2020-02-25, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Om man antar att det är 70+ som drabbas hårdast, så handlar det ju om improduktiva och infertila individer som inte, om vi ska vara krassa, tillför samhället så mycket. Visst blir det en dipp i konsumtionen, men jag tror det hela blir på marginalen om sjukdomen har det förlopp vi tror nu.

Tja - Vi har inte vårdplatser för de gamla svenskarna. En dödlighet om 10 procent eller mer är skräckinjagande hög.

Migrationsvurmarna är nog dock glada eftersom man möjligen på lite sikt kan bygga om fler äldreboenden till hem för ensamkommande m.fl. svartmusk.
Citera
2020-02-25, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Finns risk de får köra mello finalen utan publik om 2 v om Sthlm då kan va i karantän
Svenska finalen kanske går att köra, men stora europeiska känns som man kanske skall ta via videolänk från respektive land.
Citera
2020-02-25, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Game over, gg... Då känns det ju som det är fullständig kollaps i Iran.

Då är det dags att Sverige öppnar luftbro dit för det är säkert en massa iranier som vill fly. Sverige som är ett rikt land med stor beredskap måste hjälpa till i denna svåra situation.
Citera
2020-02-25, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Nu ser vi fått ett ansikte på coronasjukan. Video i tweeten.

Joyce Karam
@Joyce_Karam
Meet #Iran’s Deputy Health minister Iraj Harirchi. The one profusely sweating, wiping his face in conference. Turns out, he is infected with #Corona.

No definitive # from Iran but hundreds suspected, a lawmaker put deaths at 50. Harichi got quarantined:

https://twitter.com/Joyce_Karam/status/1232280808616005633

Karma.

Kanske vi kan samla till ihop pengar till en studieresa åt Tegnell.
Citera
2020-02-25, 14:23
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Men är det inte en vanlig influensa, ingenting att bry sig om ... Det är ju vad alla Anders Tegnell knarkare sitter och säger här inne.. Speciellt den där Xehke.. Åk och chilla i Italien grabbar..

Ja, tyvärr så fick jag information av min flickvän att dom tyvärr inte har kunnat hittat 'Patient Zero'. Dom försöker hitta vem den första var för att således se till och kolla vart hon rört sig och försöka fånga in alla som blev sjuka av denne.. men men, det är svårt, så det kommer bli mer kaos.

Tacka fan för att hon inte bor i Italien längre.. men hennes föräldrar gör. :/

Är det en "superspridare" som fortfarande går lös så är det illa. Men det har ju varnats för symptomfria/symptomsvaga spridare ett tag nu.
Citera
2020-02-25, 14:23
Medlem
Man måste i princip fimpa hela flygtrafiken annars kommer man hela tiden flyga viruset mellan länderna.
Citera
2020-02-25, 14:26
Medlem
okok1s avatar
Dr. John Campbell: "this is a pandemic".

https://www.youtube.com/watch?v=IL7oGRKETZM

Vad WHO sysslar med undrar nog många...
Citera
2020-02-25, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.B.T.L
Har du några som helst belägg för dina påhitt? Skulle inte tro det, men vore intressant med en diskussion eftersom jag presenterar vetenskapliga källor.

Men du kanske vill förklara varför virus dör i värme men inte just detta..? Tack

Det är så mycket som är okänt med det här viruset så det är såklart svårt med referenser till vidimerade studier. Dock har vi här exempel på virus som klarar 80 grader.
Eftersom viruset som behandlas i den här tråden muterar så kraftigt så är det inte omöjligt att tänka sig att varianter uppstår som överlever kokning. Samma urvalsmekanism som antibiotikaresistenta bakterier.
Citera
2020-02-25, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Man måste i princip fimpa hela flygtrafiken annars kommer man hela tiden flyga viruset mellan länderna.

Ja - håller med!
Dessutom är det ju mest onödigt flygande för nöjes skull.
Borde stoppas - Det är väldigt lite pengar i den trafiken - jämfört med vad det kostar med all extra sjukvård. För att inte tala om denna stress som folk känner.. stoppa flyget nu. Öppna sedan allteftersom det är säkert.
Citera
2020-02-25, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matärgott
Uppdatering:
Kompis fick åka till sjukhuset själv (i sin egna bil) de möte upp med "rymddräkter" på sig och hade superlångt förhör med kompisen och tog väldigt mycket blodprover. Kompisen fick välja karantän på sjukhus eller hemma. Var tvungen att lova att inte ha kontakt med någon och valde då att åka hem.

De på sjukhuset har uppmanat kompisen att inte nämna detta för någon förrän resultatet på provet är här för att undvika panik i onödan, vilket kan vara bra när de är så stor chans att de är negativt.

Jag har satt mig själv i frivillig karantän för att jag har hosta, för min omgivnings skull. Förväntar mig till 99.99% chans ett negativt prov. Jag tror ingen sjukvårdspersonal vet om mig eller hennes kontakter förrän om provet skulle visa sig vara positivt. Onödigt att ta reda på det innan antar jag.

Får veta provsvaret senast imorgon kväll men förmodligen tidigare enligt kompisen.

Uppdatera gärna så fort du vet mer! Och krya på dig, även om det är Corona eller ej!
Citera
2020-02-25, 14:29
Medlem
Har sjukt många bekanta i Österrike och Norra Italien som ska hem till Sverige om en vecka
Citera
2020-02-25, 14:31
Medlem
Matärgotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananahammocken
Uppdatera gärna så fort du vet mer! Och krya på dig, även om det är Corona eller ej!

Tack, ja jag uppdaterar så fort jag vet svaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in