Citat:
Ursprungligen postat av
severustheemperor
Riktigt bra video!
De har växlat upp ordentligt.... Polis och hemvärn skulle behöva se och
få liknande träning.
De har ochså slutat använda fjantmasker och använder riktiga gasmasker.....
Ja absolut, men vem ska organiseras och vem ska organisera? Det är total frånvaro av ledarskap i samtliga nivåer av statsapparaten.
Det enda riktiga vore om löfven går ut i pressträff och säger:
"Vi kan inte vara naiva längre. Nu sätter vi igång en total mobilisering av samhället för att förhindra utbrott. Vi lägger stridigheter till sidan och förutsätter nu endast samarbete från alla människor i samhället. Inbördes stridigheter och kritik kan vi ta efteråt när vi är färdiga med utmaningen. Min kollega går igenom första stegen i mobiliseringen. Ta vara på er alla" sedan fortsätter en sekreterare gå igenom vad man förväntar sig av skolor, vårdavdelningar, statligt, kommunalt anställda etc. Bara köra på stegvis och ha möjlighet att sätta in vägledning där det krävs.
Detta är givetvis önsketänkande. Det kommer aldrig till att ske, inte ens någon i oppositionen har bollar nog att öppna käften och berätta vad vi ska göra ifall det vill sig riktigt illa. Därför fortsätter regimen i clown-Sverige att kasta ut vaga antydningar, man vill inte ta riktigt ställning, det är jobbigt, det blir något man måste förhålla sig till. Det är enklare att låta bli och bara glida runt på rutin och leka kontor, komma med någon utredning etc.
Jag försöker inte sprida panik, jag är realistisk.