2020-02-24, 11:57
Medlem
drunknars avatar
Alla som nu skriver om trekant och strap-ons:

Har ni någon annan källa på att det verkligen har hänt annat än att SD skriver i chatt till LW? Bekräftas det av HD eller tredje påstådda deltagaren? Annars sitter ni och förvandlar en SD-historia till fakta....han kanske bara "mind-fuckar" LW med påhittat skit.
Citera
2020-02-24, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Kanoners!

Som sagt, det känns rätt tydligt att dessa tre haft en trekant. Namnet på K*arin skulle vara intressant, om denna är otrogen med paret D. Vilken jäkla soppa, och alla har hållhakar på varandra. Börjar osa mer sexklubb än GC. Gr*y var hyfsat nervös när han skrev till SD, men trodde på SD i vad denne skrev. Undra om det kan bero på hållhake att någon pruttat på den andre? Kommer sådant ut så är det hyfsat pinsamt. Ren spekulation och det gör ju detta fall än mer intressant.

Vem sitter och förbereder filmen om detta måntro? Vem kommer spela Stefan och JG..lögner, svek, passion och mord -- allt finns.
Men hemskt för nära och kära om det skulle bli så - dokumentär kommer det iaf säkerligen bli. Kanske en bok också men det är en svettig uppgift.
Citera
2020-02-24, 12:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Det som hände i slutet av februari -18 var att Lena skickade ett brev till Hanna för att avslöja för henne att Stefan försatte sin otrohetsrelation med Lena sedan ett år tillbaka bakom Hannas rygg. Hon lät Hanna känna till att S var opålitlig och att Hanna var värd en bättre gubbe som var värdig hennes tillit. Därefter blev det skilsmässa och utflytt för Hanna.

Jag tror att det var detta - med separation/skilsmässa/utflytt som resultat - som till slut gjorde att planerna på hämnd, i form av mord, på allvar sattes igång i hans huvud. Spiken i kistan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu kom alla citat bort när jag citerar dig, men det är påfallande sent (02.10-tiden) som ett vittne sett någon i höjd med Eurostop.

Med tanke på att mordet skett vid 23.30 tiden och även där i slänten vid fyndplatsen har en man med plastpåse i handen setts av ett vittne, kan man förmoda att de vittnen som sett en man ungefär i höjd med Eurostop borde handla om samme person, även om det är ganska långt mellan platserna. Inte säkert att vittnen minns exakt var det observerad något, men här verkar det alltså finnas flera olika vittnen.

Hur många män går med en plastpåse i handen på natten längs samma vägsträcka?
Frågan är om det vittne som sett en person längs slänten vid mordplatsen har någon tidsuppgift?

"En annan person ska också ha sett en man med en plastpåse i handen komma ner för slänten, från bullerplanket, där Lena Wesströms kropp senare hittades. Den här mannen ska ha sedan börjat gå norrut längs med motorvägen.

Enligt uppgifter i förundersökningen ska vittnet ha larmat 114 14 och lämnat namn och telefonnummer, men blev aldrig kontaktad av polis.

Vem den mannen med plastpåsen kan ha varit och om han hade något samband med mordet har inte framkommit i utredningen.
"

https://kartor.eniro.se/?c=59.295120,15.200593&z=16&l=aerial&d={%22m%22:[[59.288902,15.186434,%22Fyndplats%22,0],[59.290107,15.188051,%22G%C3%A5ng%2Fcykelbro%201%22 ,0],[59.2922,15.192053,%22G%C3%A5ng%2Fcykelbro%202%22,0 ],[59.294424,15.205185,%22Motorv%C3%A4g%20i%20h%C3%B6 jd%20med%20Eurostop%22,0]]}&q=%22Eurostop%20%C3%96rebro%22;218936494;geo

Vad fanns i påsen?

Mordvapnet/tillhygget?
Blodiga kläder/skor
Varför har vi inget hört om sök längre bort i höjd med Eurostop?

Är detta anledningen till krattningarna i oktober? De verkar dock ha utförts mer i närområdet av fyndplats om gångbro nr 1 enligt enirokartan (se nedan) . Suck i sf.

Och återigen, så många larm samma natt från samma område, varför ingen reagerar?
Eller är det Vivalla- området i närheten med mycket problem, som gör larmoperatörerna något avtrubbade? Man kan också läsa om Örebro närapå dagligen med anledning av olika våldsbrott.

Varken dalaan eller detta vittne blev inte kontaktad av polis!
Och då har ändå en person anmälts försvunnen från området och strax rubricerades det som människorov.

Lite oroande är att det verkar bara som dalaan är de som hör skriken?

"Enligt uppgifter i förundersökningen ska vittnet ha larmat 114 14 och lämnat namn och telefonnummer, men blev aldrig kontaktad av polis.

Vem den mannen med plastpåsen kan ha varit och om han hade något samband med mordet har inte framkommit i utredningen.
"
[...]
"Några mer samtal om skrik kommer inte in till larmcentralen den natten."

Hur kan dessa larm helt missas i begynnelsen av utredningen?

https://www.na.se/artikel/hjarstamordet-vittne-vaknade-av-skrik-pa-mordnatten-gav-sig-ut-for-att-leta-det-var-hjartskarande

Jag tycker det passar in i bilden.
Lenas mobil stängdes av vid 01.40- tiden och den hade inte ändrat position.
Han hade nog Lenas mobil i påsen.
Citera
Medlem
AgatonSaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar

Har ni någon annan källa på att det verkligen har hänt annat än att SD skriver i chatt till LW? Bekräftas det av HD eller tredje påstådda deltagaren? Annars sitter ni och förvandlar en SD-historia till fakta....han kanske bara "mind-fuckar" LW med påhittat skit.

+1 på den! Tror också att SD mycket väl kan ha hittat på detta för att stressa LW ännu mer...
Citera
2020-02-24, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Minst tre gånger har han ändrat sin utsaga: Först har han varit hemma själv och svarat på jobbmail, sen har han också varit ute och cyklat, sen är det inte alls säkert att han varit ute och cyklat..

Ja och jag är övertygad att det beror på att han tvingas ljuga.
Citera
2020-02-24, 12:05
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Håller med om din analys. Lena diskuterar svåra upplevelser som hon haft tidigare i livet i en konversation med H*l*na Åstr**m. Hon skriver bla om ”sjutton vidriga månader utan mat och beröring, skrik och slag”, ”olika män som var elaka mot min mamma”, ”och vi vet att det hände minst tre gånger innan jag kom till Sverige”. Inte helt klart vad hon varit med om och hon tycks inte veta det till 100% själv. Men hon skriver också att ”hela mitt liv har gått åt till att söka bekräftelse, trygghet, löften om att stanna för evigt”. Detta skriver hon i februari 2018. Så sjukt sorgligt.

*e, **ö

Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ok, tack för den infon. Vet du var i Fup man kan läsa om denna konversation mellan Lena och H? Det du refererar till om att ägna hela sitt liv åt att söka bekräftelse och trygghet och löften om att stanna för evigt överensstämmer med loggarna.

Lena återkommer i dessa många gånger till att Stefan sagt att han ville ha henne och dela det fortsatta livet med henne. Det är ett av de återkommande mantran hon konfronterar honom med det sista 1,5 åren av sitt liv.

Kring detta svek bär hon en oerhörd besvikelse, grämelse, bitterhet och förtvivlan. Så det var nog ett svart hål för henne utan botten, att han så att säga övergav henne och de löften han gett henne angående saken, och hon blev den förfördelade parten, medan Hanna vann guldet och de gröna skogarna.

När människor, precis som Lena gör i loggarna visar tecken på att jämföra sig med Hanna, är det ibland ett tecken på dålig självkänsla. Bara en sådan sak att inleda ett förhållande med en redan upptagen man kan ingå i den kategorin. Själva utmaningen i att tävla och jämföra. Vem ska mannen välja och föredra av de två kvinnorna? Vem är roligast, snyggast, bidrar med bäst sex, bakar godast kaka, är bäst på geocaching och dylikt?

Att i en sådan relation finns förutsättningar för ett pågående tävlingsmoment och ett aldrig sinande sökande och behov efter bekräftelse är lätt att upptäcka. Det syns också i loggarna att Lena är mycket svartsjuk att Hanna har bibehållit den åtrådda positionen som Lena längtat efter och värderat så högt. Lena närde en gigantisk förhoppning om att ersätta Hanna i Stefans liv. Detta hade Stefan redan lovat Lena. Därför saknar sveket proportioner enligt hennes perspektiv. Detta vägrar hon acceptera, hellre väljer hon krig, och hon har laddat upp med en hel vapenarsenal för att få övertaget i den kommande konflikten. Detta är tydligt i loggarna, att Lena periodvis vägrar böja sig och backa, hon ska istället tvinga, hota, konfrontera och avslöja Stefan.

Människor som härbärgerar mycket smärta och sår från barndomen brukar ha stora utmaningar att lyckas undgå problem inom det känslomässiga spektrat och psykisk invidalitet om de inte får hjälp att bearbeta kris- och stressreaktioner när de hamnar i traumatiska situationer senare i livet. På ett annat plan handlar det också om att som vuxen med en fri vilja lyssna och följa goda råd.

Så ja, du har rätt- det är ett djupt tragiskt och destruktiv narrativ som kommer upp till ytan och synliggörs.

Tillägg: Det typiska för exp narcissister när de motvilligt avslöjas och hängs ut, är att de brukar sällan ta kränkningar av det slaget på ett godmodigt vis, de kan bli besatta av tankar om hämnd och vedergällning.

Den här tråden exempelvis är antagligen mycket kränkande för alla inblandade, i synnerhet för Stefan.

Dessa chattar och meddelanden som Lena skriver till olika vänner är hjärtskärande 💔. Hon inser att förhållandet med SD är destruktivt och hon beskriver att alla inblandade (LW, SD och HD) är sjuka. Hon ser sin egen del men klarar inte av att lämna fullt ut.
Lena adopterades som liten och hon beskriver själv hur hennes otrygga anknytning och inte helt lyckade adoption har satt djupa spår i henne. Hon har svårt för relationer i allmänhet och separationer i synnerhet.
En människa med en otrygg anknytning lever med ett svart hål och gör allt för att fylla ut tomrummet inom sig. Lena hade insikt om detta men tyvärr tog känslorna av övergivenhet över. När hon väl började sätta sitt eget värde först och krigade sig till professionell hjälp så avslutade SD hennes liv.

Jag har läst dussintals FUP:ar där kvinnor mördas av män som de har eller har haft en relation med. Den tragiska historien upprepar sig varje gång. En spillra till man som manipulerar, trycker ner och misshandlar (psykiskt, fysiskt och/eller sexuellt). När kvinnan börjar ta steg för att bryta sig loss så dödas hon 😔.
Citera
2020-02-24, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Dessa chattar och meddelanden som Lena skriver till olika vänner är hjärtskärande 💔. Hon inser att förhållandet med SD är destruktivt och hon beskriver att alla inblandade (LW, SD och HD) är sjuka. Hon ser sin egen del men klarar inte av att lämna fullt ut.
Lena adopterades som liten och hon beskriver själv hur hennes otrygga anknytning och inte helt lyckade adoption har satt djupa spår i henne. Hon har svårt för relationer i allmänhet och separationer i synnerhet.
En människa med en otrygg anknytning lever med ett svart hål och gör allt för att fylla ut tomrummet inom sig. Lena hade insikt om detta men tyvärr tog känslorna av övergivenhet över. När hon väl började sätta sitt eget värde först och krigade sig till professionell hjälp så avslutade SD hennes liv.

Jag har läst dussintals FUP:ar där kvinnor mördas av män som de har eller har haft en relation med. Den tragiska historien upprepar sig varje gång. En spillra till man som manipulerar, trycker ner och misshandlar (psykiskt, fysiskt och/eller sexuellt). När kvinnan börjar ta steg för att bryta sig loss så dödas hon 😔.
Sånt här har de ofta fått med sig sen sin uppväxt. Hade varit intressant att få veta hur SDs uppväxt var - från barnsben tills han flyttade hemifrån. För NÅNSTANS har han lärt sig denna manipulation. Det är inget man föds med.
Citera
2020-02-24, 12:09
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:

Kanske, men då får ju SD stå sitt kast som sprider osanningar om HD och K*arin. Tror du någon av HD och K*arin skulle svara ärligt om det satt på St*fan i röven med en strap-on? Och att det satt på varandra under en trekant med St*efan? Tveksamt va.
Citera
2020-02-24, 12:10
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Oj då. Ja Karin var visst med. Missade Lenas fråga om Karin var framme eller bakom 🤮

Men SD har en kusin som heter Karin också, därför jag trodde hon var på besök

Jag vet inte men fick känslan av att SD skämtar/kör jargong med LW här?? På fråga om Karin var framför eller bakom så får LW till svar att Karin var med och hade strap-on på.
Med tanke på HDs profil så är jag tveksam till om detta är sant, och inte bara ett "uppenbart skämt" mellan LW och SD, ett sätt för honom att slingra sig ur obekväma frågor om sitt och HDs sexliv?
Men vad vet jag?
Citera
2020-02-24, 12:11
Medlem
Citat:

Vi får diskutera det vi har. Dvs den här delen av fupen. Och vad som framkommer där.
Citera
2020-02-24, 12:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Lite annat jag reagerat på:

Aktbilaga 163, del 9

Den 28 september 2016 så pratar HD och SD om Lena. Trodde själv inte att HD visste om otroheten redan 2016, men så är det alltså:

SD: "Inte så mycket med din vän Soft. Otippat…"

SD: "Inget alls antar jag"

HD: "Soft är inget passande namn tycker jag

Senare även:

HD: "Verkligen inte passande namn. Finns inget mjukt. Hårda skelettdelar som sticker ut och vass i samtal"

SD: "Vi tycker olika. Men av det du berättade om förrgår kväll var obra. Ska prata med henne om det"

HD: Helt ärligt vet jag inte. Så länge du vill vara med henne blir det bara jobbigare om hon undviker mig. Er relation blir då bara en större belastning för mig. Hade tyckt att det varit bra om hon satt sig där och kunde neutralisera saker"

senare:

HD: Hon är inte mitt hatobjekt. Du gör henne till det. Hon tycker inte att hon gjort något fel. Det påverkar inte mer vad du "får" göra."

Generellt: Tydligt att SD skiter fullständigt i vad HD vill och känner. Hon vädjar om att SD inte ska lägga sig i, men han skiter i vad hon känner och kommer ändå göra som han vill. På något sjukt sätt vill han dessutom få det till att han gör det för HD:s skull, fast att HD verkligen inte vill. Så obehaglig typ denna SD. Bryr sig heller inte att HD har fysiskt ont och inte kan paddla. Hon ska ut och paddla ändå, för att han har bestämt det. Sammantaget än så länge; bland det värsta jag läst om en mgm i sådana här relationsbaserade brottsmål.

Ja det handlar om en långvarig medveten nedbrytande psykisk misshandel, av hela familjen.
Jag är övertygad om att alla tre har djupa ärr och jag hoppas att de får traumabehandling. (https://bokapsykolog.se/traumabehandling-vuxna)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in