Citat:
Talar man milt och ömt om någon som mördat sina egna barn eller är uppmuntrande till de som gör det, så lovordar man barnamördare. Att låtsas som att man inte kränker de enda offren, levande som döda, i den här historien hjälper inte. Man sitter ändå med skammen av att ha smekt en konstaterad barnmörderska medhårs.
Bara för att du inte förmår att se utanför dina egna behov, så ska du vara glad för att det finns andra som gör det. Det hade varit ett förfärligt rättsvidrigt samhälle som vi levt i annars.
Man behöver inte vara släkt eller familj för att inse det djupt amoraliska och oanständiga mot drabbade och sörjande att krama en barnamörderska. Signalerna det dessutom ger till andra sörjande, det är ok att mörda deras barn så länge en pianotant tycker man är ljuv och vacker. Som ett jävla alibi för mord?! Som ett alibi för kränkningen av att jag frikänner halva avrättningsplutonen.
Att du tycker att det är värre att tillrättavisa de som kränker drabbade än själva kränkningen i sig, säger rätt mycket om hur skev din moraliska kompass är. Du bör ägna lite av din energi i detta fall att rikta blickarna på dig själv och dina göranden. Vem vet, du kanske kommer till insikt om det moraliskt orimliga i ditt förhållningssätt?
Bara för att du inte förmår att se utanför dina egna behov, så ska du vara glad för att det finns andra som gör det. Det hade varit ett förfärligt rättsvidrigt samhälle som vi levt i annars.
Man behöver inte vara släkt eller familj för att inse det djupt amoraliska och oanständiga mot drabbade och sörjande att krama en barnamörderska. Signalerna det dessutom ger till andra sörjande, det är ok att mörda deras barn så länge en pianotant tycker man är ljuv och vacker. Som ett jävla alibi för mord?! Som ett alibi för kränkningen av att jag frikänner halva avrättningsplutonen.
Att du tycker att det är värre att tillrättavisa de som kränker drabbade än själva kränkningen i sig, säger rätt mycket om hur skev din moraliska kompass är. Du bör ägna lite av din energi i detta fall att rikta blickarna på dig själv och dina göranden. Vem vet, du kanske kommer till insikt om det moraliskt orimliga i ditt förhållningssätt?
Du är uppenbarligen både intelligent och vältalig och jag förstår att du tror dig försvara sunt förnuft, men du är ändå på avvägar som jag uppfattar det.
Att ha avvikande uppfattningar mot de gängse i brottsfall kan vara en massa saker, som stolligt, underligt, försett med skygglappar osv, men att komma till en felaktig slutsats, hur dum den än må vara, är bara ett tecken på dåligt resonemang, inte omoral, så länge det är ärligt menat.
Man bör inte föra in moralfrågor i frågor om sakuppfattningar, då är risken att man blir självrättfärdig överhängande. Man bör alltid vara beredd att ändra uppfattning i ljuset av nya uppgifter, hur osannolikt det än ter sig att sådana kommer att framkomma. Det kan man ju inte göra om man utnämnt en tolkning av händelser som moralisk sanning, hur välgrundad det än verkar.