2020-02-24, 22:22
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Förhör med SD:

FL: För det är ju såhär att Hanna har ju berättat för sin chef på morgonen redan .. hon börjar 06:41 morgon den 15:e sitt jobb och redan på morgonen så berättar hon för sin chef att Lena är borta. Hur kan Hanna veta det?

MT: Jag vet inte.
FL I: Om du tänker tillbaka ..
MT: 06:41 alltså före jag får veta det?

Aktbil 147 sid 698

Hur säkra är dom här uppgifterna? Någon som sett chefen i något förhör? Kan chefen ha blandat ihop den 15:e och 16:e? Berättades detta muntligt? Finns det i textform?

Oavsett så är detta en mycket intressant detalj!
Senast redigerad av nonada 2020-02-24 kl. 22:24.
Citera
2020-02-24, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men vad fan, det är ju ett rent under att BO levde så länge som hon gjorde, att inte MGK slog ihjäl henne där visar på att MGK måste ha ett tålamod mot lidande och förnedring som är större än Job,s, han blev ju rejält prövad av vår herre men fan vet om inte MGK fick stå ut med mera skit än han.

Hur djävla destruktiv kan man vara innan allt brister?

Jag skrev det redan igår, jag har aldrig varit med om att läsa om ett BO som så envetet jobbat för sin egen olycka, helt otroligt.

Jag tycker HD försöker skydda SD. Rena lögnerna, man blöder inte sådär av sex, annat första gången när mödomshinnan brister. De borde hon veta som är sjuksköterska...
Citera
2020-02-24, 22:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ah, ok. Jag studsar runt lite här. Är inne på ett ett annat förhör nu som Zache hänvisade till. Nu kom Flashback upp i förhöret, med Citronblomma...
Sid 445: Anm: "Rapport avseende Flashback och kontot Citronblomma06 redovisas separat i FU"

Aktbil 149.

FY FAN SÄGER JAG BARA.

Som hon ljugit, och ljuger.

”Det tänker jag inte kommentera, Det tänker jag inte kommentera, Det tänker jag inte kommentera, Det tänker jag inte kommentera” etc etc

Där rök all min sympati för Hanna.
Hanna är en falsk orm. Skäms på dej!

Nu är jag övetygad, detta tillsammans med den i mina ögon påhittade 2 tim långa sexdiskussionen med LW, visar på att hon vid tiden för förhöret var på SDs sida och ljög å hans vägnar.
Ska bli intressant att se vad hon har att säga i rätten.
Senast redigerad av T34Panzer 2020-02-24 kl. 22:35.
Citera
2020-02-24, 22:25
Medlem
Aktbilaga 157 Teknisk undersökning (sidorna 1-223 samt 224-493)
Sökbart och korrekt sidnumrering.

https://minfil.com/PfLfG0ceo9/B2705-18_Aktbilaga_157_Teknisk_unders_kning_p._1-223_pdf
https://minfil.com/VbO7G7c3o4/B2705-18_Aktbilaga_157_Teknisk_unders_kning_p._224-493_pdf

Jag delade upp denna i två delar, p g a fotografierna blev filen faktiskt lite väl stor.
Citera
2020-02-24, 22:28
Bannlyst
Hela Aktbilaga 155

https://minfil.com/pbS6G6cfoe/Aktbilaga_155_del_1_pdf

https://minfil.com/n5SfGfc5o0/Aktbilaga_155_del_2_pdf
Citera
2020-02-24, 22:28
Medlem
Följt tråden med intresse och en sak som slår mig är att HD ljuger om att LW skulle berättat så ingående om sitt och SDs sexliv, blodet osv. Det verkar självklart att SD och HD har kommit överens om den förklaringen till ev blodspår i deras hem.

Sen kan man undra om HD är så naiv/kär i SD att hon verkligen vill hjälpa honom från misstankar ELLER, vilket är troligare, hon är sedan många år så nedbruten efter deras minst sagt osunda relation att hon inte kan göra annat än att följa SDs instruktioner. Skulle inte förvåna mig om det finns en hotbild mot både henne och barnen, som gör att hon inte ens vågar tänka tanken på att lämna ut "fel" information. Kanske hon eller någon av barnen i så fall får samma behandling som LW?

SD verkar dock inte ha några bekymmer med att påtala i förhör att hans exfru minsann har starka motiv...

Vad det gäller LW så kan det sjukliga ältandet och kontaktsökandet vara en naturlig reaktion för ett offer när psykopaten drar undan mattan under fötterna och lämnar personen i fritt fall, själsligt krossad efter många år av psykisk misshandel.
Citera
2020-02-24, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag börjar bli orolig över att Reimer och Draifos får rätt att IB kommer skapa rimligt tvivel genom att hävda att HD är tänkbar alternativ GK.

Med sådana här förhör får försvarsadvokaten inte svårt att skapa rimligt tvivel!

Informationen att hon berättade att LW var borta innan hon kunde veta det gissar jag att de haft ett tag. Så vad plockade de in henne på?

Ja som det ser ut nu så är det ett öppet sår helt klart enligt mig. Får se om vi kan hitta något som bringar klarhet.

Förhöret efter att hon plockades in på Sannolika skäl?
Citera
2020-02-24, 22:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Informationen att hon berättade att LW var borta innan hon kunde veta det gissar jag att de haft ett tag. Så vad plockade de in henne på?

Ja som det ser ut nu så är det ett öppet sår helt klart enligt mig. Får se om vi kan hitta något som bringar klarhet.

Förhöret efter att hon plockades in på Sannolika skäl?

Jag hoppas verkligen Hiding har goda skäl till avskrivningen av HD. Annars går det här åt skogen.
Citera
2020-02-24, 22:34
Bannlyst
Här kommer hela 148

https://minfil.com/hbZ2G1cbob/Aktbilaga_148_pdf
Citera
2020-02-24, 22:34
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Förhör med SD:

FL: För det är ju såhär att Hanna har ju berättat för sin chef på morgonen redan .. hon börjar 06:41 morgon den 15:e sitt jobb och redan på morgonen så berättar hon för sin chef att Lena är borta. Hur kan Hanna veta det?

MT: Jag vet inte.
FL I: Om du tänker tillbaka ..
MT: 06:41 alltså före jag får veta det?

Aktbil 147 sid 698
Det var väl Noa som hade ringt Wilma
"det var ju att Wilma blev ju väckt av att Noa ringde (skakig på rösten)

FLl: Mm

MT: Och jag vet inte när han ringde. Det är det jag inte vet, om jag har fått återberättat efteråt eller om jag fick det på morgonen. Om jag, om hon kom och sa det direkt att Noa ringde och leta efter pappa, eller ville ha nummer till pappa, för hennes nummer står på Stefan om man googlar
"

Aktbilaga 149 sid 218 (förhör med HD)
Citera
2020-02-24, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det var väl Noa som hade ringt Wilma
"det var ju att Wilma blev ju väckt av att Noa ringde (skakig på rösten)

FLl: Mm

MT: Och jag vet inte när han ringde. Det är det jag inte vet, om jag har fått återberättat efteråt eller om jag fick det på morgonen. Om jag, om hon kom och sa det direkt att Noa ringde och leta efter pappa, eller ville ha nummer till pappa, för hennes nummer står på Stefan om man googlar
"

Aktbilaga 149 sid 218 (förhör med HD)
Så antingen visste hon redan om det - för att hon VISSTE. Eller så fick hon det berättat för sig tidigt. Det här blir jäkligt spännande.

Tur vi läser olika förhör - går snabbare med förklaringarna då.
Citera
2020-02-24, 22:48
Medlem
Aktbilaga 151 - komplett (252 sidor)
Sökbart och korrekt sidnumrering.

https://minfil.com/j0n5H8c6o9/B2705-18_Aktbilaga_151_p._1-252_pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem