Citat:
Ursprungligen postat av
Strof
Låter som HD anar att SD är skyldig till mordet.
Om hon är oskyldig, då tror jag att hon försöker skydda sig själv mot att veta. Då är det som att hon någonstans är rädd för "svaret", sanningen. Hon föklarar det lite med att hon inte vill veta för att hon inte vill påverkas i sina spekulationer (vilket låter befängt) och att hon inte vill veta hur SD och L*ena hade det på slutet. Det kan man förstå, men samtidigt är det nu en ehlt annan situation som inte bara handlar om otrohet, eller om bara svartsjuka. Nu handlar det ju om mord!
Jag hoppas sannerligen att de vittnesmål HD och JG har, kommer visa vilken sida de står på.
Och det ska inte vara den sida som handlar om att skydda en helt livsfarlig person!
Tankar på att mörda, det är ingen slump att det kommer upp i den mannens hjärna som lösning på problem. Det verkar inte heller vara något som han trycker bort med lätthet. Nej, han googlar och smider, generalrepeterar och involverar fler i sina mordiska planer. Polisen involveras som "medhjälpare" och Telegram installeras. För att bara nämna några små finesser som hans hjärna listat ut.
Jag kan faktiskt börja fundera om någon annan råkat illa ut i hans närhet någon gång. Det behöver ju inte vara mord, utan andra otrevligheter.