2020-02-25, 10:20
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Zache har lagt in hela fupen i "Domar och förundersökningsprotokoll:

(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)

Jag har bett vår mod blomvattnare att lägga in länken på förstasidan.

Bra jobbat alla! Helt fantastiskt teamwork. Tänk vad man kan åstadkomma! Man skall verkligen inte underskatta Flashback.

En liten grej: såg dokumentären (igen) på mordet i Trollhättan (Ida) igår (eller förrgår). Där säger en polis att "detta var en stor förundersökning - över 1000 sidor"... dom kan slänga sig i väggen!

Så vackert! Nu ska jag själv också börja läsa i dokumenten.

Förövrigt så har jag städat upp lite i min cloud share för att slippa förvirring om vad som är vad.

Jag ser fram emot många härliga fynd och diskussioner i tråden. Men kom ihåg att ingen är dömd ännu. Var ödmjuk och visa respekt till samtliga inblandad och även dom i tråden.

Må gott allesammans!
Citera
2020-02-25, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Så vackert! Nu ska jag själv också börja läsa i dokumenten.

Förövrigt så har jag städat upp lite i min cloud share för att slippa förvirring om vad som är vad.

Jag ser fram emot många härliga fynd och diskussioner i tråden. Men kom ihåg att ingen är dömd ännu. Var ödmjuk och visa respekt till samtliga inblandad och även dom i tråden.

Må gott allesammans!
Ja, man blir nästan tårögd...
Citera
2020-02-25, 10:24
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
SD har sagt att han skulle döda LW om hon träffade någon annan. Nu gjorde hon det och i samband med detta så blir hon förmodligen ihjälslagen av honom. Ingen slump om du frågar mig. Sedan tror jag det är dubbelbottnad. Han kan inte kontrollera henne längre. Inte vad hon säger till HD eller vem hon träffar. Därför måste hon bort.
Nu får du skärpa dig. Nu kan du inte fortsätta lura i tråden din falska bild om varför hon blev mördad genom att snickra ihop lösryckta delar av deras relation,

Det är avslöjat att LW var den svartsjuka, kontrollerande av dom två och att detta var orsaken till att hon blev mördad. Antingen är du fortfarande blockerad av din barnsliga bild (samma världsfrånvända bild LW hade om SD) av LW eller så har det varit för smärtsamt för dig att läsa FUP?
Citera
2020-02-25, 10:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Vet ej om vi tagit del utav allting ännu. SD lär ju ha raderat en hel del. Varför skulle SD kartlägga de utav manligt kön som LW träffar om han inte är svartsjuk? Det går dessutom hand i hand med hans kontrollerande beteende och psykopatiska och narcissistiska drag. Så nej det är din bedömning och jag har en annan.

Anser att denna fråga för närvarande är utagerad om inte ny information dyker upp. Motiv i all ära för att förstå vad som hänt men än viktigare att försöka reda ut vem som är GM. Just nu finns det massvis med nytt material och rättegången börjar snart så jag kommer främst fokusera på detta nu om du ursäktar.

Om det stämmer att han kartlagt de hon träffar kanske han sökte efter lämpliga alternativa GM att senare kunna skylla mordet på.
Citera
2020-02-25, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om det stämmer att han kartlagt de hon träffar kanske han sökte efter lämpliga alternativa GM att senare kunna skylla mordet på.

Skulle nog snarare säga att han outar sig än mera som GM.
Citera
2020-02-25, 10:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Skulle nog snarare säga att han outar sig än mera som GM.

Ja han gör ju det men psykopater är inte så smarta som folk tycks tro
Citera
2020-02-25, 10:34
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Utan att ha läst så många förhör med JG, utan bara skummat random i tråden, kan jag inte sluta att förvånas över att det verkar som att både HD och JG ljuger och undanhåller information.

Åtminstone JG ventilerar ju detta med SD ien chatt, han verkar orolig över detta och samtidigt kluven. Han känner att han är SDs vän, men man kan ana hans oro genom den ångest han får.

HDs förklaringar om att LW alltid skulle blöda när de har sex låter så otrolig att ingen människa borde kunna tro detta (om man inte har levt i celibat i hela sitt liv). Det blir ju ännu underligare med tanke på att hon är sjuksköterska.

Jag kan bara inte fatta att de sitter och ljuger vid ett polisförhör, och när det gäller ett så allvarligt brott. Även om det är en pappa till de egna barnen, en vän som du älskar och bryr dig om, som du litar på...

Någonstans känner jag på mig att båda har misstankar, de är ambivalenta... om de inte är medskyldiga på något sätt.

Hur kan man sitta i förhör och ljuga och undanhålla, det övergår mitt förstånd. Tänker de inte på att om S*tefan skulle vara skyldig trots allt, så är han ju en fara för andra? Gå med på att installera Telegram. Bara det... för att undgå avlyssning? Var tog förnuftet vägen?

Lojal i all ära.
Älska dina vänner.

Men ljuga i förhör???????

Förstår att utredningen är komplex och gigantisk.
Det är bara förnamnet...

Kan det vara så att SD manipulerat dem så länge att de är helt ”apatiska” och vill till varje pris skydda honom? Så de till och med ljuger i förhör. Kanske är rädda för honom så de inte vågar annat än att ljuga till hans fördel om det skulle vara så att han släpps fri?
Kanske långsökt men ser ingen annan förklaring.
JG förklarar raderandet med att han inte ville porrsurfandet skulle komma fram, det dummaste jag hört, han vet också att sådant kommer fram trots radering. Känns som han raderar för att visa SD att han gör allt för att hjälpa honom.
Citera
2020-02-25, 10:39
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag funderar på åklagarens gärningsbeskrivning:

"Stefan Davidsson har ensam eller tillsammans och i samförstånd med annan person på natten mellan den 14-15 maj 2018 [...]

Vilken betydelse har gärningsbeskrivningen i åtalet?

Kan denna beskrivning, "ensam eller i samförstånd" minska risken att SD går fri även om det finns andra personer som skulle kunna vara medskyldiga?

Kan beskrivningen minska faran att försvaret kan skapa "rimligt tvivel"?

Hiding målar med en bred pensel helt enkelt, kan hon inte få dit MGM som ensam förövare så finns alternativet att han medverkat tillsammans med någon, det enda konstiga i det resonemanget är ju att Hiding borde ha en medhjälpare/utförare definierad men den lilla detaljen glömde hon.

Vi får se hur det kommer att arta sig under den muntliga förhandlingen som börjar snart.

Anser fortfarande att Hiding,s friskrivande av MGK är mystiskt,det skaver något.
Citera
2020-02-25, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Nu får du skärpa dig. Nu kan du inte fortsätta lura i tråden din falska bild om varför hon blev mördad genom att snickra ihop lösryckta delar av deras relation,

Det är avslöjat att LW var den svartsjuka, kontrollerande av dom två och att detta var orsaken till att hon blev mördad. Antingen är du fortfarande blockerad av din barnsliga bild (samma världsfrånvända bild LW hade om SD) av LW eller så har det varit för smärtsamt för dig att läsa FUP?

Jag har haft en ganska tydlig bild utav det hela sedan starten och den har tynat fram ju närmare denna rättegång vi har kommit. Så ingen anledning för mig att ändra på min teori. Du började ju långt bort och är snart nästan helt framme där jag står och väntar. Det som dock sticker ut och har chockat mig är hur pass psykopatiskt galen SD verkligen var. Även om jag visste det till viss del så var det bra mycket värre än befarat.
Citera
2020-02-25, 10:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Kan det vara så att SD manipulerat dem så länge att de är helt ”apatiska” och vill till varje pris skydda honom? Så de till och med ljuger i förhör. Kanske är rädda för honom så de inte vågar annat än att ljuga till hans fördel om det skulle vara så att han släpps fri?
Kanske långsökt men ser ingen annan förklaring.
JG förklarar raderandet med att han inte ville porrsurfandet skulle komma fram, det dummaste jag hört, han vet också att sådant kommer fram trots radering. Känns som han raderar för att visa SD att han gör allt för att hjälpa honom.

Jag begriper det inte...
Kanske SD skriver till honom att han måste radera allt.
Klart det väldigt tydliga uttalandet från JG att det handlade om "mellan kvinna man" får en att reagera. Det kan ju förstås ha varit annat... men ändå?

Det var ju det SD själv gjorde...

Blodigt sex, det kan ju inte vara något annat än SDs historier.

Kan knappt tro vad jag läser ju...
Citera
2020-02-25, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja han gör ju det men psykopater är inte så smarta som folk tycks tro

Är nog sant.

Jag tycker inte vi står långt ifrån varandra i teori, och din ryms ju delvis lite inom min, men fokuspunkten ligger på lite olika ställen. Kanske rättegången bringar än mera klarhet.
Citera
2020-02-25, 10:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Är nog sant.

Jag tycker inte vi står långt ifrån varandra i teori, och din ryms ju delvis lite inom min, men fokuspunkten ligger på lite olika ställen. Kanske rättegången bringar än mera klarhet.

Nej jag har stor respekt för dina åsikter och teorier eftersom du framför dem på ett respektfull sätt. Det är det viktigaste, inte att man tycker lika.

Ja, det är nog mycket som klarnar under rättegången. Jag tvivlar inte på att Lena hade kvinnliga vänner men anledningen varför Hiding valde flest manliga vittnen är nog för att de ska vederlägga att hon ständigt blödde vid intimt umgänge som SD påstår.

Då faller hans förklaring till varför blod från henne hittades i hans hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in