2020-02-26, 03:08
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Javisst att RNA-virus muterar ganska snabbt har jag skrivit hela tiden.

Men det finns inga studier på att man inte utvecklar T-minnesceller mot coronavirus har jag inte sett. Däremot studier på att patienter hade sådana mot SARS ett år efter genomliden infektion.

EDIT: Sedan gällde de där studierna rhinovirus och inte corona.

Vissa studier gäller andra virus ja, men jag skriver också att det handlar om varför man inte blir immun mot vissa virus, inte bara mot coronavirus specifikt. Det finns ju en hel del olika virus som vi inte kan bota eller vaccinera oss mot, trots långtgående forskning.

Citat:
Even those who recover from COVID-19 might not be immune forever.
“Unfortunately, we don’t know yet whether or not the body’s immune response would protect you from subsequent infection,” said Chiu. It is known that exposure to the four seasonal human coronaviruses (that cause the common cold) does produce immunity to those particular viruses. In those cases, the immunity lasts longer than that of seasonal influenza, but is probably not permanent, said Chiu.

Det här är väl ungefär så långt man har kommit.

https://www.ucsf.edu/news/2020/02/416671/how-new-coronavirus-spreads-and-progresses-and-why-one-test-may-not-be-enough
Citera
2020-02-26, 03:10
Medlem
severustheemperors avatar
Videon visar ju på en grad av träning vi kan bara drömma om....
Det skulle ju behöva ske nu.... inte om två veckor när det är för sent.....
Jag vet inte.... Men skulle tro att sverige inte ens delat ut kompleterande nbc kitet till hemvärnet än...
Citera
2020-02-26, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perhaps-Probably
Detta är förmodligen ingenting jämfört med svininfluensan. Hundratusentals dog av svininfluensan medans uppskattningsvis så kommer inte ens tusen människor att dö av detta.
Gick sådär med din uppskattning.

https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-death-toll/

2764 i nuläget.
Citera
2020-02-26, 03:15
Medlem
nya siffror https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/
Citera
2020-02-26, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Det klokaste vore att vid utbrott. Stänga skolorna och universitet samt dagis. Sedan snabbutbildas personalen till vårdassistenter och vi använder lokalerna som vårdcentraler.

Men det är givetvis önsketänkande. Det är clown-Sverige vi snackar om. Här kan man bara organisera pridetåg på sin höjd.

Så du menar att vi skall stänga våra skolor och rikta oss på vård för ett vanligt sketet förkylningsvirus som definitivt inte dödar fler än Calicivirus gör per å (220 000 per år)r?

Jag förstår inte riktigt den här hypen mot detta förkylningsvirus som knappt har tusen döda.
Citera
2020-02-26, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Riktigt bra video!

De har växlat upp ordentligt.... Polis och hemvärn skulle behöva se och
få liknande träning.

De har ochså slutat använda fjantmasker och använder riktiga gasmasker.....
Ja absolut, men vem ska organiseras och vem ska organisera? Det är total frånvaro av ledarskap i samtliga nivåer av statsapparaten.

Det enda riktiga vore om löfven går ut i pressträff och säger:

"Vi kan inte vara naiva längre. Nu sätter vi igång en total mobilisering av samhället för att förhindra utbrott. Vi lägger stridigheter till sidan och förutsätter nu endast samarbete från alla människor i samhället. Inbördes stridigheter och kritik kan vi ta efteråt när vi är färdiga med utmaningen. Min kollega går igenom första stegen i mobiliseringen. Ta vara på er alla" sedan fortsätter en sekreterare gå igenom vad man förväntar sig av skolor, vårdavdelningar, statligt, kommunalt anställda etc. Bara köra på stegvis och ha möjlighet att sätta in vägledning där det krävs.

Detta är givetvis önsketänkande. Det kommer aldrig till att ske, inte ens någon i oppositionen har bollar nog att öppna käften och berätta vad vi ska göra ifall det vill sig riktigt illa. Därför fortsätter regimen i clown-Sverige att kasta ut vaga antydningar, man vill inte ta riktigt ställning, det är jobbigt, det blir något man måste förhålla sig till. Det är enklare att låta bli och bara glida runt på rutin och leka kontor, komma med någon utredning etc.

Jag försöker inte sprida panik, jag är realistisk.
Citera
2020-02-26, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskurk
Ja & i studien jag refererar nämns:

+
T-cells är poppis just nu, B-celler har man nog mer koll på. Misstänker att anslag om man säger "T-cells" lättare rullar in..
Basics:
Jag älskar kalvbräss, problemet är att brässen är putteliten när man blir äldre..
&
Starkt bidragande faktor till att äldre har hög dödlighet när det gäller sars.

Summering:
Min studie nämner olika "minnesmojjar" som kan finnas kvar 1-6 år efter infektion. Lik förbenat är de ineffektiva (väldigt "strain specific") + sällsynta (få hos äldre). Således, nej T-cells äro ej samma sak som immunitet!

Vad menar du med minnesmojjar och vad är det som ger immunitet mot ett antigen menar du?

EDIT:https://mobile.twitter.com/globaltimesnews/status/1231917745320550401
Senast redigerad av NurseRatched 2020-02-26 kl. 03:23.
Citera
2020-02-26, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Så du menar att vi skall stänga våra skolor och rikta oss på vård för ett vanligt sketet förkylningsvirus som definitivt inte dödar fler än Calicivirus gör per å (220 000 per år)r?

Jag förstår inte riktigt den här hypen mot detta förkylningsvirus som knappt har tusen döda.
"Vid ett utbrott", det var vad jag skrev. Vi borde ha det inom 10 dagar iallafall. Då har vi säkert några tusen sjuka. Det är ju fritt fram att resa in i landet från starkt drabbade länder just nu. Jag menar inte att samhället ska stängas ner. Stäng ner friktionsplatser som dagis-skola-unibersitet och gör om till vårdcentraler. Såna planer kanske redan finns.
Citera
2020-02-26, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
"Vid ett utbrott", det var vad jag skrev. Vi borde ha det inom 10 dagar iallafall. Då har vi säkert några tusen sjuka. Det är ju fritt fram att resa in i landet från starkt drabbade länder just nu. Jag menar inte att samhället ska stängas ner. Stäng ner friktionsplatser som dagis-skola-unibersitet och gör om till vårdcentraler. Såna planer kanske redan finns.

Men snälla rara, just nu sitter ungefär nästan 1miljon människor och spyr av Clicivirus (Dvs vanlig vinterkräksjuka) bara i Sverige. Det är sportlov där vinterkräkrsjukan och förkylningar frodas mest. Våra vanliga epidemier kostar fler liv än vad den här coronastammen kommer att göra, det PER ÅR.

Folk misslyckas ju till och med att hålla sig själva och sina barn hemma isolerade i de dygn de skall, när de har Calcivirus!
Citera
2020-02-26, 03:27
Medlem
severustheemperors avatar
-
Senast redigerad av severustheemperor 2020-02-26 kl. 03:37.
Citera
2020-02-26, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Men snälla rara, just nu sitter ungefär nästan 1miljon människor och spyr av Clicivirus (Dvs vanlig vinterkräksjuka) bara i Sverige. Det är sportlov där vinterkräkrsjukan och förkylningar frodas mest. Våra vanliga epidemier kostar fler liv än vad den här coronastammen kommer att göra, det PER ÅR.

Folk misslyckas ju till och med att hålla sig själva och sina barn hemma isolerade i de dygn de skall, när de har Calcivirus!
"Men whatabout det här då?". Fin whataboutism Du lägger fram. Tänk på alla dessa cancervarianter som finns, eller HIV? Whatabout that? När tycker du att man ska mobilisera ett samhälle mot spridning? Det är just sånt där som gör att ni får det samhälle ni förtjänar.
Citera
2020-02-26, 03:35
Medlem
Jag är väldigt fundersam alltså jag har varit i Thailand i en månad ungefär ser många kineser varje dag och Thailand släpper fortfarande in massvis med Kineser varje dag,

Antingen så mörkas det något så in i helvete

Eller så klarar inte viruset av klimatet här särkilt bra men oavsett borde de ändå komma flera nya fall per dag oavsett något som inte stämmer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in