Citat:
Ursprungligen postat av
Estramus
Jag tror inte du känner dig trygg ändå, i detta nu.... Hur vet att personen på Ica som placerade ut mjölken som du tog i affären inte har viruset? Det dröjer två veckor från nu innan du vet, förutsatt att du har noll interaktioner framgent. Har du funderat över brevbäraren och dina räkningar?
Trygg? Jag har spänt inväntat en pandemi. Min relativa position i samhället kan inte annat än öka
drastiskt av en stor kris i Sverige. Mindre konkurrens, äntligen blir det värt att köpa bostad, mina investeringar har ökat över 10% sedan i torsdags, mitt jobb tillåter mig att jobba hemifrån tills vidare, jag är självförsörjande i 6 månader och har tillräckligt med personligt skydd för att kunna vistas bland Ebolasjuka.
Jag har en dekontamineringszon hemma och har skaffat rutiner för hur jag hanterar ett worst case-scenario. Jag förstår hur svårt det är att skydda sig helt - det är i princip omöjligt med min utrustning - men jag behöver inte stå och trängas för att få tag på mat, vatten, medicin eller skydd.
Jag sitter spänt i biostolen och äter popcorn, med samma min som Michael Jackson i Thriller.