Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-24, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Vem har sagt att GM ser ut som CP?
Det var när CA beskrevs som CP:s dubbelgångare i media för flera år sen.
Citera
2020-02-24, 23:26
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Åfan men hur stämmer det med SE då den aktuella perioden någon som vet? borde ju gå att få reda på om han haltade? eller skulle han ha varit ett skådespelargeni som haltar runt hela Norrmalm?

I de inledande förhören från mordplatsen är det inget vittne som talar om en haltande gång.
När Christer Pettersson blir huvudspår börjar vittnen minnas en haltande GM.
Citera
2020-02-24, 23:27
Medlem
everythingiss avatar
SE lekte med polisen, han tipsade tom om vilket skjutvapen han skulle ha använt OM han mördat OP. Polisen borde nog leta efter en .38 med pärlemokolv... 2" pipa,..... Ja, ammunition med samma kula tillverkades i 38 special.... Western Super-X M.P.

Spar på okvädesorden, det är min åsikt, SE gjorde det, och det var inte planerat..... En Smith med en 6" pipa är svår att få ner i rockfickan, en snubby, särskilt en .38 går lätt att stoppa undan.

Det blir garanterat ett genomskott med en sådan ammunition i 38 special.... Hård kula tunnväggigt mål. Slumpen och en ensam gärningsman är inte särskilt sexigt, men det är min GISSNING.

Jag tror att räfflingen har samma stigning på .357 mag och .38 special, men jag är inte säker.
Citera
2020-02-24, 23:30
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
En konspiration på 2-3 personer då?

Vem har sagt att det blir åtal? Hör du inte vad KP säger?

Även om det var span som mördade Palme så kan det ju faktiskt vara en ensam spanare.

Hur vet du att de inte har tekniska bevis mot någon i en konspiration, när du tror de har tekniska bevis mot SE?

Att koppla tekniskt bevis mot en ensam gärningsman är enkelt, det vill säga du har ett registrerat vapen eller ett oregistrerat vapen som hittats hos en person.

Att koppla samma tekniska bevisning gentemot en konspiration går inte, då vapnet är kopplat till en person, en bostad, en licensregistrering.
Om nu den person som de antar är GM är död, så är ju konspirationen omöjlig att veckla upp enbart baserat på teknisk bevisning.

Därför tror jag hellre på en ensam GM eftersom KP verkar vara så säker på sin sak.

Sedan har jag aldrig hävdat att Polisen har någon teknisk bevisning mot SE, det har de aldrig hävdat.
SE är en populär teori som blåsts igång tack vare ett gäng arbetsamma journalister, men det finns inget konkret bevis gentemot SE, endast en radda indicier.
Citera
2020-02-24, 23:33
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTrickster
En annan observation om funktionsnedsatt gångstil gör vittnet Fauzzi. Förhör 860303. Han observerade att en tillsynes äldre man (av gångstilen att döma) följde efter LOP precis innan mordet. Han talade om en mörk Tensonjacka. Jackan gick ner en bit på låret.
Eh, vänta nu:
detta avser ju vittnet AB som enligt egen uppgift gick bakom LOP fram till MP.

Det är väl AB’s blåa jacka som bl.a. LGWP menar att LP trott är GMs, därav det troligt felaktiga signalementet.
Citera
2020-02-24, 23:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
De flesta källor har hållit sig anomyma . Nicet Tiny Tiny är en som hade god insyn i dessa kretsar. Det var dock inte riskfritt att syna Åke J Eek. En som var öppen med sin granskning Honom var den iofs obskyre Tobias Hübinette. Han bedriver oftast sina kampanjer utan urskillning och när det kom till Åke höll han på att hamna i fängelse.

Runt Åke kunde dock TH visa på hur hans gubbar i Klara Lidingö FBU verkat som en efterföljare till Sveaborg och sysslat med övervakning av politiska motståndare, ex Olof Palme.

Både i tråden och allmänt har det alltid förvånat mig hur Åke gott under radarn. Jag tycker att en medlem av svenska WACL , ordförande i vänskapsföreningen Sverige-Sydafrika, veteran från naziorganisationer, Polishögskolan, stockholms universitet och Flera hemliga svenska tjänster Därtill reservofficer och samarbete med KCIA borde kollas upp i samband med MOP .

Istället händer det fantastiska att Åke senhösten 1986 utnämns till kommissarie inom RPS . Hur detta kunde ske är för mig ett mysterium. Hans verksamhet kan inte varit en hemlighet i Polishuset. Han måste haft mäktiga välgörare bakom ryggen. Har i dagsläget inte sett något konkret som kopplar Åke och hans gäng till Dekorimahörnan. Men är tveksam till om PU letat ordentligt .

Vid en direkt förfrågan för några år sen bekräftade PU de illegala SÄPO-övervakarnas existens men sa också att det inte var en mördargrupp. Namnen på de illegala övervakarna låg kvar under sekretess.
Ok, tack för info. Ska kolla vidare om Åke J Ek. En fråga till. Har du hunnit läsa Borgnäs senaste bok? Om så, vad är ditt omdöme?

(Läser den just nu)
Senast redigerad av onopono 2020-02-24 kl. 23:37.
Citera
2020-02-24, 23:39
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeveMonarkin
Om man lyssnar på senaste avsnittet av kvartals podcast veckopanelen så säger Daniel Suhonen att han har kontakter in i PU som säger att det är SE som kommer att utpekas som mördare och att man bland annat ska ha något på honom som filter inte lyckats nysta upp i sin granskning. Tänkte det kunde vara av intresse för någon.

Det är fullt möjligt att Stig Engström låg bakom mordet men jag tvivlar på att ärkefjanten Daniel Suhonen har källor i utredningen.
Citera
2020-02-24, 23:43
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Ok, tack för info. Ska kolla vidare om Åke J Ek. En fråga till. Har du hunnit läsa Borgnäs senaste bok? Om så, vad är ditt omdöme?

(Läser den just nu)

Jag har läst boken. Den innehåller egentligen bara en enda nyhet och det är att Lars Borgnäs numera utgår från att Olof Palme träffades av det andra skottet snarare än det första. Denna utgångspunkt bygger på några diskutabla slutsatser som är värda att ifrågasätta. Resten av boken innehåller så gott som uteslutande old news. Borgnäs borde ha skrivit en debattartikel.
Senast redigerad av MrSkargard 2020-02-24 kl. 23:52.
Citera
2020-02-24, 23:44
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeveMonarkin
Om man lyssnar på senaste avsnittet av kvartals podcast veckopanelen så säger Daniel Suhonen att han har kontakter in i PU som säger att det är SE som kommer att utpekas som mördare och att man bland annat ska ha något på honom som filter inte lyckats nysta upp i sin granskning. Tänkte det kunde vara av intresse för någon.

Nej. Han säger att han är insatt i palmemordet och olika teorier, att han TOLKAR uttalandet som att det lutar åt att det är SE man ska presentera. Men att det bara är en känsla.

Sen säger han iofs att han för två år sen hade ingångar som sa att polisen hade en sak på SE som man var glad att Filter inte hade grävt fram.

Jag skulle säga att han inte vet mer om den framtida lösningen än nån annan.
Citera
2020-02-24, 23:52
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Att koppla tekniskt bevis mot en ensam gärningsman är enkelt, det vill säga du har ett registrerat vapen eller ett oregistrerat vapen som hittats hos en person.

Att koppla samma tekniska bevisning gentemot en konspiration går inte, då vapnet är kopplat till en person, en bostad, en licensregistrering.
Om nu den person som de antar är GM är död, så är ju konspirationen omöjlig att veckla upp enbart baserat på teknisk bevisning.

Därför tror jag hellre på en ensam GM eftersom KP verkar vara så säker på sin sak.

Sedan har jag aldrig hävdat att Polisen har någon teknisk bevisning mot SE, det har de aldrig hävdat.
SE är en populär teori som blåsts igång tack vare ett gäng arbetsamma journalister, men det finns inget konkret bevis gentemot SE, endast en radda indicier.

Så de har nu hittat vapnet hemma hos en man som dog år 2000?

Man behöver inte veckla ut hela konspirationen. Du kan ha tekniska bevis mot en person, starka kopplingar till en andra person som man var med den kvällen. Man måste inte ha bevis mot alla. Det kan va att man vet vem GM är och anta han var del sv nåt större. Men att det inte går att komma längre.
Citera
2020-02-24, 23:55
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Det var när CA beskrevs som CP:s dubbelgångare i media för flera år sen.
Nej, ingen vet hur GM ser ut. CA är lik CP, men det finns inga belägg för att CP är lik GM. Av den anledningen spelar det ingen roll om en misstänkt Palmemördare är lik CP eller inte.
Citera
2020-02-24, 23:56
Bannlyst
Vad menar GW med "en mindre konspiration i offrets närhet?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här