Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-02-25, 08:35
Medlem
tjena vet inte om det är rätt ställe att posta på men ber om ursäkt om det är fel!!!

men till saken det är så att jag jobbat inom peab men så fick jag ingen löning denna månaden så min fråga till dom som kan detta,,

om jag jobbar hela januari månad och lämnar in tidsrapporten förste februari borde jag inte få lönen för januari i februari då???
Citera
2020-02-25, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detvetbarajag
tjena vet inte om det är rätt ställe att posta på men ber om ursäkt om det är fel!!!

men till saken det är så att jag jobbat inom peab men så fick jag ingen löning denna månaden så min fråga till dom som kan detta,,

om jag jobbar hela januari månad och lämnar in tidsrapporten förste februari borde jag inte få lönen för januari i februari då???

Och du är säker på att Peab har fått in allas månadslön till 08:35 den 25 feb? Inklusive överföring mellan den bank de använder och de bankerna som de anställda använder?
Citera
2020-02-25, 08:39
Medlem
Det får du fråga dom om. På mitt jobb ska alla tider vara inne innan månaden tar slut.
Citera
2020-02-25, 08:40
Medlem
tnems avatar
Citat:

Ja det tycker jag.

Men är det inte enklare att du ringer Peabs lönekontor och frågar?
Citera
2020-02-25, 08:46
Medlem
Citat:

Varför har du inte lämnat in den tidigare? Det medföt att du kanske får utbetalning i mars. Dessutom låter det som att du är nuäyanställd, dvs inte har några innestående månader. När man börjar så jobbar man in första månaden och får lön efter den andra.
Citera
2020-02-25, 08:51
Medlem
vore nog bättre att fråga arbetsgivaren men eventuellt kanske lönen kommer in under dan

verkar som du har ett passande namn
Citera
2020-02-25, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Och du är säker på att Peab har fått in allas månadslön till 08:35 den 25 feb? Inklusive överföring mellan den bank de använder och de bankerna som de anställda använder?

jupp för jag fick min lön samtidigt som min farsa och vi båda jobba där men anledningen att jag fick sluta nu i februari vart för att jag sakna körkort sa dom i alla fall
Citera
2020-02-25, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OmyndigVuxen
Varför har du inte lämnat in den tidigare? Det medföt att du kanske får utbetalning i mars. Dessutom låter det som att du är nuäyanställd, dvs inte har några innestående månader. När man börjar så jobbar man in första månaden och får lön efter den andra.

så företaget kan välja själva om dom vill att deras ny anställda ska ha en månads inne stående eller få januari lönen i januari???
Citera
2020-02-25, 08:58
Medlem
Citat:
så företaget kan välja själva om dom vill att deras ny anställda ska ha en månads inne stående eller få januari lönen i januari???

Ja
Citera
2020-02-25, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vsakp
Det får du fråga dom om. På mitt jobb ska alla tider vara inne innan månaden tar slut.

Samma här.
Citera
2020-02-25, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vsakp

så är det inte på vårat jobb där skicka alla in dom den 1 till 3 varje månad och dom har ett jävla urbota korkat dator system och inte en käft säger något om att lösenorden slutar funka efter ett tag utan det får man räkna ut själv och har man då ingen företags telefon så får man gå till sin närmsta chef för att han/hon ska lägga in tiderna i dator systemet så gick ju till chefen och han gjorde det,

och nu då så pratade jag med pappa och han frågade chefen och då sa chefen att det skulle kommit idag men att han inte visste något om lönings skiten
Citera
2020-02-25, 09:04
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmyndigVuxen
Har man tidsrapport kan man ju inte gärna lämna in den innan månaden är slut. Man måste ju liksom jobba klart den först.

De flesta företag styr upp lönerna nån gång runt 15:nde varje månad. Så detta borde verkligen inte vara orsaken. Det som däremot kan vara orsaken är att man inte gjort klart för banken vart pengarna ska ta vägen (om det är första lönen). Då kan lönen komma på utbetalningskort om några dagar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in