2020-02-24, 23:50
  #87601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Stabilisering i all ära, men nu håller vi tummarna för att förnedringsrånen gör att Ipsos levererar skrällen SD 25, S 22!

Jag är mycket mer optimistisk ikväll men inte för just det som flera debattörer pekar på här, förnedringsråd eller dylikt. Det hinner inte verka in ännu, sossarna sjunker väldigt långsamt. Men ikväll är det rent storm på sociala medier.
Jag är inte insatt i det och bryr mig inte själv men folk är fullständigt vansinniga över dålig beredskap beträffande corona, till och med initierade läkare är urförbannade på regeringen och Hallengren, detta ser mycket bra ut. All skit över sossarna.
Det kommer dock inte att synas i OU förrän i mars. Men som sagt jag blev mycket mer optimiskt. Minister Hallengren verkar vara ett riktigt stolpskott för sossarna. Landet behöver tyvärr gå rent åt "helvete" för att kunna sänka sossarna. Que sera, sera!
2020-02-25, 02:23
  #87602
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Allt talar för fortsatt uppgång för SD faktiskt, om inte proppen går nu så kommer den fan aldrig det.

Proppen har givetvis redan gått i Sverige. När SD, som är ett oprövat kort med kass närtids-historia är större än detta:

https://cdn.ka.se/app/uploads/sites/5/2012/04/27202427/101399_1_5.jpg

då vet man att det är totalkaos och att de tidigare statsbärande partierna gjort något riktigt, riktigt dåligt för landet.


Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

Det som talar både för och emot är att nu när SD gått mot offensiven mot gammelmedia börjar gammelmedia slå tillbaka. GP skrev något om att högerextremister var hoten mot judar och inte muslimer, Expressen varnar M/KD för SD och deras mediesyn osvosv. Frågan är bara hur svenska folket ställer sig här, de flesta misstror nog media så jag tror inte man förlorar på det. Hoppas inte det i alla fall. Sen är det alltid bra att synas mycket à la Trump.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kartlaggning-var-femte-kommun-tvingas-gora-forsamringar-i-valfarden


Spännande tider framöver


SD måste vara försiktiga så att de inte drabbas av hybris och tappar fotfästet. Det är lätt gjort när framgångarna är enorma som nu. Man måste vara coooola. Jag tycker de lyckas ganska bra med det hittills, men det gäller att se upp.


För övrigt har min fascination vad gäller svensk politik de senaste tio åren varit just att se och följa SD:s ständiga uppgångar, val efter val, i mätning efter mätning. Nu måste jag säga att S pågående och oundvikliga kollaps är uppe på delad förstaplats i mitt intressefokus.

Det är kööört för S. De har inte en suck att värja sig mot den eviga och jämna ström av nyheter som visar vilket patetiskt fjasko de satt oss i. Allt är så fullkomligt graverande och sorgligt, man häpnar.

Frågan är hur illa och våldsamt det kan bli i vårt splittrade land, det känns helt klart inte bra detta.


Kämpa Sverige 🇸🇪❤️
__________________
Senast redigerad av RingRing2014 2020-02-25 kl. 03:13.
2020-02-25, 05:06
  #87603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://samnytt.se/video-gang-stampar-flicka-i-huvudet-doda-henne-wallah/

226,3k delningar, aldrig sett något liknande på alternativa medier.

Det här gav definitivt bränsle för SD i opinionen. Gammelmedia kan nog bara drömma om såna siffror.
Tja, förutsatt att tjejen i videon inte plötsligt dyker upp i offentligheten och sågar SD förstås. Sånt har hänt förr, och det är därför förenat med hög risk att göra partipolitik av och vapenisera enskilda personers öde utan deras explicita medgivande.

För i runda slängar 15 år sen var det nåt av småpartierna på yttersta högerkanten (typ ND eller SvP) som tryckte flygblad med en bild av en tjej med helt nerblodat ansikte, den var tagen efter att hon blivit gruppvåldtagen av 5 afrikaner eller vad det nu var. Sen dök tjejen plötsligt upp med en debattartikel där hon totalsågade greppet att göra henne till rekvisita i högerpropaganda, sa att det var lika illa som våldtäkten, och gjorde klart att det aktuella partiet kunde dra åt helvete.

Föreställ dig jublet på Aftonbladets ledarredaktion och Sveavägen 68 ifall nåt liknande händer här, t ex att tjejen i ”fucka revbenen”-videon dyker upp i en MSM-intevju med sina föräldrar, tar avstånd från SD och Samnytt och säger att de har förstört hennes liv dubbelt så mycket som själva händelsen. Då har SD plötsligt en PR-katastrof att hantera.
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
SD måste vara försiktiga så att de inte drabbas av hybris och tappar fotfästet. Det är lätt gjort när framgångarna är enorma som nu. Man måste vara coooola. Jag tycker de lyckas ganska bra med det hittills, men det gäller att se upp.
Precis. Åkesson själv har som regel klarat det bra och förhållit sig ödmjuk även om han har slarvat enstaka gånger som när han häcklade alla som gör politik av klimatet den där helvetessommaren 2018 då allting brann. Höhö det är väl soft att det är varmt och skönt, ungefär.

Men bland de övriga i SD-leden bubblar det en kaxighet som förr eller senare kommer att leda till bristande salongsfähighet och korkade övertramp som riskerar tvinga JÅ till avancerad damage control och få EBT och UK att göra kvadrupel facepalm över att de öppnade för samarbete. Man måste sköta sig snyggt även som största parti.
2020-02-25, 08:26
  #87604
Medlem
Harrison-Bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Men bland de övriga i SD-leden bubblar det en kaxighet som förr eller senare kommer att leda till bristande salongsfähighet och korkade övertramp som riskerar tvinga JÅ till avancerad damage control och få EBT och UK att göra kvadrupel facepalm över att de öppnade för samarbete. Man måste sköta sig snyggt även som största parti.

Ödmjukhet är A och O. SD har inte 100 år av makt i bagaget, och de har heller inte en folkrörelse likt det Sossarnas byggt. De har heller inte haft en möjlighet att infiltrera hela samhällskroppen med partitrogna representanter. Samt att de fortfarande har stora delar av media emot sig.
Sossarna tappar röster sakta men säkert, men i SDs fall skulle ett sådant tapp säkerligen kunna gå mycket snabbare om vinden vänder.
Alla skandaler, bombningar och skjutningar sedan 2014 har fått S att tappa ett par procent, ett liknande scenario där SD var regeringsbildare hade nog kunnat sluta med att de var slut som parti.
2020-02-25, 08:32
  #87605
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison-Bengtsson
Alla skandaler, bombningar och skjutningar sedan 2014 har fått S att tappa ett par procent, ett liknande scenario där SD var regeringsbildare hade nog kunnat sluta med att de var slut som parti.

Nej. Alla vet ju att SD inte har del i att det blivit som det blivit med alla skjutningar och bomber. Det står de andra partiernas efterblivna politik för.
2020-02-25, 08:34
  #87606
Medlem
När kommer nästa ou?
2020-02-25, 08:40
  #87607
Medlem
Harrison-Bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Nej. Alla vet ju att SD inte har del i att det blivit som det blivit med alla skjutningar och bomber. Det står de andra partiernas efterblivna politik för.

Jo, men det var inte poängen. Trots detta ligger S fortfarande på över 23% i opinionen. Motgångar av liknande kaliber hade med största sannolikhet kastat ett regeringsbildande SD mot opinionsavgrunden.
2020-02-25, 08:45
  #87608
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison-Bengtsson
Jo, men det var inte poängen. Trots detta ligger S fortfarande på över 23% i opinionen. Motgångar av liknande kaliber hade med största sannolikhet kastat ett regeringsbildande SD mot opinionsavgrunden.

Men, är du också efterbliven?
2020-02-25, 08:53
  #87609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison-Bengtsson
Jo, men det var inte poängen. Trots detta ligger S fortfarande på över 23% i opinionen. Motgångar av liknande kaliber hade med största sannolikhet kastat ett regeringsbildande SD mot opinionsavgrunden.

Samtidigt är det bara bra att S-grodan kokas långsamt. Då minskar risken för att det någonsin kommer någon brutal omsvängning. Sedan JÖK:en ingicks har S sakta men säkert backat ungefär 0,5 procentenhet i månaden. Vi har 30 månader kvar till valet så fortsätter pyspunkan i den takten kommer S att klocka in ett valresultat på ca 8%.

Intervju våren 2022 med S partisekreterare:
- Enligt den senaste mätningen från Novus har S nu sedan förra månaden backat från 11,5 till 11,1%.
Vad är din förklaring?
- Vi har varit otydliga.
2020-02-25, 08:58
  #87610
Medlem
Harrison-Bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Men, är du också efterbliven?

Lägg inte över din diagnos på mig
2020-02-25, 09:05
  #87611
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison-Bengtsson
Lägg inte över din diagnos på mig

Kan du förklara för mig varför S skulle vara ett magiskt parti, och inga andra partier är magiskt immuna mot opinionsförändringar? Varsågod att göra detta på ett trovärdigt sätt. I näta val kommer S att få under 20% i valresultat.
2020-02-25, 09:19
  #87612
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fagin
När kommer nästa ou?

Idag lär Ipsos komma, ska bli spännande.

Någon som vågar sig på en gissning?

Jag har ändrat min åsikt angående SD och media, det kanske var ett misstag att gå på offensiven. All media skriver nu att SD vill styra medierna när de enda de ville göra var att ta debatten mot SVT och ifrågasätta neutraliteten. Vad är det för fel med det? Det är ändå en högst relevant fråga eftersom svenska folket tvångsfinansierar kanalen. Aron Emilsson sa ju i en intervju hur viktigt det är med liberala medier och att de vill bevara dessa.

Men självklart vinklar gammelmedia det såpass eftersom man känner sig hotade av både SDs framväxt och alt-media.

Dock tror jag inte detta kommer påverka partiet särskilt mycket i opinionen med tanke på allt annat som händer just nu i samhället som folk bryr sig mer om.
__________________
Senast redigerad av Haddock93 2020-02-25 kl. 09:33.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in