Citat:
Ursprungligen postat av
Dompan75
Jag tror mycket har med tillgång till test kits att göra. Jag blev själv chockad av artikeln jag länkade i inlägget innan ditt. I USA finns bara möjlighet till att testa i 3 delstater!!
Det förklarar varför de bara testat 414 personer sedan allt startade. Lilla Sverige slår ju USA med hästlängder då om man räknar tester gjorda per kapita.
Thailand har haft cirka 1500 tester om jag har förstått det hela rätt. Man utökade sökområdet i förra veckan både geografiskt, symtom och på individ nivå. Thailand har även viss produktion på skyddsmaterial. De har cirka 400st i sjukhus för vidare kontroll. Om det beror på att de måste vänta på testresultat eller på något annat. De flesta de har kontrollerat har haft den "vanliga influensan.
Singapore har bra kol på sina cluster av smittade. Dock finns det några hål kvar om man ska tro deras massmedia.
Malaysia vet jag inget om
Sydkorea hade sitt clusterfuck med den där sekten. Så där kan det nog gå som det går
Mest rädd är jag för Indonesien och Burma. Mindre för Kambodja och Laos - De har helt enkelt få människor. Men alla dessa fyra länder riskerar att få fler smittade.