2020-02-25, 08:16
Medlem
Madagascars avatar
Nu är Nevada-resultaten klara (vet inte om Buttigieg fortfarande bestrider dem) enl wikip:

Candidate/First alignment votes/First alignment votes%/Pledged National Convention Delegates:

Bernie Sanders 35,652 34.0 24
Joe Biden 18,424 17.6 9
Pete Buttigieg 16,102 15.4 3
Elizabeth Warren 13,438 12.8 0
Amy Klobuchar 10,100 9.6 0
Tom Steyer 9,503 9.1 0
Tulsi Gabbard 353 0.3 0

Tom Steyer gjorde i alla fall en liten inbrytning. Biden kom tvåa och fick lite medvind inför primärvalet i SC. Och Warren fick inga delegater.

Edit:
Attans. Nu såg jag att aw redan rapporterat liknande. Jag har dok valt att rapportera in folks förstahandsval, vilket jag tycker är mest intressant att veta inför de kommande primärvalen.
Senast redigerad av Madagascar 2020-02-25 kl. 08:25.
Citera
2020-02-25, 08:20
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Med tanke på att majoriteten av befolkningen är för legalisering vore det riktigt fantastisk propaganda för demokraterna om Trump gjorde det misstaget.

https://www.vox.com/policy-and-politics/2019/11/14/20964802/marijuana-legalization-pew-gallup-poll-survey-public-support

Ja, man kunde alltid visa liter bilder på misären i LA eller bögstaden medans man raljerar lite om legalisering av droger...
Citera
2020-02-25, 11:36
Medlem
KimpaKepss avatar
Joe Biden.. det är fan synd om stackaren. Håller tal i South Carolina och påstår att han är demokratisk kandidat till senaten. Nädu Joe, det är dags att lägga ner nu!

https://twitter.com/alexsalvinews/status/1232170191536050179?s=21
Citera
2020-02-25, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Med tanke på att majoriteten av befolkningen är för legalisering vore det riktigt fantastisk propaganda för demokraterna om Trump gjorde det misstaget.

https://www.vox.com/policy-and-politics/2019/11/14/20964802/marijuana-legalization-pew-gallup-poll-survey-public-support

OK jag ser att det har svängt, jag har inte hängt med. Då blir inte den frågan viktig. Vad gäller börsutvecklingen så är den mycket betydelsefull. Igår dök börsen överallt men en uppgång senare och i augusti---september tror jag gynnar Trump. Det skall bli intressant hur stödet blir för Sanders om det håller hela vägen eftersom ingen tror på att han kan bli president. Ett dilemma för Demo rats.
Citera
2020-02-25, 12:05
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag vet det bara för att Buttigieg sa det i ett town hall.

Det är för att fängelserna i USA tydligen är överfulla av folk som sitter inne för innehav, speciellt svarta. De har ju lite annan straffskala än vi i USA. Känns inte givande för samhället att skicka ungdomar i fängelse bara för att de röker på lite, och så kommer de ut som färdigskolade gängmedlemmar.
Nej, de som sitter för mariuana innehav är vita. Poängen med dom stenhårda straffen på hasch är att det fanns röster att domstolarna var rasistiska och gav lätta straff åt vita som rökte hasch medans straffen var hårda på de svartas droger. Därför har USA dessa absurda straff på mariuana.
Amerikanska fängelser är fulla av svarta. 1/3-del av alla svarta män kommer att sitta i fängelse någon gång under sitt liv. Men inte för mariuana som är "de vitas drog".
Citera
2020-02-25, 12:23
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Vilka svenska partier förespråkar ett program som det Bernie har här:

https://berniesanders.com/issues/corporate-accountability-and-democracy/

Inget riksdagsparti (inte ens Vänsterpartiet), såvitt jag kan se men vi är förstås nyfikna på dina insikter här. Antagligen blir det dock tyvärr antagligen ett icke-svar eller inget svar alls eftersom du i verkligheten varken läst Bernies förslag eller några svenska partiprogram.

Suck, jag kan också länka...

https://youtu.be/hYmlzB7AIWM

Bernie förespråkar saker som vi redan har i Europa ( Sverige, Danmark etc.)

Att anse att han skulle vara kommunist eller för den delen dundersocialsit Är enbart korkat.
Citera
2020-02-25, 12:55
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Suck, jag kan också länka...

https://youtu.be/hYmlzB7AIWM
Tyvärr länkade du inte till något som svarade på frågan utan till en 10 minuter lång video med Bernie.

Efter att jag skrivit att "kommunist" ligger närmast till hands för att beskriva Sanders politk så skrev du:

"Okej, isf är de flesta svenska partier också kommunister "

Detta kan alla läsa själva i tråden. (FB) Demokraternas primärval 2020, februari till juni.

Detta föranleder då frågan om vilka svenska partier som förespråkar en politk som ens ligger i närheten av Sanders politik på området "Corporate Accountability and Democracy".

Nå?

Nu är det andra gången jag frågar. Om du återigen duckar frågan så förstår vi förstås alla varför...

Citat:
Bernie förespråkar saker som vi redan har i Europa ( Sverige, Danmark etc.)
Vi har inga 20% löntagarfonder i Sverige eller Danmark. Vi har inget tvång på att 45% av styrelsen i alla företag över en viss storlek skall tillsättas av de anställdas valda representanter. Vi har inget som ligger ens i närheten och inget parti förutom möjligtvis KPML(r) - vad de nu heter nuförtiden - andas ens om något liknande.
Citera
2020-02-25, 12:56
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimpaKeps
Joe Biden.. det är fan synd om stackaren. Håller tal i South Carolina och påstår att han är demokratisk kandidat till senaten. Nädu Joe, det är dags att lägga ner nu!

https://twitter.com/alexsalvinews/status/1232170191536050179?s=21

Gillar inte Biden, men här tycker jag genuint synd om honom. Han har inget i racet att göra. Han borde njuta av sina sista gyllene år innan hjärnan dör ut totalt.
Citera
2020-02-25, 13:29
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Tyvärr länkade du inte till något som svarade på frågan utan till en 10 minuter lång video med Bernie.

Efter att jag skrivit att "kommunist" ligger närmast till hands för att beskriva Sanders politk så skrev du:

"Okej, isf är de flesta svenska partier också kommunister "

Detta kan alla läsa själva i tråden. (FB) Demokraternas primärval 2020, februari till juni.

Detta föranleder då frågan om vilka svenska partier som förespråkar en politk som ens ligger i närheten av Sanders politik på området "Corporate Accountability and Democracy".

Nå?

Nu är det andra gången jag frågar. Om du återigen duckar frågan så förstår vi förstås alla varför...

Vi har inga 20% löntagarfonder i Sverige eller Danmark. Vi har inget tvång på att 45% av styrelsen i alla företag över en viss storlek skall tillsättas av de anställdas valda representanter. Vi har inget som ligger ens i närheten och inget parti förutom möjligtvis KPML(r) - vad de nu heter nuförtiden - andas ens om något liknande.

Nix Bernie är icke kommunist!

Trump kommer säkert att försöka sätta skräck i sina kärnväljare med argumentet att Sanders är en galen kommunist. Hela den republikanska apparaten kommer att upprepa varningen. Trump kommer dessutom få understöd av liberala opinionsbildare som redan har börjat påminna om vilka Sanders allierade sig med för 30-40 år sedan.

Den givna svenska parallellen är hur borgerliga jämför Vänsterpartiet med Sverigedemokraterna, som två extremistiska och odemokratiska krafter.

Förstår att du är anhängare till Trump och vill tuta i Flashbackare att han är kommunist.

Du driver någon slags propaganda ...
Citera
2020-02-25, 14:37
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Nix Bernie är icke kommunist!
Konfiskering av äganderätt, som ska övergå till proletariatet.
Höjda skatter för kapitalisterna.
Statlig/Federal styrning/kontroll av produktionsapparaten.

Låter som en anka, går som en anka, ser ut som en anka. Ändå är det inte en anka? Hur får du ihop det?
Citera
2020-02-25, 16:51
Medlem
Madagascars avatar
Debatt inatt i Charleston, SC inför primärvalet i SC på lördag. 7 på scen. Den som tillkommit sedan sist är Steyer. Börjar kl 02 svensk tid. Hostas av CBS.
Citera
2020-02-25, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Nej, de som sitter för mariuana innehav är vita. Poängen med dom stenhårda straffen på hasch är att det fanns röster att domstolarna var rasistiska och gav lätta straff åt vita som rökte hasch medans straffen var hårda på de svartas droger. Därför har USA dessa absurda straff på mariuana.
Amerikanska fängelser är fulla av svarta. 1/3-del av alla svarta män kommer att sitta i fängelse någon gång under sitt liv. Men inte för mariuana som är "de vitas drog".
Tog typ tio sekunder att Googla fram att svarta arresteras fyra gånger så ofta som vita för marijuana, och röker något mer marijuana än vita.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in