2020-02-25, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej jag har stor respekt för dina åsikter och teorier eftersom du framför dem på ett respektfull sätt. Det är det viktigaste inte att man tycker lika.

Ja, det är nog mycket som klarnar under rättegången. Jag tvivlar inte på att Lena hade kvinnliga vänner men anledningen varför Hiding valde flest manliga vittnen är nog för att de ska vederlägga att hon ständigt blödde vid intimt umgämge som SD påstår.

Då faller hans förklaring till varför blod från henne hittades i hans hem.

Den typen utav vittnesmål tror jag också kommer finnas.
Citera
2020-02-25, 10:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Tjena igen kompis. I hate to break it to you... men det där var bara sid 100-149, inte 100-199.

Men vet du vad. Tycker du inte vi ska skita i de 50 sidorna? Det ser ut att vara utskrifter på tidningsartiklar - Aftonbladet och Expressen. Ingen förlust.

He he he.

Det gick inte att skanna in 100 sidor.
Så jag delade upp dom 50+50.......ha ha ha 100 - 149 + 150 - 199
alltså del 2 och del 3.

Alla sidor är där, men det är klart, Hur fan skall du kunna veta det
Citera
2020-02-25, 10:59
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag har haft en ganska tydlig bild utav det hela sedan starten och den har tynat fram ju närmare denna rättegång vi har kommit. Så ingen anledning för mig att ändra på min teori. Du började ju långt bort och är snart nästan helt framme där jag står och väntar. Det som dock sticker ut och har chockat mig är hur pass psykopatiskt galen SD verkligen var. Även om jag visste det till viss del så var det bra mycket värre än befarat.
Många som inte känner SD skulle säkert kunna ha fått en ganska vinklad bild av SD utifrån hur LW har beskrivit honom för dem. Var i fup hittar man de här vittnesmålen om SD:s psykopati och farlighet från de som själva känner honom?
SD delges att utredning så här långt visat att en mängd personer som SD känner och är bekant med i olika grad, beskrivit honom som manipulativ, märklig, farlig och till och med psykopatisk och mycket farlig. Många har också tagit del av vad L W delat med sig om förhållandet mellan henne och SD.
Aktbil.167, s.4
Senast redigerad av Draifos 2020-02-25 kl. 11:02.
Citera
2020-02-25, 11:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Låter som HD anar att SD är skyldig till mordet.

Om hon är oskyldig, då tror jag att hon försöker skydda sig själv mot att veta. Då är det som att hon någonstans är rädd för "svaret", sanningen. Hon föklarar det lite med att hon inte vill veta för att hon inte vill påverkas i sina spekulationer (vilket låter befängt) och att hon inte vill veta hur SD och L*ena hade det på slutet. Det kan man förstå, men samtidigt är det nu en ehlt annan situation som inte bara handlar om otrohet, eller om bara svartsjuka. Nu handlar det ju om mord!

Jag hoppas sannerligen att de vittnesmål HD och JG har, kommer visa vilken sida de står på.

Och det ska inte vara den sida som handlar om att skydda en helt livsfarlig person!
Tankar på att mörda, det är ingen slump att det kommer upp i den mannens hjärna som lösning på problem. Det verkar inte heller vara något som han trycker bort med lätthet. Nej, han googlar och smider, generalrepeterar och involverar fler i sina mordiska planer. Polisen involveras som "medhjälpare" och Telegram installeras. För att bara nämna några små finesser som hans hjärna listat ut.

Jag kan faktiskt börja fundera om någon annan råkat illa ut i hans närhet någon gång. Det behöver ju inte vara mord, utan andra otrevligheter.
Citera
2020-02-25, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Många som inte känner SD skulle säkert kunna ha fått en ganska vinklad bild av SD utifrån hur LW har beskrivit honom för dem. Var hittar man de här vittnesmålen om SD:s psykopati och farlighet från de som själva känner honom?
SD delges att utredning så här långt visat att en mängd personer som SD känner och är bekant med i olika grad, beskrivit honom som manipulativ, märklig, farlig och till och med psykopatisk och mycket farlig. Många har också tagit del av vad L W delat med sig om förhållandet mellan henne och SD.
Aktbil.167, s.4
Ja, de raderna delade Puttenot med sig innan vi ens hade första fupen. Så även om han ansågs trevlig och "nattens riddare" så var det många som såg igenom honom.

Jag ser fram emot att få höra om den RPU han troligen måste göra om han befinns skyldig. Där kommer vi få veta om han har psykopatiska drag. Men nån RPV får han med all säkerhet inte. Det blir finkan på livstid.
Citera
2020-02-25, 11:04
Medlem
DenSomSokers avatar
Ju mer man läser förhör från vittnen i området, desto mer framstår SD som riktigt jävla obehaglig för kvinnorna i området där han bor alltså. Han skriver till en Bo*an (m) efter han varit häktat, och hon skriver vad hon tänker och tycker om SD och hans handlingar. Rakt och ärligt. I ett annat förhör nämner en kvinna att SD tar kontakt med kvinnor i området, underförstådda flirtar med gifta kvinnor m.m.

Två namn jag hakat upp mig på är K*rin samt A*nika, vilka är dessa två? Den sistnämnda skriver SD att han vill ha sex med. Får känslan av att denna kvinna har partner.

Har sagt det förut, det känns som detta kan bli Knutby 2.0, alla är kåta på alla och ligger runt, ljuger för varandra. Ja jävlar vilken härva.

Undra om verkligen HD kommer att tro på SD när hon ska vittna till dennes fördel, jag hoppas HD och hennes släkt läser här inne, så det förstår vilket kräk SD är, bl.a. mot barnen.

Släpps SD lär han få sälja kåken och flytta, ingen i området kommer vilja ta i honom med tång.
Citera
2020-02-25, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Ju mer man läser förhör från vittnen i området, desto mer framstår SD som riktigt jävla obehaglig för kvinnorna i området där han bor alltså. Han skriver till en Bo*an (m) efter han varit häktat, och hon skriver vad hon tänker och tycker om SD och hans handlingar. Rakt och ärligt. I ett annat förhör nämner en kvinna att SD tar kontakt med kvinnor i området, underförstådda flirtar med gifta kvinnor m.m.

Två namn jag hakat upp mig på är K*rin samt A*nika, vilka är dessa två? Den sistnämnda skriver SD att han vill ha sex med. Får känslan av att denna kvinna har partner.

Har sagt det förut, det känns som detta kan bli Knutby 2.0, alla är kåta på alla och ligger runt, ljuger för varandra. Ja jävlar vilken härva.

Undra om verkligen HD kommer att tro på SD när hon ska vittna till dennes fördel, jag hoppas HD och hennes släkt läser här inne, så det förstår vilket kräk SD är, bl.a. mot barnen.

Släpps SD lär han få sälja kåken och flytta, ingen i området kommer vilja ta i honom med tång.
Jag tror inte någon av vittnena, HD eller JG har fått läsa förhören överhuvudtaget. Nu kan de få läsa på Flashback, så jag tror faktiskt vi har gjort många en tjänst här. Tror en lättnad kommer infinna sig. Allt blir transparent - även om fanskapet ljuger och slingrar sig så får alla i området och i GC-gruppen koll på vem denne ulv i fårakläder faktiskt är.
Citera
2020-02-25, 11:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Så vackert! Nu ska jag själv också börja läsa i dokumenten.

Förövrigt så har jag städat upp lite i min cloud share för att slippa förvirring om vad som är vad.

Jag ser fram emot många härliga fynd och diskussioner i tråden. Men kom ihåg att ingen är dömd ännu. Var ödmjuk och visa respekt till samtliga inblandad och även dom i tråden.

Må gott allesammans!

Då hoppas jag att även din cloud share kommer till trådstarten!?
Citera
2020-02-25, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
He he he.

Det gick inte att skanna in 100 sidor.
Så jag delade upp dom 50+50.......ha ha ha 100 - 149 + 150 - 199
alltså del 2 och del 3.

Alla sidor är där, men det är klart, Hur fan skall du kunna veta det

Haha, nog har jag fått fyrkantiga, röda ögon av allt pdf-meckande men det betyder inte att jag blivit synsk!
Skit samma, jag högg bara del 2, trodde du hade skjutit fram delarna, du fattar. Allt annat hade jag ju redan ocr-scannat och förberett igårkväll. Vi klarar oss för övrigt förträffligt bra utan just de där artiklarna.

Ha en fin dag!
Citera
2020-02-25, 11:15
Medlem
Nån som vet vilken aktbilaga JGs förhör ligger i?
Citera
2020-02-25, 11:20
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror inte någon av vittnena, HD eller JG har fått läsa förhören överhuvudtaget. Nu kan de få läsa på Flashback, så jag tror faktiskt vi har gjort många en tjänst här. Tror en lättnad kommer infinna sig. Allt blir transparent - även om fanskapet ljuger och slingrar sig så får alla i området och i GC-gruppen koll på vem denne ulv i fårakläder faktiskt är.

Jag hoppas verkligen att det är inne och läser nu, även om det inte orkar att traggla sig igenom mängder av förhör, vittnesuppgifter osv. Man ser i nästan alla chattar SD har med olika kvinnor, hur han sakta sakta glider över mot att anspela på sex m.m. Obehaglig jävel.

Undra hur många gifta kvinnor som är svettiga nu när detta kommer upp till ytan...

Jag hoppas innerligt att HD inte vill ha något mer med SD att göra, men jag har en känsla av att HD trots allt detta kan välja SD i slutänden... stackars barnen.

Om, jag hoppas ej, SD blir släppt så kommer han köra på som att ingenting har hänt, han skulle inte skämmas utan tvärtom. Medans alla i området är rädda och inte vill ha med honom att göra. Han kommer bli totalt utfryst. Mina farhågor är att HD tar tillbaka honom om han släpps, huset säljs och att det flyttar långt ifrån stan, återigen, stackars barn. Hoppas jag har helt fel.
Citera
2020-02-25, 11:20
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nån som vet vilken aktbilaga JGs förhör ligger i?

Aktbilaga 150
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in