Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Thailand rapporterad två nya fall idag. Och totalt 37 fall.
Men du menar alltså att Thailand mörkar hur många smittade de har!? Kan du kötta till det påståendet lite? Vad vet du?
Ok, det fanns inte där i morse utan siffran 35 har vistats under 7 dagar. Hur skulle jag kunna "kötta till det mer" härifrån bland de som kallar sig buddhister och äter kött 5 ggr om dagen?
Att inte stryka Thailand medhårs i tråden är som att kritisera PK i Sverige. Jag har gjort det nog i tråden efter att ha plöjt igenom thai pressen varje morgon samt bäst läst alla insändarna. Och gässen flyger fortfarande från S och hit i flock läsande boken om Greta på planet troligtvis. Sen i bästa fall hem igen till bl.a dagis som min släkt. H_O_P_P_L_Ö_S_T!
Tack för dina snabba lägesrapporter!
Jag fick ingen tid idag till en liten utredning om ganska exakt 100k iranier i Sverige, deras årliga semesterresor till Iran samt ritualerna i deras moskeer vid bön och hur det kan påverka virusspridningen i Sverige.
Bäst att tillägga att mina sista fina vänner jag träffade på Filippinerna nyligen var just iranier. Har träffat många och bara bra erfarenheter men fredagsbönen och viruset är bara för osäkert tycker jag samt nu alla deras resor mellan Sverige och Iran. Får de en resa om året blir det 2000 resor varje vecka!
S kommer naturligtvis hålla tyst om risken i det. Och sen allt annat folk som får sina resor till jordens alla hörn och anhöriga som nu skall in i S och inte tror jag det blir de friskaste så att säga... men just nu iranier då viruset exploderat där. Stor smittpotensial, anser jag.