Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Fler som hann läsa tidslinjen från morddagen? Synnerligen intressant! Jag hann spara html-filen, men vet inte om jag kan länka den här? Någon datakunnig som vet?
En liten sammanfattning från tidslinjen (kartläggning med klockslag för LW & SD) under kvällen för Er som inte hann läsa;
Det framstår som Lena var mer PÅ att få till en sista träff med SD än vad SD var.
Hon skickar ett sms 20:49; "
Gjorde till dig och mig. Om du törs smyga hit ikväll kan vi äta <3", skriver Lena till 45-åringen och skickar en bild på en hjärtformad kaka
21:09
"Till Viken nu", skriver 45-åringen till Lena. (SD beger sig till Gustavsvik för träning)
Oj sent", svarar Lena.
22:05
"Hos dig om fem", skriver 45-åringen till en vän, som tidigare önskat att han skulle komma förbi och titta på ett trappbygge.
22:55
"Fixar lite inför födelsedagen imorgon. Hoppas det tar mindre än en timme. Hemma nu?", skriver Lena till 45-åringen.
23:00
"Kom precis. Svarar på jobbmejl. Har lite måsten", svarar 45-åringen Lena.
Ovanstående meddelande är den sista registrerade kontakten dom emellan. Exakt
V A D H Ä N D E därefter? Gick Lena över till SD eftersom han svarade så flyktigt på hennes försök till en inbjudan? Eller kom SD över till Lena och så gick dom bort till planket för att inte väcka den yngsta sonen?
Enligt tidslinjen svarar inte Lena på fler chattmeddelanden från kl 23:22. 23:23 lämnar hon sin bostad. 23:33 hörs skriket.
Anmärkningsbart är oxå att SD fortsätter skicka sms till Lena efter midnatt... hur ISKALLT (?!?!).
00:02;
"Fint. Blir för sent. Avslutar strax", skriver 45-åringen i ett meddelande till Lena.
00:29;
"Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs imorrn. skriver 45-åringen i ett meddelande till Lena.
05:51;
"Morrn. Vad händer? Somnade ifrån igen?", skriver 45-åringen i ett meddelande till Lena.
07:03; "
Helluuu. NN ringde. Du ej hemma. Han var orolig. Jag med nu", skriver 45-åringen i ett meddelande till Lena.