10:55
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
En rätt så stor muppsekt. Alla ska testas. Finns sektjäveln på andra håll? Saxar från Caixin.

• The Covid-19 outbreak in South Korea has grown to become one of the biggest outside China. The number of confirmed cases (link in Korean) was 977 as of Tuesday afternoon. As many of the cases can be linked to a church in Daegu operated by the Shincheonji religious sect, the country’s government is planning to test all the group’s members. Media reports say the group has an estimated 210,000 members in South Korea.

En gigantisk knutsby sekt eller? Hur smittar de varandra?
Citera
2020-02-26, 10:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Vi får hoppas att de idioterna som idag reser till andra länder kommer bli första gruppen att hata på när saker blir värre... En bunte äckliga mörare är vad dessa idioter är, känner ni någon mördare som reser på sportlovsvecka eller annat trams så berätta för asen vad de är för människor.

Japp. Fruktansvärt enfaldiga och egoistiska, är de. Samtidigt som jag till viss del kan förstå, att de inte vill förlora sina surt ihopsparade pengar. För många tar ju en charterresa till Teneriffa både ett och flera år att spara ihop till... Men UD kunde, som sagt, ha hjälpt dessa människor med en officiell avrådan. Eller reseföretagen kunde ha tagit ett eget ansvar och ställt in, och betalat tillbaka pengarna till samtliga resenärer. (Eller låtit dem omboka till något annat resmål.)
Citera
2020-02-26, 10:56
Medlem
Kommer vi att få se FHMs pressis någonstans eller blir det en sluten tillställning där de delar ut manus till journos att kabla ut?

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/februari/inbjudan-till-presstraff-om-sveriges-beredskap-for-det-nya-coronaviruset/

Hoppas någon tar upp frågan om hur FHM ser på det nya corona viruset. Tror det att det här är som SARS som dör ut eller är det en sjukdom som vi kommer att få leva med i all framtid? Hur påverkar det FHMs arbete? Kommer de att skaffa fler ECMOs för att ta hand om de drabbade eller får de dö eftersom de flesta ändå är så gamla?

Om det tas fram vaccin kommer man då vaccinera riskgrupperna gratis?

När jag kollar på hur USA agerar så ser det ut som att de räknar med att detta får vi leva med i fortsättningen. De har inte slagit på den stora trumman. Inga masstester och knappt ens uppsökande verksamhet. USA har ju andra epidemier på halsen, som opiatepidemin exempelvis. Amrisarna är praktiska. Coronan tar de som skulle dö ändå, opiaterna tar folk i arbetsför ålder eller gör folk oanställbara, bättre satsa krut där.
Citera
2020-02-26, 10:58
Medlem
Einsturzendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Modellen jag länkade till i annat inlägg låg på 1,6 % senaste simuleringenoch sjönk från den imitiala simuleringen på 2,3 %. Fortsatt gäller dessa data på de med symptomdebut och är således en överskattning då de döda kan finnas med för dem där symptomdebut saknas. Mina beräkningar sedan tidigare utgår från fall som registerats tidigt utanför Epicentrum och där sannolikheten för att ett utfall finns (frisk/avliden) är hög. Beräkningen hamnar i samma storleksordning. Även modellen med smittade på evakuerade från Hubei hamnar på under 1 % som också är länkad sedan tidigare.

Menar du [1]? Vad jag kunde se så var det enbart ett fåtal fall där man kunde se individuell data [2], så det kan vara svårt att uppskatta tiden från symptomdebut till död. Notera också att 95%-konfidensintervallet gäller för 0.4%-4.1%, det är ett ganska brett spann.

[1] https://github.com/calthaus/ncov-cfr/blob/master/README.md
[2] https://github.com/calthaus/ncov-cfr/blob/master/data/hubei_early_deaths_2020_07_02.csv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in