Citat:
Ursprungligen postat av
brajzilla
1. killen som varit på firmafest och går bakom makarna palme och mördaren (minns inte hans namn)
2. taxichauffören som står vid rödljuset har jag för mig nämner det också
Killen som varit på firmafest är Anders B. Han antog bara att de pratat eftersom de gick så nära varandra.
Citat:
B har ingen uppfattning om att dock gick och pratade med varandra men å andra sidan säger han att så nära varandra som dessa 3 personer gick under den väg som dom gick fram så fann han det ganska naturligt att dom skulle prata med varandra.
Taxichauffören är Anders D. I första förhöret (en timma efter mordet) ser han tre personer samtala innan en av dem skjuter. I andra förhöret (två veckor senare) vänder han inte på huvudet förrän han hör första skottet.
Första förhöret väger tyngre men det är inte osannolikt att det är ljudet från skottet som fångar uppmärksamheten, inte att tre personer står och pratar. Han säger inget om varför han uppfattar det som ett samtal.
Inga andra mordplatsvittnen beskriver såvitt jag vet (rätta mig gärna) ett samtal mellan mördaren och makarna Palme. Vittnet Inge M borde uppmärksammat detta.