2020-02-24, 10:01
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Frågan är om de började 2011 eller ännu tidigare? 🤔

Som svar på din tidigare fråga igår kväll om när LW och UW skilde sig så ska det ha varit 2011-03-25.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Och eftersom SD/LW började flörta redan 2007 så är det sannolikt så att LW sket i sitt eget äktenskap precis som hon gjorde med andras och allt annat
Då skulle dom två kåt-egona hållt sig på mattan i 4 år,Faan trot!
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-24 kl. 10:07.
Citera
2020-02-24, 10:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, jag tycker det blir uppenbart i kommande förhör att han lagt till cykeln för att gardera sig ifall någon sett honom ute vid tiden för mordet.
Jag känner mig övertygad om att han är skyldig.

När man läser rekonstruktionen av cykelturen (minns inte var jag läste det nu) görs den någon gång 2019 (jan?).

De åker i bil; SD, hans försvarare och några utredare.

I förhör har han ju sagt att han mekade med växlarna och tog tre turer med cykeln för att testa arbetet.

Nu plötsligt minns han inget längre, inte ens om han har åkt ut med cykeln. Han kör med att det ungefär borde vara här om jag hade testat. Men jag vet inte ens om jag var ut, de var så länge sedan. Osv.

Han är otroligt hal, och det skulle ju vara konstigt om man inte minns en sådan sak, eftersom en av hans bästa vänner och hans älskarinna försvinner då. Han är inne på förhör och blir misstänkt. Och han sedan åker på sin resa.

Det är helt uppenbart att ha ljuger.

Man kan ju bara jämföra med förhör med en granne som i detalj kan berätta i detalj, detta för att även de hade en resa att hänga upp det hela på, men också för att det är en hemsk ska att någon försvinner.
Citera
2020-02-24, 10:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Är det inte så att mamma på whats up är Lena och i en annan chat HD. Eller är det tvärtom?

På ett ställe läste jag att "mamma" skulle vara HD. Reagerade på det då jag såg Rosamunds inlägg innan om att det var LW.

Troligen kör han med det för båda på olika ställen. Kanske för att inte HD ska se att han kommunicerar med LW?
Citera
2020-02-24, 10:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Är det inte så att mamma på whats up är Lena och i en annan chat HD. Eller är det tvärtom?

Jag tror det är tvärtom. Tycker kommunikationen mellan SD och HD är mest på Whatsapp. Började läsa deras chattar igår kväll i aktbilaga 164 och det är just på Whatsapp.
Citera
2020-02-24, 10:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Om jag inte minns fel, så säger han i ett förhör att han va ute och cyklade 3 gånger. Det va något med att han justerade sina växlar på sin cykel.

Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Är det rimligt att en oskyldig SD inte skulle minnas om han var ute och cyklade mordnatten?

Knappast!
Han är ett riktigt kontrollfreak.
OCH Peeping Tom.
Det var nog inte bara Lenas hus han kikade in i...

En person som har full FULL KOLL PÅ ALLT OCH ALLA, inte bara fru och älskarinna - utan hela grannskapet. Nya Hjärstas egen lille privatpolis

166/sid 67

” En annan sak som Tina ville förmedla var att Stefan ofta varit ute på nätterna i bostadsområdet där han gick under smeknamnet "nattens vita riddare". Exempelvis brukade Stefan cykla förbi Tinas hus och kunde då skicka sms som, "glöm inte att släcka ljuset i fönstret". Han kunde även lysa in i bostaden med en lampa, Tina uppfattade det som en "saftblandare" med ett blinkljus. Tina säger att polisen borde ha kännedom om detta då han vid flera tillfällen larmat polis i samband med att han uppmärksammat inbrott eller någon händelse mot Vivallahållet. De händelser som Tina tänker på ligger flera år tillbaka i tiden. Stefan är en man som ordnar upp saker.”
Citera
2020-02-24, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Och eftersom SD/LW började flörta redan 2007 så är det sannolikt så att LW sket i sitt eget äktenskap precis som hon gjorde med andras och allt annat
Då skulle dom två kåt-egona hållt sig på mattan i 4 år,Faan trot!
Det tar sin lilla tid sånt där. Det handlar nog också om att SD inte blev redo för en affär förrän frugan blev sjuk och inte pallade med sängaktiviteter. Sjuk får man tydligen inte bli när man är med SD. När hon blev frisk, då dög inte LW längre. Men han ville ha henne vid sidan om utifall att. Och hon fick inte kludda med andra män. En riktigt rar kille den där SD.
Citera
2020-02-24, 10:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det tar sin lilla tid sånt där. Det handlar nog också om att SD inte blev redo för en affär förrän frugan blev sjuk och inte pallade med sängaktiviteter. Sjuk får man tydligen inte bli när man är med SD. När hon blev frisk, då dög inte LW längre. Men han ville ha henne vid sidan om utifall att. Och hon fick inte kludda med andra män. En riktigt rar kille den där SD.

Ja, bra att ha LW kvar ifall hustrun blir sjuk igen eller lämnar honom för gott.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det var han väl inte ensam om?
Även LW hade ju samma "hobby".

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Ja jag har läst det där.
Vilken obehaglig människa han är.
Ute och smyger nattetid..
Han hade väl det smeknamnet i området?

Men LW strök väl inte omkring i området och agerade väktare och lös med ficklamapa in i folks hem?

166/sid 67

” En annan sak som Tina ville förmedla var att Stefan ofta varit ute på nätterna i bostadsområdet där han gick under smeknamnet "nattens vita riddare" . Exempelvis brukade Stefan cykla förbi Tinas hus och kunde då skicka sms som, "glöm inte att släcka ljuset i fönstret". Han kunde även lysa in i bostaden med en lampa, Tina uppfattade det som en "saftblandare" med ett blinkljus. Tina säger att polisen borde ha kännedom om detta då han vid flera tillfällen larmat polis i samband med att han uppmärksammat inbrott eller någon händelse mot Vivallahållet. De händelser som Tina tänker på ligger flera år tillbaka i tiden. Stefan är en man som ordnar upp saker.”
Citera
Medlem
Handlrs avatar
Ny artikel i NA.. läs medans den är öppen (Provläs till 11:07)
Länk: Hjärtskärande skrik
Citera
2020-02-24, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Knappast!
Han är ett riktigt kontrollfreak.
OCH Peeping Tom.
Det var nog inte bara Lenas hus han kikade in i...

En person som har full FULL KOLL PÅ ALLT OCH ALLA, inte bara fru och älskarinna - utan hela grannskapet. Nya Hjärstas egen lille privatpolis

166/sid 67

” En annan sak som Tina ville förmedla var att Stefan ofta varit ute på nätterna i bostadsområdet där han gick under smeknamnet "nattens vita riddare". Exempelvis brukade Stefan cykla förbi Tinas hus och kunde då skicka sms som, "glöm inte att släcka ljuset i fönstret". Han kunde även lysa in i bostaden med en lampa, Tina uppfattade det som en "saftblandare" med ett blinkljus. Tina säger att polisen borde ha kännedom om detta då han vid flera tillfällen larmat polis i samband med att han uppmärksammat inbrott eller någon händelse mot Vivallahållet. De händelser som Tina tänker på ligger flera år tillbaka i tiden. Stefan är en man som ordnar upp saker.”

Alltså jag får rysningar. Den mannen är spritt språngande galen.
Må han aldrig komma ut i samhället mer.
Citera
2020-02-24, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Håller med om din analys. Lena diskuterar svåra upplevelser som hon haft tidigare i livet i en konversation med H*l*na Åstr**m. Hon skriver bla om ”sjutton vidriga månader utan mat och beröring, skrik och slag”, ”olika män som var elaka mot min mamma”, ”och vi vet att det hände minst tre gånger innan jag kom till Sverige”. Inte helt klart vad hon varit med om och hon tycks inte veta det till 100% själv. Men hon skriver också att ”hela mitt liv har gått åt till att söka bekräftelse, trygghet, löften om att stanna för evigt”. Detta skriver hon i februari 2018. Så sjukt sorgligt.

*e, **ö
Ok, tack för den infon. Vet du var i Fup man kan läsa om denna konversation mellan Lena och H? Det du refererar till om att ägna hela sitt liv åt att söka bekräftelse och trygghet och löften om att stanna för evigt överensstämmer med loggarna.

Lena återkommer i dessa många gånger till att Stefan sagt att han ville ha henne och dela det fortsatta livet med henne. Det är ett av de återkommande mantran hon konfronterar honom med det sista 1,5 åren av sitt liv.

Kring detta svek bär hon en oerhörd besvikelse, grämelse, bitterhet och förtvivlan. Så det var nog ett svart hål för henne utan botten, att han så att säga övergav henne och de löften han gett henne angående saken, och hon blev den förfördelade parten, medan Hanna vann guldet och de gröna skogarna.

När människor, precis som Lena gör i loggarna visar tecken på att jämföra sig med Hanna, är det ibland ett tecken på dålig självkänsla. Bara en sådan sak att inleda ett förhållande med en redan upptagen man kan ingå i den kategorin. Själva utmaningen i att tävla och jämföra. Vem ska mannen välja och föredra av de två kvinnorna? Vem är roligast, snyggast, bidrar med bäst sex, bakar godast kaka, är bäst på geocaching och dylikt?

Att i en sådan relation finns förutsättningar för ett pågående tävlingsmoment och ett aldrig sinande sökande och behov efter bekräftelse är lätt att upptäcka. Det syns också i loggarna att Lena är mycket svartsjuk att Hanna har bibehållit den åtrådda positionen som Lena längtat efter och värderat så högt. Lena närde en gigantisk förhoppning om att ersätta Hanna i Stefans liv. Detta hade Stefan redan lovat Lena. Därför saknar sveket proportioner enligt hennes perspektiv. Detta vägrar hon acceptera, hellre väljer hon krig, och hon har laddat upp med en hel vapenarsenal för att få övertaget i den kommande konflikten. Detta är tydligt i loggarna, att Lena periodvis vägrar böja sig och backa, hon ska istället tvinga, hota, konfrontera och avslöja Stefan.

Människor som härbärgerar mycket smärta och sår från barndomen brukar ha stora utmaningar att lyckas undgå problem inom det känslomässiga spektrat och psykisk invidalitet om de inte får hjälp att bearbeta kris- och stressreaktioner när de hamnar i traumatiska situationer senare i livet. På ett annat plan handlar det också om att som vuxen med en fri vilja lyssna och följa goda råd.

Så ja, du har rätt- det är ett djupt tragiskt och destruktiv narrativ som kommer upp till ytan och synliggörs.

Tillägg: Det typiska för exp narcissister när de motvilligt avslöjas och hängs ut, är att de brukar sällan ta kränkningar av det slaget på ett godmodigt vis, de kan bli besatta av tankar om hämnd och vedergällning.

Den här tråden exempelvis är antagligen mycket kränkande för alla inblandade, i synnerhet för Stefan.
Citera
2020-02-24, 10:22
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Ny artikel i NA.. läs medans den är öppen (Provläs till 11:07)
Länk: Hjärtskärande skrik
Lite citat:

Citat:
Redan i början av utredningen av Hjärstamordet kom det fram att två personer hade larmat om skrik de hörde sent på natten den 14 maj 2018. I förhöret berättar en kvinna som bor i närheten av mordplatsen att hon och hennes sambo vaknade av höga skrik.

– Kvinnoskriken kom i intervaller i max 30 sekunder. Det var tre skrik.

Skriken upphörde klockan 23.33. Paret misstänkte att det kunde var en pågående våldtäkt och gav sig ut. De tog sin bil, körde sakta runt i området som ligger på motsatta sida av motorvägen, och tittade i buskarna längs med vägen.
Citat:
I förhöret konstateras det att ingen patrull kom till platsen.

Citat:
Men istället kommer det vid 02.10-tiden larm om att en mörkklädd man ska gå längs med motorvägen ungefär vid Eurostop. Han ska bära en påse i handen. Enligt larmoperatören ska det handla om flera olika larm som alla vittnar om samma sak.

En annan person ska också ha sett en man med en plastpåse i handen komma ner för slänten, från bullerplanket, där Lena Wesströms kropp senare hittades. Den här mannen ska ha sedan börjat gå norrut längs med motorvägen.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in