Citat:
Ursprungligen postat av
MbmA
Enligt NF (första förhöret)möter han paret Palme i höjd med bonnierfastigheten.
Det är ju en lögn.
NF pekar dock ut AB och beskriver hans beteende i porten sekunderna efter skotten. Möjligtvis har han snappat upp detta i efterhand.
Har väldigt svårt och se hur NF kan se dessa detaljer på 200 m? Avstånd. ?????
NF är lika obegriplig som SE i denna sörja.
Inte insatt i NF diskussionen, men så mycket har jag förstått, att hans vittnesmål är svårt att koppla ihop med tider.
Med tanke på vad KP har sagt om flyktvägen och att läsa vad vittnena faktiskt säger, så...
Kan NF vara GM och fly Tunnelgatan, vänster på Luntmakargatan och komma ut på Sveavägen vid Kammakargatan eller Adolf Fredriks kyrkogata?
NF har aldrig passerat Skandiahuset utmed Sveavägen och vet således inte hur långt norrut AB gick på Sveavägen, NF gör ett antagande, och det är vad som ställer till det?
Jag skulle vilja påstå att Salomonväskan är helt perfekt att lägga till i efterhand, den är riktigt tydlig, den hade få vittnen sannolikt missat. Jag noterar att hans jacka tycks ha en avtagbar hätta, men det kanske spelar mindre roll, men så är det.
EDIT; Då passerar NF således baksidan på Skandiahuset, där kan SE ha stått och plockat upp mordvapnet, och fört det in i Skandiahuset.