Citat:
För det första skulle jag nog knappast ta USA som exempel på ett land som lyckats minska sin kriminalitet.
När de här GM så är de tidigare ostraffade och växte upp i villa/radhus. Det jag har läst mig till så är Vallentuna Centrum ett ganska homogent samhälle. Där de flesta går i samma skolor och det inte finns någon egentlig klasstillhörighet. De med pengar bor på gårdar utanför Vallentuna Centrum och en del bussar sina barn till andra skolor, tex i Täby. Men något Ghetto i Vallentuna har jag inte hört om.
När de här GM så är de tidigare ostraffade och växte upp i villa/radhus. Det jag har läst mig till så är Vallentuna Centrum ett ganska homogent samhälle. Där de flesta går i samma skolor och det inte finns någon egentlig klasstillhörighet. De med pengar bor på gårdar utanför Vallentuna Centrum och en del bussar sina barn till andra skolor, tex i Täby. Men något Ghetto i Vallentuna har jag inte hört om.
Citat:
Hur är det? Är Vallentuna enligt dig, homogent eller ett exempel på en mix av alla sorters bostädet huller om buller, eller ett önsketänkande om att olika socioekonomiska grupper ska leva fredligt tillsammans?
Jag påtalade tidigt i tråden att Vallentuna är en skenbar idyll, med högt och lågt. När BO sålde sin fastighet för 14 miljoner var det rätt pris eftersom det var Vallentuna. En fastighet i den storleksordningen hade varit mycket dyrare i andra kommuner nära en storstad som Stockholm. Det handlar i skarpt läge om skolor, vem barnen växer upp med, grannar och dylikt!
14 miljoner är mycket pengar, särskilt bland detta kriminella slödder i ett område där fattigdom och avundsjuka triggar fantasin i grannskapet. De fördelar de flesta andra kommuner i norra Stockholm har, är att folk har liknande ekonomi och att inga bostäder sticker ut.
Rykten och skvaller är faktiskt skadligt bland folk som inte har koll på hur pengar hanteras i banken. Och inte i madrassen som dessa lågpannade idioter trodde. Dessa brottslingar vet inte ens hur bankärenden går till.
Det som är skrämmande är att det varit liknande brott runt om i Sverige på landsbygden, i skenbara idyller likt Vallentuna.
Senast redigerad av Vresrosen 2020-02-21 kl. 09:51.
Senast redigerad av Vresrosen 2020-02-21 kl. 09:51.