2020-02-25, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om socialnämnden får in en anmälan mot honom och får veta hur han har behandlat barnen och vad han har ansett om dem så är det nog stor chans att han förlorar vårdnaden.
Tror jag inte. Han slår dom inte, han knarkar inte, han super inte, de har mat och kläder och han läser läxor med dom. Att han är klart personlighetsstörd och är taskig mot barnen är ingen anledning att han inte skulle få delad vårdnad. Detta under förutsättning att han går fri alltså.
Citera
2020-02-25, 15:59
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Var kommer politiken in? Något exempel?
Kanske för tidigt för LGWP att uttala sig ikväll men det vore spännande.
Alltså inte partipolitik då, men sådana här övergripande frågor om t.ex. vad som skall betraktas som partnervåld eller inte, och kanske vilken domare som kan vara jävig. Hon som häktade SD på sannolika skäl i höstas, och som har gjort kontroversiella uttalanden om bl.a. könsmakt, eller den här nya snubben som inte såg något problem med att anställa en kollega som var dömd för att ha slängt sin fru i golvet. Den senare hade tydligen åklagaren jävsinvändningar mot.

Kan säkert bli diskussioner också kring huruvida man verkligen kan åtala någon för mord på enbart indicier (hur många hundra de än må vara), och särskilt där annan gärningsman inte har kunnat uteslutas. Ja, vi får höra vad t.ex. GW säger.
Senast redigerad av Draifos 2020-02-25 kl. 16:05.
Citera
2020-02-25, 16:05
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror jag inte. Han slår dom inte, han knarkar inte, han super inte, de har mat och kläder och han läser läxor med dom. Att han är klart personlighetsstörd och är taskig mot barnen är ingen anledning att han inte skulle få delad vårdnad. Detta under förutsättning att han går fri alltså.
Du har nog rätt.
Det krävs nog total vanvård för att förlora vårdnaden.

Det jag mest tänkte på var att han inte ville ha den ena dottern hos sig under sin pappavecka.
I ett sådant fall kan det inte vara särskilt rimligt att han får vårdnaden.
Makten över flickan vill han nog ha men inte ansvaret.
Men det gällde bara den ena dottern.
Citera
2020-02-25, 16:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Har för mig att minstingen i förhör säger att han hör dörren stängas och låsas.

Ånej!😪

Så SD har varit tillbaka?

Om du hittar det, citera och länka!

Det är så hemskt. SD verkar ha vetat om hans födelsedag. Han har hotat att inte bara döda LW utan även minstingen. Och han lagar hans cache på morddagen och hans födelsedag...

En djupt sjuk förbaskad människa.

Har han också gått tillbaka och låtit dörren stå öppen...

Hoppas att de gör en utvidgad rättspsykiatrisk undersökning om han blir fälld. Han kommer aldrig att få rättspsykiatrisk vård, men det kan vara bra för de efterlevande för att förstå hur detta kunde hända och att inget är deras fel.

Det är en mycket kontrollerande man det här:

Lyda blint.
Lyda omedelbart.

SD och LW 2017:

"Du ska lyda blint vid Rt. Alltid
Blockar nu
För du bröt

Enligt tidigare order så ska du lyda
blint och omedelbart. När du känner
dig förrättad eller det gått lång tid
som tyder på glömd öppning får du
skicka ETT mail
Nu bryter du för allt
Påhittade anledningar
Så nu block. Vet vad du säger. Men
min regel har Inget
förhandlingsutrymme.
Du ska lyda onedelbart"
Citera
2020-02-25, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ånej!😪

Så SD har varit tillbaka?

Om du hittar det, citera och länka!

Det är så hemskt. SD verkar ha vetat om hans födelsedag. Han har hotat att inte bara döda LW utan även minstingen. Och han lagar hans cache på morddagen och hans födelsedag...

En djupt sjuk förbaskad människa.

Har han också gått tillbaka och låtit dörren stå öppen...

Hoppas att de gör en utvidgad rättspsykiatrisk undersökning om han blir fälld. Han kommer aldrig att få rättspsykiatrisk vård, men det kan vara bra för de efterlevande för att förstå hur detta kunde hända och att inget är deras fel.

Det är en mycket kontrollerande man det här:

Lyda blint.
Lyda omedelbart.

SD och LW 2017:

"Du ska lyda blint vid Rt. Alltid
Blockar nu
För du bröt

Enligt tidigare order så ska du lyda
blint och omedelbart. När du känner
dig förrättad eller det gått lång tid
som tyder på glömd öppning får du
skicka ETT mail
Nu bryter du för allt
Påhittade anledningar
Så nu block. Vet vad du säger. Men
min regel har Inget
förhandlingsutrymme.
Du ska lyda onedelbart"

Kan leta reda på det ikväll. Dock jobbigt att läsa så om någon vill ta på sig det då gärna. Men kom ihåg att det gällde ett barns utsago. Har inte läst övriga barns förhör.
Citera
2020-02-25, 16:17
Medlem
Snor-Johans avatar
Undrar vem av LW,s manliga "vänner " som slog ner SD på eventet? Är det PJ?

Vad jag förstår knullade väl Lena flera av dessa herrar t.o.m. paralellt med vad som framgått?
https://www.bildtagg.se/bild/1ay4qkea82hsuaxrn1uxq30b

Den andra bilden är när LW 9 mån innan mordet bjöd in sig på till stalkning till parets joggingtur med en bild av sig själv triumfatoriskt leende och svartsjuka ögon. Hanna skrev att LW var sjukt efterhängsen och var svår att undvika då hon hade full koll på catching etc. Det visar hon här.
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be_l.jpg

Ingen normalt begåvad kan tvivla på vad som fick mördaren att vi bananas.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-25 kl. 16:25.
Citera
2020-02-25, 16:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Jag trodde att det var efter mordet
som han försökte förskjuta barnen
men jag har nu läst att det var veckan
innan mordet som han inte ville att de
skulle vara hos honom.

Om han försökte få tillbaka HD så var det
ju ett mycket konstigt sätt att göra det på.

Han verkar bitter på barnen, tycker att de
inte vill ha honom i deras familj. Kan det
också ha varit en utlösande faktor? Han
hade inte bara förlorat HD utan också
döttrarna?

Han hade kanske redan planerat mordet
så det var därför han inte ville ha flickorna
hos sig den veckan?
Citera
2020-02-25, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det här var ingenting advokaten kunde påverka. Finns det inga som helst bevis så behöver ju åklagaren så här lång tid på sig för att bygga upp den här bilden.
Oroa dig inte, sperma på kjolen och blod på skoplösen kommer att räcka långt!
Citera
2020-02-25, 16:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Kan leta reda på det ikväll. Dock jobbigt att läsa så om någon vill ta på sig det då gärna. Men kom ihåg att det gällde ett barns utsago. Har inte läst övriga barns förhör.

Om du tycker att det känns jobbigt är det inte så viktigt!

Som du säger; ett barn (eller vem som helst) kan ta fel.
Och förmodligen kommer vi ändå aldrig att få veta sanningen. SD kommer aldrig att erkänna.

För utredningen är det förstås en annan femma.

Om SD har återvänt, varför?
Tog han med något?
Lämnade han dörren öppen med vilja?
Citera
2020-02-25, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Lite min tanke också. Att SD får det att se ut som något helt annat och så långt från SD:s egna tillvägagångssätt. Det är meningen att det ska se lite "slarvigt" ut. Och inte så planerat och välutfört så som han egentligen hade gjort det.

Vad skönt, att det inte bara jag som tänker så.
Citera
2020-02-25, 16:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag trodde att det var efter mordet
som han försökte förskjuta barnen
men jag har nu läst att det var veckan
innan mordet som han inte ville att de
skulle vara hos honom.

Om han försökte få tillbaka HD så var det
ju ett mycket konstigt sätt att göra det på.

Han verkar bitter på barnen, tycker att de
inte vill ha honom i deras familj. Kan det
också ha varit en utlösande faktor? Han
hade inte bara förlorat HD utan också
döttrarna?

Han hade kanske redan planerat mordet
så det var därför han inte ville ha flickorna
hos sig den veckan?

Jag tyckte det verkade som att han tog döttrarnas ovilja att (som han såg det) lösa konflikten som ett sätt för dom att vägra samarbeta med honom. Men vi vet ju inte vilka förslag de kom med vad gällde kaninburen.

Man kan ju lätt få för sig att SD inte klarar av att de inte "lyder" honom och att hans sätt trappar upp konflikten. Han vill inte ha dom hos sig om de inte gör som han säger, och till sist vill de väl inte heller vara med honom.

Men det är fruktansvärt av en förälder att säga att man inte vill ha med barnen att göra, att avvisa dom påå det känslomässiga sättet. Tur att HD är vuxen här och säger att hon alltid vill ha barnen!

Han uppfattar det hela som att ingen vill ha honom (känslomässigt). HD har flyttat, begärt skilsmässa, barnen vill inte ha med honom att göra (fast det är han som avvisar dom).

Och som jag tror, LW går i terapi för att slita sig loss, men hon klamrar sig fast vid ett grässtrå. SD vill inte släppa henne helt, han klarar inte av att hon distanserar sig. Han vill bestämma när här, vad och hur. Hon får finna sig i att slicka resterna. Att hon planerar resan till Norge blir ytterligare något som han har svårt att hantera.

Jag misstänker att hela SDs liv håller på att krackelera. Bråket verkade ju handla om dagar mellan honom och barnen. Inget övergående.

Min tolkning av situationen.
Citera
2020-02-25, 16:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tyckte det verkade som att han tog döttrarnas ovilja att (som han såg det) lösa konflikten som ett sätt för dom att vägra samarbeta med honom. Men vi vet ju inte vilka förslag de kom med vad gällde kaninburen.

Man kan ju lätt få för sig att SD inte klarar av att de inte "lyder" honom och att hans sätt trappar upp konflikten. Han vill inte ha dom hos sig om de inte gör som han säger, och till sist vill de väl inte heller vara med honom.

Men det är fruktansvärt av en förälder att säga att man inte vill ha med barnen att göra, att avvisa dom påå det känslomässiga sättet. Tur att HD är vuxen här och säger att hon alltid vill ha barnen!

Han uppfattar det hela som att ingen vill ha honom (känslomässigt). HD har flyttat, begärt skilsmässa, barnen vill inte ha med honom att göra (fast det är han som avvisar dom).

Och som jag tror, LW går i terapi för att slita sig loss, men hon klamrar sig fast vid ett grässtrå. SD vill inte släppa henne helt, han klarar inte av att hon distanserar sig. Han vill bestämma när här, vad och hur. Hon får finna sig i att slicka resterna. Att hon planerar resan till Norge blir ytterligare något som han har svårt att hantera.

Jag misstänker att hela SDs liv håller på att krackelera. Bråket verkade ju handla om dagar mellan honom och barnen. Inget övergående.

Min tolkning av situationen.

Han frågade om hon kunde ha dem
”nästa vecka”. När hon sa nej så skulle
han fråga hennes mamma.

Vi vet ju att han hade barnen väldigt
mycket sommaren 2018.
HD däremot verkade ju inte ha dem
mycket. Hon var i Norrland med Sil*en
och ute och paddlade med SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera