2020-02-25, 15:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Läste i något dokument igår att LW hade en kodlås-dörr där dörren automatiskt låses när den stängs. När barnen sov kunde hon lämna dörren på glänt kortare stunder kväll/natt/tidig morgon om hon gick utanför en kortis eftersom kodlåset pep högt när man slagit in koden vilket hördes upp till barnens sovrum.

Troligen gjorde hon så den kvällen för att möta upp SD 100m bort några minuter. Sen dödades hon ju och kom inte tillbaka. Om dörren då stått på glänt många timmar natten igenom är det väl inte omöjligt att en lättare vind såsmåningom tar tag i den så den öppnas mer.

Vilken enkel odramatisk förklaring till det stora mysteriet med dörren som stod på glänt.
Hur mycket spekulerade vi inte om den.
Citera
2020-02-25, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det här var ingenting advokaten kunde påverka. Finns det inga som helst bevis så behöver ju åklagaren så här lång tid på sig för att bygga upp den här bilden.

Ja nu var det väl advokaterna som lämnade in sitt material först idag. En fot i dörrspringan. Men det är klart det tar lite tid när den misstänkte och hans förra hustru synnerligen dåligt kan klargöra för sina märkliga vederböranden. Tänk om folk hade haft lite ryggrad och kunde stå för sina gärningar i stället.
Citera
2020-02-25, 15:41
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Är det så att du tror att detta med hans ändrade utsagor kan få till följd att han blir fälld? Kan det vara en punkt som åklagaren tar upp vid rättegången?

Det kommer hon ta upp absolut. Det blir viktigt att visa att SD inte är trovärdig, och att det finns ett motiv för honom att ljuga om sina förehavanden i samband med när LW mördas.
Citera
2020-02-25, 15:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Glömde bort att svara på det här. Denna bilaga är alltså anteckningar gjorda av LW, förmodligen copy and paste från tidigare kommunikation i messenger och telegram. Det mesta är då, enligt LW:s titlar, från början av April, och att alla sparats för sista gången den 3 maj. 3 maj verkar således vara ett datum hon ägnar åt att att dokumentera. Det jag skulle vilja påtala är att det finns minst en månad kvar till själva mordet, och att saker kan ha förändrats efter det. Av vad som är sparat i anteckningar så uttrycker även SD att han vill ha kvar LW.

Det mest anmärkningsvärda i denna bilaga tycker jag är det som LW sparat, som verkar vara vad SD ska ha uttryckt till henne den 19 feb:

"Det kommer vara en så plågsam död. Vet inte vem av er jag tar först. Det kommer göra ont att se blodet på Aron. Ja, det är ett dödshot"

Obehagligt.

Det är märkligt att LW inte anmäler ett sådant allvarligt hot.

Berättar hon det ens för UW?

Är hon nu i en sådan tornado där hon inte vågar anmäla av rädsla för vad som kan hända, av skam för hur hon själv agerar och att hon inte kan ta sig ur och inte avslutar?
Citera
2020-02-25, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ingen aning. Tror att det mest handlar om politik nu, och givetvis hur media hanterar det. Skulle vara riktigt intressant att höra vad de experter som tidigare uttalat sig om det här säger nu: Jerzy Sarnecki, Sven-Erik Alhem och Leif GW Persson.

Var kommer politiken in? Något exempel?
Kanske för tidigt för LGWP att uttala sig ikväll men det vore spännande.
Citera
2020-02-25, 15:43
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag menar om han inte blir fälld för
mord utan blir frisläppt.

Det måste vara en svår balansgång för
henne.

LW forsätter att förstöra hennes liv...
Jag ser det som att SD förstör HD:s liv.
Om hon vill ljuga för att få honom fri så kan han fortsätta att förstöra barnens liv också.
Senast redigerad av hoppsann 2020-02-25 kl. 15:48. Anledning: skrivfel
Citera
2020-02-25, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Läste i något dokument igår att LW hade en kodlås-dörr där dörren automatiskt låses när den stängs. När barnen sov kunde hon lämna dörren på glänt kortare stunder kväll/natt/tidig morgon om hon gick utanför en kortis eftersom kodlåset pep högt när man slagit in koden vilket hördes upp till barnens sovrum.

Troligen gjorde hon så den kvällen för att möta upp SD 100m bort några minuter. Sen dödades hon ju och kom inte tillbaka. Om dörren då stått på glänt många timmar natten igenom är det väl inte omöjligt att en lättare vind såsmåningom tar tag i den så den öppnas mer.

Har för mig att minstingen i förhör säger att han hör dörren stängas och låsas.
Citera
2020-02-25, 15:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är märkligt att LW inte anmäler ett sådant allvarligt hot.

Berättar hon det ens för UW?

Är hon nu i en sådan tornado där hon inte vågar anmäla av rädsla för vad som kan hända, av skam för hur hon själv agerar och att hon inte kan ta sig ur och inte avslutar?

Hon anmäler inte för att hon inte vill förlora SD. Har du inte läst hennes desperata försök till att hålla kvar honom? Det var ju därför hon sökte hjälp, för att kunna lämna (och därmed också anmäla) honom.
Citera
2020-02-25, 15:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Om han ändå blockat henne och brutit
kontakten helt. Då hade LW varit tvungen
att acceptera att han hade valt HD.

De kunde ha ignorerat henne och hållit
varandra i hand, kramats offentligt.
Visat henne att det inte angick henne.
För en gångs skull är vi helt överens.
SD ville ha kvar båda kvinnorna och där startade problemen.
Hade han brutit helt med LW så hade hon varit maktlös och inte behövt böna och be.
Citera
2020-02-25, 15:53
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Angående dörren kan det ju tyda på att hon bara ska kliva ut på gatan en snabbis, möta någon hon känner? Därför lämnar dörren öppen.

Mordplatsen kan vara utstuderat, SD är inte dum i huvudet på den delen, alla beskriver SD som en högbegåvad person. Någon i nämnde i förhör, i stil med "Om det är SD så skulle han gräva ner LW i en grotta någonstans". Kanske så SD tänkt, ingen skulle tro att han var så dum att mörda och dumpa på den platsen? Bara tankar från min sida.
Enligt personundersökningen var han normalbegåvad.
Det är nog han själv som anser sig högbegåvad.
Citera
2020-02-25, 15:55
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Oavsett om hon tar tillbaka honom eller
inte så har de delad vårdnad av barnen.
Det är kanske därför hon inte törs gå emot
honom?
Om socialnämnden får in en anmälan mot honom och får veta hur han har behandlat barnen och vad han har ansett om dem så är det nog stor chans att han förlorar vårdnaden.
Citera
2020-02-25, 15:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hon anmäler inte för att hon inte vill förlora SD. Har du inte läst hennes desperata försök till att hålla kvar honom? Det var ju därför hon sökte hjälp, för att kunna lämna (och därmed också anmäla) honom.

Jag tror att det är mycket mer komplicerat än så.
Jo, jag har läst hennes bedjande och förnedrande kamp. Om sig själv och hennes krampaktiga försök att få honom att älska henne.

Men jag ser också en person som är svårt kuvad och manipulerad av en man som å ena sidan trampar på henne, å andra sidan inte lämnar henne utan alltid ger henne ett litet ben att gnaga på. Ett litet hopp.

Så att han kan ha alla dörrar öppna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in