2020-02-25, 14:40
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Mitt fetade.

Jag har lagt in en länk till berättelsen om kokerskan Mary Fallon alias "Typhoid Mary"* i ett tidigare inlägg. Den påminner bl.a. om den galna sektmedlemmen i Sydkorea.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

*Tyfoidfeber är en annan sjukdom än tyfys. Båda orsakas dock av bakterier och det finns inga likheter mellan dessa sjukdomar och det aktuella viruset SARS-COV2. Det bör kanske tilläggas.

Tack för att du rättade mig i frågan. Rätt skall vara rätt
Citera
2020-02-25, 14:41
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Hur ser det ut i Ryssland då, är dom helt besparade från detta??
Nu vet jag inte om Ryssland hör dit, men i många länder med låg levnadsstandard och svag sjukvård, kommer denna smitta ens märkas där? Visst, ett ökat antal människor blir sjuka med feber och hosta, ett extra antal, primärt äldre, dör men satt i relation till alla andra sjukdoms och dödsfall i malaria etc. kanske detta inte kommer märkas så mycket i dessa länder? Kanske har vi redan en ganska omfattande spridning i Afrika?
Citera
2020-02-25, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Hur ser det ut i Ryssland då, är dom helt besparade från detta??
Det verkar vara 2 fall där https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/
Citera
2020-02-25, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.B.T.L
Det där är ett virus som bor i 70-80c i en akalisk värd, inte ett virus som klarar av en sådan temperaturhöjning. De skriver även den har helt unik proteinsammansättning som vi inte sett någonstans tidigare.

Eventuellt är det lite osannolikt att det muterar så kraftigt...
Citera
2020-02-25, 14:42
Medlem
PreaCs avatar
Skulle ni orka gå och ta vaccinsprutan när/om det kommer ett vaccin? Jag skulle inte orka sitter i svettigt väntrum i 5 timmar för detta. Eller har du bättre (snabbare) rutiner för akutsjukvården när det gäller att massvaccinera?

För är det som att sitta på akuten idag och invänta en spruta, ja, då skiter jag i det.
Citera
2020-02-25, 14:43
Medlem
Vår beredskap är god. Förutsatt att ingenting händer. Från Ny Teknik.

Regionernas förmåga att ta hand om smittade patienter är god, förutsatt att det inte blir någon smittspridning.

https://www.nyteknik.se/samhalle/fragetecken-kring-svensk-beredskap-for-coronaviruset-6988709?source=carma&utm_custom[cm]=336989950,33270&=
Citera
2020-02-25, 14:45
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreaC
Skulle ni orka gå och ta vaccinsprutan när/om det kommer ett vaccin? Jag skulle inte orka sitter i svettigt väntrum i 5 timmar för detta. Eller har du bättre (snabbare) rutiner för akutsjukvården när det gäller att massvaccinera?

För är det som att sitta på akuten idag och invänta en spruta, ja, då skiter jag i det.

Under svinflunsan var väl vaccinationen väldigt snabb och lättåtkomlig?
Citera
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashin-Wirathu
Det är ju Svenska staten och övriga typiska kommunist stater som falsk propagerar, att det inte är någon fara.
Trump sa för bara ett par timmar sedan på en pressträff i Indien att det bara är ett fåtal fall i USA och att de flesta tillfrisknat och att man har allt under kontroll. Han sa också att ett vaccin är på gång.
Man kan inte kalla USA för en kommuniststat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilkenOsis
Har sjukt många bekanta i Österrike och Norra Italien som ska hem till Sverige om en vecka

Hör av dig till dessa bekanta och fråga hur de ställer sig till självkarantän när de kommer hem.
Citera
2020-02-25, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Trump sa för bara ett par timmar sedan på en pressträff i Indien att det bara är ett fåtal fall i USA och att de flesta tillfrisknat och att man har allt under kontroll. Han sa också att ett vaccin är på gång.
Man kan inte kalla USA för en kommuniststat.
Hade inte Australien hittat vaccin?
Citera
2020-02-25, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kimjon
Också sett folk med mask i Sverige! Och socialministern uttalade som sagt igår att alla när bunkra för en längre isolering. Hur lång?

Är detta sant? Var kan läsa/se/höra detta?
Citera
2020-02-25, 14:48
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashin-Wirathu
Det är ju Svenska staten och övriga typiska kommunist stater som falsk propagerar, att det inte är någon fara.

Det är sant, men följt en del i tråden och det var en del som skrev typ alla är folihattar och det är inget att bry sig om för pengarna är viktigare än att förlora dom. Spelade ingen roll vad man skrev till dom. Alla var foliehattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in