2020-02-24, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananahammocken
https://www.theguardian.com/international

Över 50 bekräftade dödsfall i Iran enligt The Guardian. Tydligen har folk dött som flugor sedan den 13e. Iran känns som ett större hot än Kina just nu.

Reagerade på det i förrgår då det officiella antalet rapporterade låg långt under vad jag läste på andra medier.

Något stämmer inte dvs

Antingen är det 2500 smittade där och 40 döda.

Eller så skjuter de ihjäl de som kommer in med Corona för att få bukt med problemen

Eller så är det inte Corona utan något annat som släppt ut som har dödlighet på 50% som tex: Ebola eller en värre variant av Mers (bara 35% dör av Mers, 50% av Ebola)

Något skumt är det med deras siffror
Citera
2020-02-24, 11:20
Medlem
qwerty-66s avatar
Borde man inte göra detta i Sverige också?

"SINGAPORE - More than 95 per cent of general practitioner (GP) clinics in Singapore have been given two week's supply of personal protective equipment (PPE) such as masks, gowns and gloves, said the Ministry of Health (MOH)"
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Just nu på nyheterna,

1. Regeringen går ut med att Sverige är väl förberett för Corona viruset.
2. Södersjukhuset går i stabsläge

Slutsats, regeringen ljuger.
Finns ju inte ens vårdplatser till dom som är sjuka idag med 0 Corona fall....

Kan ju vara så att vi har ett bra lager med liksäckar.
Citera
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Två frågor:

Jag har full privat sjukvårdsförsäkring. På vilket sätt ger det mig fördelar vid ett eventuellt insjuknande?

Har en militär gasmask modell M 90 tror jag den heter. Är den effektiv mot virus? Kanske lite överdrivet att gå omkring med den men skulle det bli riktigt allvarligt kan jag tänka mig att nyttja den på stan.
1: hjälper bara om det är ett fåtal insjuknande, hjälper inte ett skit vid fullskalig pandemi

2: ja den skyddar
Citera
2020-02-24, 11:21
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Det har det säkert gjort i 1 mån tid nu, märker och har märkt att hemlev..inte är lika populärt just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Just nu på nyheterna,

1. Regeringen går ut med att Sverige är väl förberett för Corona viruset.
2. Södersjukhuset går i stabsläge

Slutsats, regeringen ljuger.
Finns ju inte ens vårdplatser till dom som är sjuka idag med 0 Corona fall....

Klart som fan regeringen ljuger, dom vet att dom inte kan hålla masken länge.. men dom försöker.

Vi kan knappt ta hand om sjukvården som den är nu och så säger dom att Sverige är väl förberett.

Den där Anders Tengell eller vad fjanten heter, borde spikas upp på en påle i stan tillsammans med våra politiker..
Citera
2020-02-24, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGeeky
Sannolikheten för att du ska få in coronavirus i lägenheten är låg förutsatt att ingen som bär smittan får tillträde. Det du kan göra om du vill vara extra försiktig är att köpa några luftrenare. Finns några att välja på men det viktigaste är att välja en modell som klarar av att filtrera virus. Coronavirusets storlek är 0,125um. En luftrenare som brukar anses vara marknadsledande är de från BlueAir. Den är utrustad med HEPA-filter, och klarar av att filtrera partiklar, bakterier och virus ned till 0,1um vilket är bättre än flertalet andra liknande produkter med HEPA-filter.

Finns även produkter från andra företag som exempelvis LightAir som nyligen fått stororder från Kina och som använder en alternativ teknik när det gäller luftrening. Dock blev jag lite tveksam till deras produkter då de tester som gjort och som de hänvisar till utförts i rum på 7,5m2, medan de hävdar att deras produkter ska vara effektiva i betydligt större rum än så.

https://www2.blueair.com/se/air-purifiers/classic-405
https://www.luftrenare.se/p/fyndvaror/lightair-ionflow-signature-demoex.html

Toppentips, tack ska du ha! 😊
Citera
2020-02-24, 11:22
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Bedrövligt att läsa de som tillskriver det som händer masshysteri eller massornas oro. Som om Kina är ett utslag av masshysteri, med skolstängning, karantän av +10 miljonerstäder, m.m.

Nyckeln här är att förstå vad en för lekmän uppfattad låg dödlighet ställer till med när den kombineras med masspridning: en jävla massa döda. Och ni som säger att det bara är gamla och sjuka, ta er jävla diagnos och kör upp i röven.

Det är också fascinerande med gruppen offerlamm som i enlighet med god svensk naivitet, tror att viruset inte kan komma hit. Ger ni bara fan i att tänka efter eller försöker ni tänka men misslyckas?

Om viruset tar sig i Iran, så lär det spridas till en rad länder i Mellanöstern. Sannolikheten att Sverige skulle klara sig undan, när viruset finns i Iran, diverse arabländer, Kina, Thailand, Italien, ...är extremt låg.

Lugn i bussen, klart folk dör.
En vanlig helt normal vinterinfluesa, som vi haft varje år sedan -60 talet tar död på 40.000 personer
i europa per år. Inte en jävel höjer på ögonbrynen över det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Reagerade på det i förrgår då det officiella antalet rapporterade låg långt under vad jag läste på andra medier.

Något stämmer inte dvs

Antingen är det 2500 smittade där och 40 döda.

Eller så skjuter de ihjäl de som kommer in med Corona för att få bukt med problemen

Eller så är det inte Corona utan något annat som släppt ut som har dödlighet på 50% som tex: Ebola eller en värre variant av Mers (bara 35% dör av Mers, 50% av Ebola)

Något skumt är det med deras siffror
Deras dödlighet väntas naturligtvis vara högre Pga. Resursbristen i landet, men ju snabbare dessa siffror blir offentliga desto tidigare kommer WHO utlysa pandemi och mer förebyggande resurser kan sättas in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Hur vet du att alla som smittas har ett dåligt immunsvarsvar? Alla kan ju inte ha dålig hygien, supa, röka och inte motionera.

Titta på statistiken. Den säger just detta.
Citera
2020-02-24, 11:25
Medlem
Regeringen satsar nu pengar på förebyggande åtgärder, men som vanligt när pengar skall strös ut är det så klart inte på svenskar, förvånad, not!
Citera
2020-02-24, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Det som underminerar är dina uppenbara lögner, Du säger ni haft 2 fall på en vecka, officiella siffrorna säger att du ljuger, eller tror på någons lögn.

Du säger att man ska åka buss, det är det dummaste jag hört.

Du säger att om man rör på sig och äter bra så blir man inte smittad om så någon hostar en i ansiktet. Läkare och sjuksköterskor, idrottsmän etc har blivit sjuka.

Ursäkta men, har du feber eller fått psykiska problem senaste veckan? Eller beslagtaget konto?

Det var helt andra toner från dig då.
Dig kan man i fortsättningen ignorera.

Med två personer menar jag inte hela Kina, utan i närområdet där jag bor. Trodde det var underförstått. Här i Kina har man inte ens grundläggande kunskaper ens som läkare om hygien eller säkerhet. Man tar röntgenbilder på patienter medan tidigare patienter fortfarande byter om i rummet. Det finns som sagt en anledning till att dessa epidemier frodas i Kina och kommer så göra i framtiden med.
Citera
2020-02-24, 11:27
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Slut på djurmarknader.

Chinese lawmakers on Monday started deliberating a draft decision on thoroughly banning illegal wildlife trade and eliminating the bad habits of eating wild animals to safeguard people's lives and health.

The draft decision was submitted to Monday's bimonthly session of the Standing Committee of the National People's Congress, China's top legislature.

The draft, consisting of eight articles, focuses on the prominent problem of some people recklessly eating wild animals.

It aims to completely ban the eating of wild animals and crack down on illegal wildlife trade before relevant laws are amended so as to provide a strong legislative guarantee for safeguarding public health and ecological security.

https://www.cgtn.com/special/Battling-the-novel-coronavirus-What-we-know-so-far-.html
Djurens hämnd fick effekt. Bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in