• 3
  • 4
2020-02-23, 13:15
Medlem
brianmolkos avatar
De var inte fult på tjejen på bilden, ser väl fulare ut med en lång t-shirt över byxorna
skitlång typ somaliemode
Citera
2020-02-23, 14:12
Medlem
Som man, brukar jag stoppa in tunna tröjor i byxor, men inte jeans. Två anledningar. 1) Jag föredrar hur det ser ut, 2) jag är 1.87m men bär storlek XS, så tröjorna kan vara lite för korta ibland, och då kan man stoppa in dem, så ser det bättre ut, enligt mig.
Citera
2020-02-24, 12:01
Medlem
Multimedia-XLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ni ska se hur flaxiga och konstiga t-shirtarna ser ut på H&M för det där modets skull.
Jag hatar det. Jag vill inte ha en flaxig konstig t-shirt som är längre bak och kortare fram som är gjord för att halva ska stickas in i byxorna.

Men det är retro åttio-tal i det.
När jag gick i 9:an så skulle man stoppa in hela collegietröjan innanför jeansen så man såg jättetjock ut. Dessa collegietröjor har kommit tillbaka i retro secondhandmodet.

Samtidigt så har tjejer jeans som sitter högt i midjan (sådana där töntjeans som man ser tjock ut av att ha på sig) där magen sticker ut som en tjock boll. Alltså jeans, utåtsvängda, i kraftigt tyg, uppdragna över magen som petar ut som en boll. Och många lite tjocka tjejer har det så. Det ser inte bra ut.
Men jag tror att det är en markering med att man ska våga se "lite ful och töntig ut" som kontrast mot kroppshets?

Så okej då. De får väl se ut så.

Ankedningen till att många tjejer i de högre viktklasserna har den här stilen är nog pga att högskurna jeans faktiskt plattar till magen och accentuerar höfterna, vilket gör att de ser mindre tjock ut. Sedan så en löst sittande T-shirt med kanske en liten del intryckt. Men jag har ju fetischen så jag är för att tjejerna ska ha lågskurna jeans så magen hänger ut och ett tajt linne utöver det.

OnT: Har själv sett det och tycker det ser dumt ut. En T-shirt som bara är satt fram och hänger ut är okej, men gränsen går vid skjorter och jumprar/hoodies. Om en del av skjortan hänger ut ser du antingen lat eller full ut, och har du hoodien intryckt så kommer folk tro du inte har nån kläsmak.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in