2020-02-24, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Det är ju de alla de med låg utbildning som röstar på Socialdemokraterna som är de största förlorarna, din analys haltar betänkligt. Fler och fler högutbildade av båda könen börjar nu rösta på SD på grund av kaoset som nu råder i landet.

Devisen too little, too late har aldrig varit mer applicerbar. Att vara högutbildad är givetvis långt ifrån något kvitto på intelligens eller konsekvenstänk. Vi har otroligt många kvinnliga jurister i omlopp - inte minst som nämndemän i olika tingsrätter, och det är en av många förklaringar till varför straffen haltar något otroligt.

Tittar du på högutbildade (masterexamen och doktorander) inom STEM-fälten får du fan leta med både ljus och lykta för att hitta kvinnor. Att lalla runt som någon liten flane med en kandidatexamen inom humaniora klarar du av även om du är CP-skadad.
Citera
2020-02-24, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthisworld91
Devisen too little, too late har aldrig varit mer applicerbar. Att vara högutbildad är givetvis långt ifrån något kvitto på intelligens eller konsekvenstänk. Vi har otroligt många kvinnliga jurister i omlopp - inte minst som nämndemän i olika tingsrätter, och det är en av många förklaringar till varför straffen haltar något otroligt.

Tittar du på högutbildade (masterexamen och doktorander) inom STEM-fälten får du fan leta med både ljus och lykta för att hitta kvinnor. Att lalla runt som någon liten flane med en kandidatexamen inom humaniora klarar du av även om du är CP-skadad.

Ja så är det ju verkligen även om jag själv inte har pluggat någon av de tyngre utbildningarna så verkar inte ens juristutbildningen vara ett kvitto på någonting längre vare sig intelligens eller konsekvenstänk, oerhört tragisk utveckling.
Citera
2020-02-24, 12:56
Medlem
Inga alls, i det långa loppet. De flesta politiker är köpta, eller blir det på sin väg uppåt/framåt.
Vänstern och SD är inga undantag från den regeln.
Citera
2020-02-24, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Min teori och erfarenhet genom livet är att kvinnor rent generellt är mycket sämre på att tänka själva.
De lyssnar, tar in och vill gärna göra det rätta, helt enkelt passa in. Framförallt yngre.
Jag tycker män tänker mycket mer själva och är mer säkra i sina egna åsikter.
Det kvinnor gör verkar klokt, lyssna lära och göra det rätta.
Män tänker nog inte alls utan handlar på instinkt, ibland blir det rätt men oftast fel.
Citera
2020-02-24, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Varför ska jag hjälpa en människa som kallat sådana som mig rasister bara för att vi stödjer SD? Dessa människor hatar mig, varför ska jag hjälpa dem? Dessutom föredrar de utländska män över svenska män, varför skulle annars majoriteten av svenska kvinnor rösta på sjuklövern? De vill ha hit fler av dessa män. Så de får skylla sig själv om de blir våldtagna, helt och hållet deras fel.

I folks ögon som inte röstar på SD så kan de tro att alla är rasister. I andras folks ögon som inte röstar på V tror på att alla vänsterfolk är huliganer. Det blir så när man blickar från utsidan och det stämmer naturligtvis inte. Hon hatar inte dig som person för hon känner inte dig. Hon hatar dig för att du är en Sverigedemokrat och i hennes ögon är alla sverigedemokrater rasister.

Hon som röstar på ett annat parti än SD vill naturligtvis inte ha hit en afrikan som våldtar henne och det är inte hennes fel om det skulle bli så. Det finns många andra problem i samhället än invandringen som måste lösas och det är vad hon tror på.
Naturligtvis är det inte så att många svenska kvinnor föredrar invandrare och jag tror att procenten är oerhört låg. Man kan inte hjälpa att man blir förälskad i en person som är intressant pga personlighet, intresse och kunskaper.

Jag respekterar folk som röstar på det dom tror på men det måste bli ömsesidigt. Annars kommer det aldrig bli bättre i Sverige.

Invandringsfrågan är stor just nu och det är inte konstigt med alla som har kommit hit på kort tid. Men jag tror ändå att det kommer lösa sig med tiden oavsett vilka som styr Sverige. Vi får hoppas på snart så att vi ALLA kan börja ta tag i andra problem Sverige lider av.
Citera
2020-02-24, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthisworld91

Nämndemän är inte jurister. Hela meningen med nämndemannasystemet är att det inte ska vara juridiskt sakkunniga.
Vidare är det politikerna som sätter straffskalorna och inte domare, dvs om politikerna vill höja straffen behöver de bara höja minimistraffet så kan domarna inte döma till lägre straff än så.

Angående juristprogrammet så ja, det krävs ingen intelligens alls, är du flitig kan du till och med få toppbetyg även om du är redigt korkad.
Senast redigerad av Raynewooney 2020-02-24 kl. 14:19.
Citera
2020-02-24, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Nämndemän är inte jurister. Hela meningen med nämndemannasystemet är att det inte ska vara juridiskt sakkunniga.
Vidare är det politikerna som sätter straffskalorna och inte domare, dvs om politikerna vill höja straffen behöver de bara höja minimistraffet så kan domarna inte döma till lägre straff än så.

Angående juristprogrammet så ja, det krävs ingen intelligens alls, är du flitig kan du till och med få toppbetyg även om du är redigt korkad.

Tingsnotarier eller vad fan de nu kallas. Du hajar, även om jag inte är bevandrad med rätt lingo. Flanarna med högst betyg som precis blivit färdiga med juristprogrammet.
Citera
2020-02-24, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Det där är så verklighetsfrånvänt att du inte ens själv kan tro på det.
Absolut inte, det är väl förankrat inom vetenskapen. Det räcker inte med det, flickor har en bredare syn på förhållanden som gör de mer lämpade att exempel avgöra om ett val är bra eller dåligt. Killar ser bara det ytliga och slår till utan att tänka. Naturligtvis finns det undantag.

https://www.svd.se/kvinnor-ar-mer-lampade-som-ledare
Citera
2020-02-24, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Efter att ha läst dina kommentarer så har jag kommit fram till att du helt saknar rationellt tänkande och du har troligtvis en tvåsiffrig IQ nivå, således finns det inget hopp för dig och andra kvinnor som är likasinnade. Men för att svara din fråga, om jag skulle se dig bli våldtagen av en afrikan så hade jag inte brytt mig ett skit, därför att du själv valt att importera dessa män från u-länder, ni får skylla er själva om ni blir våldtagna. Hoppas fler svenska män inser hur dåliga svenska kvinnor är och slutar att ta hand om er pga ert horaktiga beteende.
Du missar målet eftersom jag är en man.....
Men jag förstår att du missar målet för en person som säger sig veta andras IQ kan inte vara den vassaste kniven i lådan precis.
Citera
2020-02-24, 16:39
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
Absolut inte, det är väl förankrat inom vetenskapen. Det räcker inte med det, flickor har en bredare syn på förhållanden som gör de mer lämpade att exempel avgöra om ett val är bra eller dåligt. Killar ser bara det ytliga och slår till utan att tänka. Naturligtvis finns det undantag.

https://www.svd.se/kvinnor-ar-mer-lampade-som-ledare

Väl förankrat? Och sedan länkar du till en artikel där en enskild kvinna tycker en massa saker.

Kvinnor är mer känslostyrda och mindre benägna att tänka logiskt. Det går tvärt emot vad du skriver ovan. Dina egna åsikter spelar mindre roll.

Dessutom yrar du om fri media och SD. Vi har idag statligt kontrollerad media som ofta blir fällda i Granskningsnämnden för sina vänstervridna partiska program.

Du har fel i precis allt.
Citera
2020-02-24, 17:16
Medlem
Oxenstjernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantCortez
Tjejer är mer naiva och hjärntvättade jämfört med pojkar i samma ålder. En tjej i 18 års åldern har samma allmänbildning som pojkar i 5:e klass. Vad tjejers förståelse om historia, både om svensk men också andra länder, förståelse över ekonomi, psykologi, konsekvens tänk har jag inga undersökningar om, men det behövs inte för min anekdotiska erfarenhet säger mig att dessa är betydligt lägre än vad de borde ligga på.

Tjejer är mindre intresserade av sånt som inte ger direkt vinst. Så läsa om Romersk historia är inte lika lockande som dricka vin och äta choklad, shoppa o.s.v.

OnT: Är det någon som blir chockerad av detta? Går att gissa sig till en massa förklaringar.

Kanske känner män att deras betesmarker hotas när man tar in en massa män som också tävlar om svenska tjejer, men "gömmer" kvinnor från sin egen kultur, kanske är det män som råkar ut för personrån och misshandel, kanske är det män som väljer att "tänka själva" och därmed gissar sig till sanningar, kanske är kvinnor mer empatiska, kanske är blabla....

Varje jävla gissning man drar till med, är påverkad av vad man vill att svaret ska vara. Allt är rätt och allt är fel, det enda vi egentligen kan säga är att det ser ut som det gör.

Sen kan man utifrån det agera annorlunda, men att snacka betydelse är totalt meningslöst i sammanhanget.
Citera
2020-02-24, 20:01
Medlem
Mångkulturen och massinvandringen splittrar sönder Sverige. Nästan allting inom politiken och samtalen idag handlar om saker som är relaterade till detta. Skattehöjningar, nedskärningar och besparningar av välfärden, pensionen, vårdkrisen, (allt för att finansiera det månkulturella projektet) ökande kriminalitet med gängkriminalitet och dominansbrottslighet, stenkastning, bomber, bilbränder, våldtäkter, otryggheten och sedan rasism anklagelser hit och dit.

Det påtvingade mångkulturella projektet har inte bara orsakat konflikter mellan svenskar och icke-svenskar utan även svenskarna själva har splittrats och bråkar med varandra- ex SD och vänstern osv. Innan den hänsynslösa massinvandringen så kom folk i regel överense, landet och folket var inte alls lika splittrat som det är idag.

Det mångkulturella projektet har totalt misslyckats. Landet är extremt splittrat och polariserat, mer än någonsin i Sveriges historia? Välfärden monteras ned, tryggheten försvinner och brotten ökar.

När är det dags för en konsekvensanalys av mångkulturen och inse att det har misslyckats så vi kan avbryta detta vansinnes-projekt. Det är precis som att politikerna vägra inse att projektet misslyckats och vägrar ta ansvar och avbryta (cut the losses). Ibland lyckas saker och ting ibland misslyckas dom- men när dom misslyckas så måste man erkänna detta för sig själv, cut the losses och gå vidare.

Har politikerna ens en plan för hur dom ska avbryta det mångkulturella projektet kan man undra? Det borde dom haft innan dom påbörjade det annars är dom ju hopplöst inkompetenta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in