2020-02-26, 04:03
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Varför? Därför att jag såg "Veckans Brott" idag och vet vad en telegrafering av en nyhet är. Jag vet också i vilken "state" Sverige är i idag, tyvärr.

Men då vill jag att amerikanarna också får byta bort Lee Harvey Oswald. SE in CP ut. X in LHO ut.
Kan du utveckla vad du menar med att du vet vad en telegrafering av en nyhet är?
Citera
2020-02-26, 04:09
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
I Norra Magasinet av Lars Borgnäs & Thomas Bresky:
Enligt de finska kvinnorna som skall ha känt igen Dekorimamannen (som en finne från ett gym i Upplands Väsby) så skulle han ha stått med en walkie talkie i högra hand och något blänkande i vänstra hand.

Behöver inte betyda något, men kom ihåg denna detalj nu när ni diskuterade Borgnäs.

Det där spåret var ju inget annat än rent trams. Att Lars Borgnäs gav det legitimitet visar vilken ansvarslös journalist han är. Dekorimamannen har aldrig existerat.
Citera
2020-02-26, 04:13
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Borgnäs senaste bok visar dessutom på ett mycket övertygande sätt hur LP redan från start har varit ett ytterst ovilligt vittne och i många avseenden dikterat sin medverkan i PU

Fast det där har ju varit känt i flera år.
Citera
2020-02-26, 04:19
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Fast det där har ju varit känt i flera år.
Lars Borgnäs och Lena Andersson tror att KP drog till med att Palmemordet är löst därför att Borgnäs bok innehöll känsligt material som KP ville prata bort för att slippa kommentera
Citera
2020-02-26, 04:23
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Kan du utveckla vad du menar med att du vet vad en telegrafering av en nyhet är?

Det betyder rätt så slätt att MSM (main stream media) redan har bestämt vad som kommer att hända. Det är vad telegrafering betyder. Det är egentligen en term från amerikansk fotboll. Ett offensivt passpel från quarterback som från början har genomskådats av motståndarnas försvarare. Vilket ofta leder till en interception (man snor bollen i luften). Att försvarande lag får bollen och ger den till sitt anfall. Det är en "telegrafering".

Så om SE ska vara CP då vill jag att LHO också byts ut.
Citera
2020-02-26, 04:29
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det betyder rätt så slätt att MSM (main stream media) redan har bestämt vad som kommer att hända. Det är vad telegrafering betyder. Det är egentligen en term från amerikansk fotboll. Ett offensivt passpel från quarterback som från början har genomskådats av motståndarnas försvarare. Vilket ofta leder till en interception (man snor bollen i luften). Att försvarande lag får bollen och ger den till sitt anfall. Det är en "telegrafering".

Så om SE ska vara CP då vill jag att LHO också byts ut.
Media är helt fast i SE, det är uppenbart, men att PU av den anledningen inte skulle kunna presentera något annat förstår jag inte.
Citera
2020-02-26, 04:49
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Media är helt fast i SE, det är uppenbart, men att PU av den anledningen inte skulle kunna presentera något annat förstår jag inte.

Jag vet inte, Jag kör på magkänslan (och den är ALDRIG fel). Men den är sådan att ska SE ersätta CP för massorna. Då måste väl någon ersätta LHO också? Eller ska han fortsätta att hängas ut medans CP får lite vila? Får han aldrig någon ro? CP kommer ju få det nu. Demokrati och WE THE PEOPLE, huh?
Citera
2020-02-26, 05:07
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Lars Borgnäs och Lena Andersson tror att KP drog till med att Palmemordet är löst därför att Borgnäs bok innehöll känsligt material som KP ville prata bort för att slippa kommentera

Ja, det är ju fantastiskt löjligt men inte helt förvånande då Borgnäs är en expert på att se mystiska konspirationer överallt.
Citera
2020-02-26, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
I Norra Magasinet av Lars Borgnäs & Thomas Bresky:
Enligt de finska kvinnorna som skall ha känt igen Dekorimamannen (som en finne från ett gym i Upplands Väsby) så skulle han ha stått med en walkie talkie i högra hand och något blänkande i vänstra hand.

Behöver inte betyda något, men kom ihåg denna detalj nu när ni diskuterade Borgnäs.

Tror ändå att AA som avses av kvinnorna är ett riktigt långskott faktiskt. Han lever fortfarande och borde väl sitta häktad vid det här laget.
Citera
2020-02-26, 06:31
Medlem
Håller med vad LGWP så igår om vad han väntar sig. KP GÅR INTE ATT SKOJA BORT.

Däremot kan man lätt förstå hans förakt för privatspaneriet (säkert inkluderat namnkunniga publicister som Filters)

Det vimlar också nu av tokerier och fria fantasier och man kan nog med fog påstå att det funnits en aktiv desinformation i omlopp för att kunna avfärda alla som kritiserat tidigare PUs exempellöst oproffsiga sätt att jobba där man drev saker via pressen och inte genom polisiär utredning, genom att få det att framstå som att alla var folietroll.

Jag har varit med hela vägen med personlig kontakt med alla de kända teoretikerna och kan konstatera att jag är nästan ensam att stå kvar.

När detta rullas upp kommer det att visa sig att utredningen misskötte under lång tid och att många som inte åtalas ändå kommer att få stå med omåttligt skäm. Det gäller säkert också flera tråddeltagare.
Citera
2020-02-26, 07:16
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Håller med vad LGWP så igår om vad han väntar sig. KP GÅR INTE ATT SKOJA BORT.

Däremot kan man lätt förstå hans förakt för privatspaneriet (säkert inkluderat namnkunniga publicister som Filters)

Det vimlar också nu av tokerier och fria fantasier och man kan nog med fog påstå att det funnits en aktiv desinformation i omlopp för att kunna avfärda alla som kritiserat tidigare PUs exempellöst oproffsiga sätt att jobba där man drev saker via pressen och inte genom polisiär utredning, genom att få det att framstå som att alla var folietroll.

Jag har varit med hela vägen med personlig kontakt med alla de kända teoretikerna och kan konstatera att jag är nästan ensam att stå kvar.

När detta rullas upp kommer det att visa sig att utredningen misskötte under lång tid och att många som inte åtalas ändå kommer att få stå med omåttligt skäm. Det gäller säkert också flera tråddeltagare.

Det är väl egentligen rätt enkelt.. en åklagare med KPs renomme kan inte uttala sig på det sättet år 2020 om det inte finns substans för det, det vore karriärmässigt självmord och sannolikt även tjänstefel.

Så nu kan man egentligen bara vänta...
Vem som gissat vad, varför eller hur spelar allt mindre roll. Men GW har väldigt rätt i en sak, många sk privatspanare kommer inte acceptera det som presenteras!

Det kommer bli en lååååång vår!
Citera
2020-02-26, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det där spåret var ju inget annat än rent trams. Att Lars Borgnäs gav det legitimitet visar vilken ansvarslös journalist han är. Dekorimamannen har aldrig existerat.

Ansvarslös?
Borgnäs har varit en av dom som sett till att detta mord inte har fallit i glömska. Hans inslag i bla norra magasinet har belyst det som är glasklart att tiden efter CP var utredningen ett brevinkast där viljan att utreda något var noll, null, niente.
Personen i fråga har ju blivit hörd och har uppenbarligen befunnit sig på platsen men är avförd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in