2020-02-24, 11:07
Medlem
så alla döda i italien är 70+?
Citera
2020-02-24, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
så alla döda i italien är 70+?
Har inte kollat upp det än. kan vara värt och göra det
Citera
2020-02-24, 11:09
Medlem
https://www.theguardian.com/international

Över 50 bekräftade dödsfall i Iran enligt The Guardian. Tydligen har folk dött som flugor sedan den 13e. Iran känns som ett större hot än Kina just nu.
Citera
2020-02-24, 11:10
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
”Dagens eko kvart i fem är dagens viktigaste sändning och har omkring två miljoner lyssnare.”

Så runt 2 miljoner svenskar fick höra att t.ex Italien har inför två isolerade zoner som man inte får resa in eller ut ifrån. På grund av Coronaviruset.

Jag säger inte att alla har koll, men många.

Det är fortfarande åt helvete när man på kvällen inte ägnar säg 10 minuter åt att köra någon intervju eller reportage.

Den dagen när det blir samma utveckling här som i Italien så kommer man sett ifrån media att skit i kors.

Och med detta så kommer vi få en påfallande mängd människor som på sedvanligt svenskt vis står och A, gnäller på politiker, B, gnäller på information och att de inte vet något/förstår något, C, Skyller på vårdens dåliga funktion (eftersom de inte kan åka till akuten och att 1177 ligger nere).
Citera
2020-02-24, 11:10
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Det är klart att vi inte redan har en större spridning. Då hade vi haft ett antal av dessa med allvarliga symptom som upptäckts.

Varför inte? Om corona för de allra flesta uppträder som en influensa eller förkylning kommer man inte att söka vård. Jag har aldrig sökt vård för influensa någon gång. Man kurerar sig hemma.
Citera
2020-02-24, 11:12
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananahammocken
https://www.theguardian.com/international

Över 50 bekräftade dödsfall i Iran enligt The Guardian. Tydligen har folk dött som flugor sedan den 13e. Iran känns som ett större hot än Kina just nu.

Iran är ett u-land till skillnad mot Italien eller rättare sagt Nord Italien. Kina har långt större resurser för sjukvård även om det också är ett u-land.
Citera
2020-02-24, 11:13
Medlem
dobbelinas avatar
Just nu på nyheterna,

1. Regeringen går ut med att Sverige är väl förberett för Corona viruset.
2. Södersjukhuset går i stabsläge

Slutsats, regeringen ljuger.
Finns ju inte ens vårdplatser till dom som är sjuka idag med 0 Corona fall....
Citera
2020-02-24, 11:13
Medlem
happilappis avatar
Börsen ner -3.67% just nu.. Corona viruset är definitivt ett hot nu mot stabilitet och världsekonomi efter Iran och Italien utbrotten.
Citera
2020-02-24, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Iran är ett u-land till skillnad mot Italien eller rättare sagt Nord Italien. Kina har långt större resurser för sjukvård även om det också är ett u-land.

Naturligtvis är det så, fruktansvärt för dem. Men tänker att smittan sprids lättare därifrån i nuläget än från Kina.
Citera
2020-02-24, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Det är så jävla sjukt att de klarar av att strössla miljarder över olika överstatliga enheter, men att få ett jävla sjukhus till att leverera, det kan man inte.

Varför kastas det inte ägg på politiker vid pressträffar?

Uppenbarligen vill ni ha det så här.

Ni får det samhälle ni förtjänar.

Ni är så jävla kuvade, det här måste vara historiskt rekord på slaveri och duktiga idioter utan någon vilja överhuvudtaget.

Jag är så jäkla glad att jag lämnade Sverige, hela erat land är en slavkolloni frivilligt.

Ja det är både skrämmande och på gränsen till komiskt att följa hur politikerna agerar. När nu pandemin är ett faktum och viruset troligen redan finns i landet så går man ut i en presskonferens och snackar om hur god beredskap vi har. Den enda åtgärd som vidtas är att man skänker bort 40 miljoner ur statskassan. I stället för att satsa allt på att skydda landets medborgare och skattebetalare. Att beredskapen är urusel vet vi eftersom sjukvården inte ens fungerar under normala omständigheter. Man borde i stället satsa miljarder på att köpa in skyddsutrustningar, syrgas och allt vad som kan behövas när det börjar, men det finns det inte ett öre till. Politikerna offrar sitt eget folk och de som betalar deras löner.
Citera
2020-02-24, 11:16
Medlem
bulletproofsouls avatar
Två frågor:

Jag har full privat sjukvårdsförsäkring. På vilket sätt ger det mig fördelar vid ett eventuellt insjuknande?

Har en militär gasmask modell M 90 tror jag den heter. Är den effektiv mot virus? Kanske lite överdrivet att gå omkring med den men skulle det bli riktigt allvarligt kan jag tänka mig att nyttja den på stan.
Citera
2020-02-24, 11:18
Medlem
Tyckte jag läste någonstans att alla FHM inom EU ska ha möte idag och att regeringen kommer hålla ytterligare en pressträff ikväll ang, ytterligare åtgärder? Har jag drömt detta eller stämmer det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in