Citat:
Ursprungligen postat av
CottageQueen
Den fd. hyresgästen och hans fru kände CÖ´s mamma väldigt väl och har sett CÖ växa upp.
Jag är ganska övertygad om att CÖ visste om att BO hade en hel del kontanter hemma eftersom hyror betalades så i många år och BO var sparsam av sig.
Antagligen var pengarna inlåsta i kassaskåp/vapenskåp och då behövde ju BO vara hemma för att de skulle komma åt dem. Mord tror jag inte de hade några som helst planer på, men låt säga att BO lyckades dra av CÖ masken alt. kände igen honom fast han var maskerad.
Jag tror fortfarande att BO blev skjuten med sitt eget gevär nånstans i tumultet när allt gick fel, tex när han skulle låsa upp vapenskåpet där pengarna ev. fanns.
Jag tror inte på någon utpressning av koder etc för banköverföringar.
Plastfolien ställer jag mig däremot mycket frågande till, kanske kan vara för att "få tyst på" en skrikande S till att börja med och sen fick den vara kvar och kväva henne när de skjutit honom?
Jag tror som du. Kopplingarna kan inte vara en slump. Snacket har gått om att han hade pengar hemma. Han hyrde ju ut i 19 år. Jag vet att hyran till en början var låg, kanske 2500 kr/mån exklusive el. Jag vet också att han höjde hyran senare (även om han våndades lite att höja eftersom han gillade hyresgästerna).
Lågt räknat blir det mycket pengar under så lång tid. Säkert fanns inte allt kvar men en hel del.
Sen var Lars var old school när det gäller pengar, han kan mycket väl ha haft kontanter utöver hyrespengarna. Tror inte han hade lättillgängliga pengar via internetbank. Vet att han hade en del aktier också men de tar ju lite tid att sälja och så.
Hoppas på hård jävla karma i detta fall. Lars var en fantastisk person.