2020-02-24, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Zippen som heter B2705-18 --> Aktbilaga 164 --> B2705-18 Aktbilaga 164 (p. 1-99, 139-305)

Jag är ingen höjdare på datorer och sånt, hoppas detta kan hjälpa
Jag vet - har dom hemma.
Men hittade. Aktbilaga 164, del 1, sid 48 i själva handlingen. Långt ner. Jag kan inte tolka annat än som trekant. Se mitt inlägg kl. 11.45.
Citera
2020-02-24, 11:48
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Har du efternamn på K*arin? Försöker få en bild av vilka som var i detta gäng. Undra om Herr G också fick vara med och böka i rövarna.

Först trodde jag SD hittade på för att jävlas med LW, men hon verkar inte förvånad eller äcklad utan frågar vem som gjorde vad.
Tyder på att hon var bekant med strapons och trekanter sedan tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Haha vilka fördomar - hur blir man bi av att man som man vill att en kvinna knullar en?

Snarare intressant att han vill vara bottom ...

Det behöver naturligtvis inte vara så att en man gillar andra män för att han gillar att bli analknullad. Många män gillar tex prostata massage.
Men Joikarainen och SD verkar ha haft en nästan kärleksfull relation.
Och JG verkar undergiven SD på ett alldeles särskilt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det finns ju även en K*rin som både HD och JS frekvent letar burkar tillsammans med. Trion var bl.a. på gemensam Tysklandsresa i somras. JS sägs enligt trådpostare ha haft ett förhållande med LW ca 2014.

JS är bisexuell, det är jag 100 på.
Detta historia har ju inga gränser, ingen moral och varken respekt eller integritet finns.
Citera
2020-02-24, 11:48
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag vet - har dom hemma.
Men hittade. Aktbilaga 164, del 1, sid 48 i själva handlingen. Långt ner. Jag kan inte tolka annat än som trekant. Se mitt inlägg kl. 11.45.

Sorry, ville bara hjälpa dig när du frågade.
Citera
2020-02-24, 11:49
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
De där bitarna måste jag säga förvånar mig angående både Stefan , HD och deras "familjestruktur" -- tjafset om när ungarna bryter regler (på messenger) och han har koll på hur mkt strössel som är borta ur burken, ingen empati när barnen mår dåligt och ingen reflektion över varför -- vikten av att stå fast vid alla krav så benhårt mitt under en uppslitande skilsmässa/separation. Har inte själv läst om kaninburen å de bitarna mer än vad som återberättats men det känns som att det bara r en spegling av all annan frustration inom honom. Tjafset om räkningar i detalj..så typiskt. Och det där konstiga utfallet om JGs hund var ju helt utflippat och att JG bara sväljer allt och fortsätter vara omtänksam och lojal..
Heder åt Hanna iaf som säger åt honom (men senare i konversationen så smeker hon honom medhårs också och bedyrar sin omsorg och känslor för honom..det grunnar jag på om det är något hon har lärt sig att hon måste göra, om hon också är rädd för/inte förmår att ta steget fullt ut eller är känslomässigt snärjd också)

En tvättäkta hustyrann som plågar hela sin familj...och älskarinna och närmsta vännen JG.
Det är HANS regler som gäller...och minsta överträdelse bestraffas med om inte fysiskt våld så psykiskt i form av ömsom utbrott om ömsom kyla. MAKT och KONTROLL.

Stackars barn jag blir så sorgsen när jag läser vilka kränkningar de tvingats utstå och vad behövt gå igenom pga detta obalanserade odjur som utåt sett gett sken av jovialitet och hjälpsamhet.
Citera
Medlem
Citat:
Sorry, ville bara hjälpa dig när du frågade.
Lugnt. Och jag är jäkligt tacksam. Annars hade jag fått leta igenom 14 bilagor typ. Tack!!
Citera
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Här är lite mer info kring händelsen. Aktbilaga 165, sidan 331.

HD
Blev ingen semester. Nekades inträde i USA och är nu påväg hem. Vet inte om det har att
göra med L men en god gissning.
2018-05-18 11:36:37(UTC+2)

HD
Sitter på planet hem. Landar om en stund i London
2018-05-18 11 :37:00(UTC+2)

Tack! Aah, då var det utrett.
Citera
2020-02-24, 11:50
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Är det rimligt att en oskyldig SD inte skulle minnas om han var ute och cyklade mordnatten?

Nej, det är inte rimligt någonstans. Självklart minns han den kvällen/natten.
Citera
2020-02-24, 11:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Lite citat:

Nu kom alla citat bort när jag citerar dig, men det är påfallande sent (02.10-tiden) som ett vittne sett någon i höjd med Eurostop.

Med tanke på att mordet skett vid 23.30 tiden och även där i slänten vid fyndplatsen har en man med plastpåse i handen setts av ett vittne, kan man förmoda att de vittnen som sett en man ungefär i höjd med Eurostop borde handla om samme person, även om det är ganska långt mellan platserna. Inte säkert att vittnen minns exakt var det observerad något, men här verkar det alltså finnas flera olika vittnen.

Hur många män går med en plastpåse i handen på natten längs samma vägsträcka?
Frågan är om det vittne som sett en person längs slänten vid mordplatsen har någon tidsuppgift?

"En annan person ska också ha sett en man med en plastpåse i handen komma ner för slänten, från bullerplanket, där Lena Wesströms kropp senare hittades. Den här mannen ska ha sedan börjat gå norrut längs med motorvägen.

Enligt uppgifter i förundersökningen ska vittnet ha larmat 114 14 och lämnat namn och telefonnummer, men blev aldrig kontaktad av polis.

Vem den mannen med plastpåsen kan ha varit och om han hade något samband med mordet har inte framkommit i utredningen.
"

https://kartor.eniro.se/?c=59.295120,15.200593&z=16&l=aerial&d={%22m%22:[[59.288902,15.186434,%22Fyndplats%22,0],[59.290107,15.188051,%22G%C3%A5ng%2Fcykelbro%201%22 ,0],[59.2922,15.192053,%22G%C3%A5ng%2Fcykelbro%202%22,0 ],[59.294424,15.205185,%22Motorv%C3%A4g%20i%20h%C3%B6 jd%20med%20Eurostop%22,0]]}&q=%22Eurostop%20%C3%96rebro%22;218936494;geo

Vad fanns i påsen?

Mordvapnet/tillhygget?
Blodiga kläder/skor
Varför har vi inget hört om sök längre bort i höjd med Eurostop?

Är detta anledningen till krattningarna i oktober? De verkar dock ha utförts mer i närområdet av fyndplats om gångbro nr 1 enligt enirokartan (se nedan) . Suck i sf.

Och återigen, så många larm samma natt från samma område, varför ingen reagerar?
Eller är det Vivalla- området i närheten med mycket problem, som gör larmoperatörerna något avtrubbade? Man kan också läsa om Örebro närapå dagligen med anledning av olika våldsbrott.

Varken dalaan eller detta vittne blev inte kontaktad av polis!
Och då har ändå en person anmälts försvunnen från området och strax rubricerades det som människorov.

Lite oroande är att det verkar bara som dalaan är de som hör skriken?

"Enligt uppgifter i förundersökningen ska vittnet ha larmat 114 14 och lämnat namn och telefonnummer, men blev aldrig kontaktad av polis.

Vem den mannen med plastpåsen kan ha varit och om han hade något samband med mordet har inte framkommit i utredningen.
"
[...]
"Några mer samtal om skrik kommer inte in till larmcentralen den natten."

Hur kan dessa larm helt missas i begynnelsen av utredningen?

https://www.na.se/artikel/hjarstamordet-vittne-vaknade-av-skrik-pa-mordnatten-gav-sig-ut-for-att-leta-det-var-hjartskarande
Citera
2020-02-24, 11:54
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lugnt. Och jag är jäkligt tacksam. Annars hade jag fått leta igenom 14 bilagor typ. Tack!!

Kanoners!

Som sagt, det känns rätt tydligt att dessa tre haft en trekant. Namnet på K*arin skulle vara intressant, om denna är otrogen med paret D. Vilken jäkla soppa, och alla har hållhakar på varandra. Börjar osa mer sexklubb än GC. Gr*y var hyfsat nervös när han skrev till SD, men trodde på SD i vad denne skrev. Undra om det kan bero på hållhake att någon pruttat på den andre? Kommer sådant ut så är det hyfsat pinsamt. Ren spekulation och det gör ju detta fall än mer intressant.
Citera
2020-02-24, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
En tvättäkta hustyrann som plågar hela sin familj...och älskarinna och närmsta vännen JG.
Det är HANS regler som gäller...och minsta överträdelse bestraffas med om inte fysiskt våld så psykiskt i form av ömsom utbrott om ömsom kyla. MAKT och KONTROLL.

Stackars barn jag blir så sorgsen när jag läser vilka kränkningar de tvingats utstå och vad behövt gå igenom pga detta obalanserade odjur som utåt sett gett sken av jovialitet och hjälpsamhet.

Jag håller med. Väldigt rörande och starkt gjort av N att skriva som han gjorde till JG när han kom svansande..när det var så dags..UW gör förmodligen och har gjort ett hästjobb. Han hade fin inställning till polisarbetet också.
Citera
2020-02-24, 11:56
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Dock inte i första förhöret. Det lade han till/ändrade andra gången de hörde honom.

Minst tre gånger har han ändrat sin utsaga: Först har han varit hemma själv och svarat på jobbmail, sen har han också varit ute och cyklat, sen är det inte alls säkert att han varit ute och cyklat..
Citera
2020-02-24, 11:57
Bannlyst
Dagens dagboksblad

https://minfil.com/pfi6Acc0o9/_rebro_TR_B_2705-18_Dagboksblad_2020-02-24_pdf

Obekräftat.
En fågel har viskat att Adv Backman skall ha inkommit med en lunta med nåt.
Undra med vad i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in