2020-02-25, 13:27
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Instämmer. Du skriver f ö bra inlägg ska jag tillägga! Intressant att läsa dina, Notknapparens, T34Panzers, Strofs och Reviews m fl inlägg.

Men ren juridisk fråga till insatta, hur fungerar det med att väcka fler åtal under pågående rättegång mot GM? Jag, ej insatt i juridik, förstår inte själva processen här. Mycket ter sig som att HD och JG undanhåller och rentav röjer bevis mot SD/GM, detta är ju i sig brott men tyder även på att de själva kan vara involverade i själva mordet. Varför avskrev Hiding HD med allt detta? Fanns inget mer att binda henne vid för medhjälp? Om hon är avskriven, kan hon och JG plötsligt mitt i allt nu ändå trilla dit åtminstone för att de försökt sabba nu i efterhand? Hur lång är vägen mot åtal för dem från detta läge om det skulle vara aktuellt?

Tack, jag läser även dina intressanta inlägg med behag. Flera andra skrollar jag bara förbi då de förpestar tråden.

Hm men JG måste åka dit på skyddande och HD på medhjälp/skyddande.
Annars fyller de lagarna ingen funktion, och i ett sådant här omtalat fall där det är solklart kommet de inte slippa undan att ställas till ansvar för sina gärningar.
Menar inte porrsurfandet... 😅
Citera
2020-02-25, 13:29
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
så obehagligt.
Var publicerade hon denna?
Känner inte till historiken kring den, den är länkad till i det här inlägget

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-02-25, 13:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Nej korrekt, jag som är trött efter alla dagars läsning. Tänkte på vittnesförhöret självklart, där inte ed gäller. Tror du han underhåller saker?

Ja det skulle inte förvåna mig om han gjorde det. Återigen så funkar människan så att den vill skydda sina nära och kära, i synnerhet när den tror att de är oskyldigt anklagade.
Citera
2020-02-25, 13:35
Medlem
Är det någon av er som begriper vad det var som föranledde den stora häktningen med dunder och brak i början av förra hösten? Läser och läser men hittar ingenting. Är det DNA:t på ringen som man fått bekräftat finns från holländskt håll eller är det något annat? Varför plockar man in HD?
Citera
2020-02-25, 13:36
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vid ett av de första polisförhören. Kvinnlig polis hade haft ett kortare förhör med SD. Hon släpper sedan iväg honom. Men då händer något. (Med tanke på hans flirtande med varenda kjolstyg han träffar på):

När jag släppte ut Stefan från polishuset så gjorde jag det vid närmaste utgången från yttre
förhörszonen, vid hörnet mot Järnvägsgatan. Precis innan jag öppnade dörren ut så säger
Stefan till mig att han skulle vilja kramas.
Jag tyckte detta kändes väldigt märkligt, och sa att
jag var väldigt förkyld, vilket stämde

Han har verkligen inga gränser!

Sid 297 aktbil. 145 (Huvudprotokollet)

Det här är ju sjukt intressant. Av vilka anledningar skulle han vilja kramas?

1. För att ge bilden av att SD är en empatisk och känslomässig människa som aldrig skulle kunna ha ihjäl en annan person?

2. För att få personen på "sin sida" och därmed sätta sig själv i en bättre ställning?

Oavsett så tror jag att SD gör detta endast för egen vinning med en ordentlig omtanke och utstuderad avsikt.
Citera
2020-02-25, 13:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
så obehagligt.
Var publicerade hon denna?

På hennes GC-logg.
Citera
2020-02-25, 13:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonada

1. För att ge bilden av att SD är en empatisk och känslomässig människa som aldrig skulle kunna ha ihjäl en annan person?

2. För att få personen på "sin sida" och därmed sätta sig själv i en bättre ställning?

Oavsett så tror jag att SD gör detta endast för egen vinning med en ordentlig omtanke och utstuderad avsikt.

Ja för de punkterna. Det skulle funkat om motparten var en osäker människa med dålig självkänsla som Lena tyvärr var.

Vad han inte insåg var att den kvinnan för det första är utbildad till att se igenom sådana manipulatiknsförsök och för det andra är hon troligtvis inte den otrygga bekräftelsesökande typen.
Citera
2020-02-25, 13:46
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
Är det någon av er som begriper vad det var som föranledde den stora häktningen med dunder och brak i början av förra hösten? Läser och läser men hittar ingenting. Är det DNA:t på ringen som man fått bekräftat finns från holländskt håll eller är det något annat? Varför plockar man in HD?

Skulle kunna ha att göra med dna svar, samt att SD hotat att döda hela sin familj, även barnen.
Citera
2020-02-25, 13:47
Medlem
Telefonavlyssningen man har på JG och SD är jäkligt intressant att läsa. Jag har bara läst lite grand, men ett tips.
Citera
2020-02-25, 13:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Skulle kunna ha att göra med dna svar, samt att SD hotat att döda hela sin familj, även barnen.

Var står det om hotet att döda HD och barnen?
Citera
2020-02-25, 13:54
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonada

I mina öron så låter det smått stört. Tror SD att en polis vill krama en person som denne misstänker som mördare? Jag tror SD flirtar med alla dessa kvinnor för att få ligga med dessa. Tror han har sånt självförtroende att han till och med testar här.

SD har en övertro på sig själv här, tror jag.
Citera
2020-02-25, 13:56
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Telefonavlyssningen man har på JG och SD är jäkligt intressant att läsa. Jag har bara läst lite grand, men ett tips.

Mycket! Det var den jag citerade ur angående att JG raderat en massa, när han satt i förhöret hos polisen. NA reporter skriver om det, låst artikel dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in