2020-02-25, 12:39
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Så du tycker Leicester skulle haft två straffar då? VAR aside?

Ja
Citera
2020-02-25, 12:40
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Ja

EnLitenFrys liked your comment

Trevligt med supportrar som kan medge när de haft flax med domslut.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2020-02-25 kl. 12:49.
Citera
2020-02-25, 17:56
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Känns lite som att laget är i en "svacka" där man inte riktigt klarar av att vrida upp tempot som förut vid behov, utan trampar vatten.
Uppehåll är kanske bra i långa loppet men känns som att vi alltid är oerhört trögstartade efter dem.
Citera
2020-02-25, 22:02
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Uppehåll är kanske bra i långa loppet men känns som att vi alltid är oerhört trögstartade efter dem.

Med tanke på hur mycket vikt Klopp lagt vid att spelarna och han behövde det här uppehållet ser det inte ut som att det gjort spelarna väl att ligga och slappa i solen nej.
Citera
2020-02-26, 00:53
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Hur man kan hänga upp hela sin tillvaro på en 16 år gammal bedrift - som in the long run spelar noll roll - det är ganska fascinerande. Det verkar vara din supporter-snuttefilt - oavsett hur illa det går för Arsenal idag, "HAR VI FORTFARANDE INVINCIBLES-SÄSONGEN!!!!". Att Liverpool nu hotar den verkar skapa svåra existentiella problem för dig.

Meanwhile, så är det ytterst få LFC-supportrar som bryr sig särskilt mycket. Åtminstone bland dem jag pratar med. Hade lätt vaskat förlustnollan om vi slår Atletico i returen, utan problem.

Men inget av detta tycks spela någon roll för dig. Invincibles-säsongen är din snuttefilt, den är hotad, alla LFC-supportrar drömmer om att få ta den från dig (no, not really), du fortsätter försöka övertyga dig om att det INTE kan gå för att slippa den kognitiva dissonansen.

-------------------

Igår blev det ju rätt nervigt ändå. Ovan känsla att släppa in 2 bollar och ligga under. Skönt att Fabianski släppte två enkla, inte så säker på att det hade löst sig annars. Känns lite som att laget är i en "svacka" där man inte riktigt klarar av att vrida upp tempot som förut vid behov, utan trampar vatten. Kan bli en fes-ljummen avslutning på säsongen med respass i CL, några förluster i ligan och utslagna ur FA-cupen.
På vilket vis hänger jag upp min tillvaro på en 16 år gammal bedrift? Jag bara konstaterar fakta, och fakta är att Liverpool var riktigt usla mot WHU och dom hade turen på sin sida. Liverpool kommer att förlora minst 2 matcher den här säsongen. Liverpool kommer inte kunna hota Arsenals invincible säsong, simple as that.
Citera
2020-02-26, 01:15
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
På vilket vis hänger jag upp min tillvaro på en 16 år gammal bedrift? Jag bara konstaterar fakta, och fakta är att Liverpool var riktigt usla mot WHU och dom hade turen på sin sida. Liverpool kommer att förlora minst 2 matcher den här säsongen. Liverpool kommer inte kunna hota Arsenals invincible säsong, simple as that.

Elva poäng på elva matcher skulle matcha 03/04. Det är fakta. Personligen tror jag att det händer. Personligen tror jag inte att de går obesegrade (helvete, vilka nerver igår...), men givetvis är titeln rättvis. Statistiken, Trent och Chamberlain tycker nog inte att gårdagens match var tur, men folk som inte tittar på matcherna kanske tror det. Jag säger inte emot att Liverpool förlorar den här säsongen, men är detta enligt dig inte ens jämförbart med 03/04 alltså?

Det som vore värst mot Liverpools obesegrade säsong är typ Newcastle i sista omgången, för att jävlas riktigt ordentligt med fansen.
Citera
2020-02-26, 01:48
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Elva poäng på elva matcher skulle matcha 03/04. Det är fakta. Personligen tror jag att det händer. Personligen tror jag inte att de går obesegrade (helvete, vilka nerver igår...), men givetvis är titeln rättvis. Statistiken, Trent och Chamberlain tycker nog inte att gårdagens match var tur, men folk som inte tittar på matcherna kanske tror det. Jag säger inte emot att Liverpool förlorar den här säsongen, men är detta enligt dig inte ens jämförbart med 03/04 alltså?

Det som vore värst mot Liverpools obesegrade säsong är typ Newcastle i sista omgången, för att jävlas riktigt ordentligt med fansen.
Jo, jag håller med. Men grejen är den om huruvida Liverpool skulle klara av att kopiera Arsenals invincible säsong eller ej.

Själv så tror jag att Liverpool kommer att åka på 2 förluster i PL den här säsongen (titeln har dom enligt mig redan säkrat).
Citera
2020-02-26, 02:17
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Jo, jag håller med. Men grejen är den om huruvida Liverpool skulle klara av att kopiera Arsenals invincible säsong eller ej.

Själv så tror jag att Liverpool kommer att åka på 2 förluster i PL den här säsongen (titeln har dom enligt mig redan säkrat).

Tror att man antingen faller ihop fullständigt (vilket innebär typ 2-3 förluster) eller går helt rent. Efter gårdagen måste jag som Liverpool-fan erkänna extra mycket hur otroligt stark Invincible-säsongen var (ett litet snedsteg förstör allt), men också hur enormt viktig Hendo är som kapten. Jag är ett stort fan av Hendo. Mot West Ham märktes det hur viktig han är. Jordan Brian fucking Henderson är Liverpools bästa spelare den här säsongen. Han är ligans näst bästa spelare just nu.
Citera
2020-02-26, 02:19
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Liverpool var usla og tog en knapp 3-2 seger mot West Ham igår, nu är det bara en tidsfråga innan första förlusten kommer.

Svart person snälla.

5 minuter efter West Hams ledning så såg man var det barkade och att Liverpool skulle vinna.

Man märker att spelarna inte ger sitt allt men gör de som krävs för att håva in poäng. Ett hästjobb Kloop och ledarstaben gör för att fortsatt hålla spelarna så pass motiverade i serielunken att man undviker förlust. Inte fan behöver dom dominera och fullständigt köra över motståndarna nu när ledningen är så pass säker, varför skulle dom? För att generalandersson och andra avundsjuka ***** ska bli nöjda? Finns viktigare matcher att spara energin till.

Såklart spelar det större roll för fansen att gå rent än spelarna men hoppas ändå de är en så stor morot att man orkar ge de där extra i varje kvarstående match så det blir en klockren säsong.

Mest av allt för att generalandersson verkar snöat in sig på motsatsen.
Citera
2020-02-26, 08:52
Medlem
Citat:
Än så länge efter 27 matcher så har ju Liverpool denna säsong fullkomligt krossat, eller spöat skiten ur Arsenals Invincebles och det säger jag som United-supporter.

26 vinster 1 oavgjord, det är väl typ lika många vinster eller t o m fler än vad Arsenal mäktade med under hela säsongen.
Citera
2020-02-26, 08:59
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Än så länge efter 27 matcher så har ju Liverpool denna säsong fullkomligt krossat, eller spöat skiten ur Arsenals Invincebles och det säger jag som United-supporter.

26 vinster 1 oavgjord, det är väl typ lika många vinster eller t o m fler än vad Arsenal mäktade med under hela säsongen.

Totalt irrelevant. Vem bryr sig innan säsongen är över?
Citera
2020-02-26, 09:13
Medlem
Citat:

För att vara en person "som skiter i Liverpool" bryr du dig extremt mycket. Liverpool har redan, trots att det bara är februari vunnit lika många matcher som Arsenal under sin obesegrade säsong.

Arsenal får gärna behålla det rekordet, för jag ser ligatiteln säkrad som det viktigaste. Efter det kommer poängtapp och förluster.

Angående rekord! Så kan vi diskutera vilken klubb som har flest titlar i England!

Sedan får vi se om Arsenal tar en Europaplats till nästa säsong. Till dess får du hålla hårt i snuttefilten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in