2020-02-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
"En dålig bilaffär". Det handlar om att GM känner sig kränkt, blåst och förärad.

Känner du ens till GM? Det är inte någon gangster som mördar folk som sett fel saker. Det är en trådsanning och låter med som ett deckaruppslag att BO skulle mördas för att han "sett för mycket". Detta är inte gomorra.

Om de skulle dit och mörda honom på de grunderna, varför fullständigt skriker brottet impulsivitet och desperation? Inget är genomtänkt överhuvudtaget och GM är fast för att mördat på samma lilla ort som de själva bor på.
Låter ganska troligt. Det är nog killar med korta stubiner.Frågan är förstås varför det var så tillstökat i huset. Blev dom rädda och försökte att få det att se ut som ett rån?
Citera
2020-02-19, 22:01
Medlem
avveliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CottageQueen
Den fd. hyresgästen och hans fru kände CÖ´s mamma väldigt väl och har sett CÖ växa upp.
Jag är ganska övertygad om att CÖ visste om att BO hade en hel del kontanter hemma eftersom hyror betalades så i många år och BO var sparsam av sig.

Antagligen var pengarna inlåsta i kassaskåp/vapenskåp och då behövde ju BO vara hemma för att de skulle komma åt dem. Mord tror jag inte de hade några som helst planer på, men låt säga att BO lyckades dra av CÖ masken alt. kände igen honom fast han var maskerad.

Jag tror fortfarande att BO blev skjuten med sitt eget gevär nånstans i tumultet när allt gick fel, tex när han skulle låsa upp vapenskåpet där pengarna ev. fanns.

Jag tror inte på någon utpressning av koder etc för banköverföringar.
Plastfolien ställer jag mig däremot mycket frågande till, kanske kan vara för att "få tyst på" en skrikande S till att börja med och sen fick den vara kvar och kväva henne när de skjutit honom?

Jag tror svaret ligger här i någonstans. Har precis som du fått dessa uppgifter ifrån en trovärdig källa.Det är alldeles för otroligt med CÖs familjs kopplingar till sursta för att det här ska vara en slump.
Senast redigerad av avvelicious 2020-02-19 kl. 22:25.
Citera
2020-02-19, 22:43
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Jo, det är en trådsanning då dessa uppgifter kom från en signatur här som sedan andra skribenter spinner vidare på som om det vore bekräftad fakta. Det är definitionen av en trådsanning.

Dessutom är det inte "ett av många motiv" utan snarare en av många spekulationer när det kommer till motiv.
Att L har sagt så är inte en trådsanning, det är en faktisk sanning (som kommer från information från mig). Men vad det yttrandet betyder har det blivit spekulationer om och dessa spekulationer är förstås inte sanningar. Som jag hela tiden har påtalat så kan han ha pratat om något trivialt och i det här sammanhanget helt ovidkommande, det vet vi ju inte. Men att han yttrade orden "jag råkade se något jag inte skulle se" har en person vittnat om även för polisen.
Citera
2020-02-19, 23:05
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Att L har sagt så är inte en trådsanning, det är en faktisk sanning (som kommer från information från mig). Men vad det yttrandet betyder har det blivit spekulationer om och dessa spekulationer är förstås inte sanningar. Som jag hela tiden har påtalat så kan han ha pratat om något trivialt och i det här sammanhanget helt ovidkommande, det vet vi ju inte. Men att han yttrade orden "jag råkade se något jag inte skulle se" har en person vittnat om även för polisen.

Du får ursäkta men jag måste komma med ett förtydligande. En trådsanning är helt enkelt något som någon publicerar i tråden och sedan uppfattas och förmedlas som en sanning. Eftersom så gott som alla skriver anonymt så kan man aldrig verifiera det som publiceras här. Alltså är även det du skriver en trådsanning...

Det som inte är en trådsanning är det som myndigheter och till viss del press förmedlar.

Jag vill tillägga att jag är tacksam för dina inlägg och litar på dig, men du måste förstå att det alltid kommer att finnas skeptiker.
Citera
2020-02-19, 23:13
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Du får ursäkta men jag måste komma med ett förtydligande. En trådsanning är helt enkelt något som någon publicerar i tråden och sedan uppfattas och förmedlas som en sanning. Eftersom så gott som alla skriver anonymt så kan man aldrig verifiera det som publiceras här. Alltså är även det du skriver en trådsanning...

Det som inte är en trådsanning är det som myndigheter och till viss del press förmedlar.

Jag vill tillägga att jag är tacksam för dina inlägg och litar på dig, men du måste förstå att det alltid kommer att finnas skeptiker.
Ok, jag köper det. Ni vet inte vem jag är eller hur pålitlig jag kan tänkas vara. Jag själv känner inte ens personen som säger att L sa detta till honom så jag har ju inga bevis överhuvudtaget. Men han gjorde även ett annat märkligt uttalande nyligen till en person som jag känner och träffade senast för en timme sedan och dessa yttranden ihop fick liksom dubbel tyngd.
Citera
2020-02-19, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avvelicious
Jag tror svaret ligger här i någonstans. Har precis som du fått dessa uppgifter ifrån en trovärdig källa.Det är alldeles för otroligt med CÖs familjs kopplingar till sursta för att det här ska vara en slump.
Det är ingen som har sagt att det är en slump efter den information som har framkommit i tråden.
Låt vara att det är trådsanningar men det är det enda vi har att gå på förutom den fåordiga faktan som givits av polis och åklagare i form av häktning.
Istället för att bjäbba om det givna, försök komma med relevant ny input, idéer, etc.
Citera
2020-02-20, 09:43
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:

Äntligen någon som förstår vad en trådsanning är.

Svårt att se att de inte kommer snacka i förhören. De är färskingar och kommer sjunga ut som fåglar. Mycket talar för att motivet kommer komma fram tids nog. De är inga hårdnackade killar som sitter där utan detta är deras första grova brott och de tycker nog troligtvis det är rätt skönt att de åkt fast då de med största sannolikhet levt med en enorm ångest och rädsla fram till gripandet.
Citera
2020-02-20, 11:09
Medlem
terrieterries avatar
Citat:

Svårt att se att de inte kommer snacka i förhören. De är färskingar och kommer sjunga ut som fåglar. Mycket talar för att motivet kommer komma fram tids nog. De är inga hårdnackade killar som sitter där utan detta är deras första grova brott och de tycker nog troligtvis det är rätt skönt att de åkt fast då de med största sannolikhet levt med en enorm ångest och rädsla fram till gripandet.
Jag hoppas att du har rätt i allt du säger. Och jag hoppas att de kommer att känna ångest, rädsla och förtvivlan för resten av sina värdelösa jävla liv!
Citera
2020-02-20, 11:51
Medlem
Stilichios avatar
Citat:

Jag hoppas å andra sidan att de inte är deras första allvarliga brott utan att detta kan leda till att flera andra ärenden reds ut. Det har ju hänt ganska mycket oförklarligt i Vallentuna under senare år, bränder, lik i vatten och försvinnande mm.
Citera
2020-02-20, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CottageQueen
Den fd. hyresgästen och hans fru kände CÖ´s mamma väldigt väl och har sett CÖ växa upp.
Jag är ganska övertygad om att CÖ visste om att BO hade en hel del kontanter hemma eftersom hyror betalades så i många år och BO var sparsam av sig.

Antagligen var pengarna inlåsta i kassaskåp/vapenskåp och då behövde ju BO vara hemma för att de skulle komma åt dem. Mord tror jag inte de hade några som helst planer på, men låt säga att BO lyckades dra av CÖ masken alt. kände igen honom fast han var maskerad.

Jag tror fortfarande att BO blev skjuten med sitt eget gevär nånstans i tumultet när allt gick fel, tex när han skulle låsa upp vapenskåpet där pengarna ev. fanns.

Jag tror inte på någon utpressning av koder etc för banköverföringar.
Plastfolien ställer jag mig däremot mycket frågande till, kanske kan vara för att "få tyst på" en skrikande S till att börja med och sen fick den vara kvar och kväva henne när de skjutit honom?

Jag tror som du. Kopplingarna kan inte vara en slump. Snacket har gått om att han hade pengar hemma. Han hyrde ju ut i 19 år. Jag vet att hyran till en början var låg, kanske 2500 kr/mån exklusive el. Jag vet också att han höjde hyran senare (även om han våndades lite att höja eftersom han gillade hyresgästerna).
Lågt räknat blir det mycket pengar under så lång tid. Säkert fanns inte allt kvar men en hel del.
Sen var Lars var old school när det gäller pengar, han kan mycket väl ha haft kontanter utöver hyrespengarna. Tror inte han hade lättillgängliga pengar via internetbank. Vet att han hade en del aktier också men de tar ju lite tid att sälja och så.

Hoppas på hård jävla karma i detta fall. Lars var en fantastisk person.
Citera
2020-02-20, 13:23
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Jag hoppas å andra sidan att de inte är deras första allvarliga brott utan att detta kan leda till att flera andra ärenden reds ut. Det har ju hänt ganska mycket oförklarligt i Vallentuna under senare år, bränder, lik i vatten och försvinnande mm.

De är inga smarta, tungt belastade kriminella. De kommer inte komma fram att de gjort massa olika saker. De har agerat impulsivt och klantigt och begått ett grov brott som de förmodligen ångrar det grövsta just nu.

Tämligen övertygad om att minst en av dem kommer sjunga ut som en gosskör i förhören medan den andra kommer trassla in sig i lögner.
Senast redigerad av RobertoSaviano 2020-02-20 kl. 13:25.
Citera
2020-02-20, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av closertoheaven
Jag tror som du. Kopplingarna kan inte vara en slump. Snacket har gått om att han hade pengar hemma. Han hyrde ju ut i 19 år. Jag vet att hyran till en början var låg, kanske 2500 kr/mån exklusive el. Jag vet också att han höjde hyran senare (även om han våndades lite att höja eftersom han gillade hyresgästerna).
Lågt räknat blir det mycket pengar under så lång tid. Säkert fanns inte allt kvar men en hel del.
Sen var Lars var old school när det gäller pengar, han kan mycket väl ha haft kontanter utöver hyrespengarna. Tror inte han hade lättillgängliga pengar via internetbank. Vet att han hade en del aktier också men de tar ju lite tid att sälja och så.

Hoppas på hård jävla karma i detta fall. Lars var en fantastisk person.

Troligtvis kom GM över En del pengar.

Hoppas dom får livstid i en mörk cell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in