Citat:
Ursprungligen postat av
Medicinerad
Haha, sexmöte.... flashback-teori i sitt esse

Citat:
Ursprungligen postat av
DenSomSoker
Inte? Var du där menar du? Någon kanske var ute med hunden?
Dyker upp i bil är min tanke. Ser man suspekta personer/bilar kanske någon ringer, någon som lirar golf som inte vill ha inbrott på klubben osv. Vet mycket väl att inte mycket folk rör sig uppe vid Reträtten, men en helt ny stadsdel har växt fram inte långt ifrån klubbhuset, Maxi stänger strax innan tolv, så bilar åker i området.
Finns ingen som går där med hunden så sent, de brukar oftast gå och rasta byrackor bland hus eller inne i kvarteret speciellt när det är storm. Det är öppet där offerplatsen ligger och även om backen ligger mot norr så blåste det kraftigt. Vem rastar hunden i sådant väder?
Citat:
Ursprungligen postat av
EastClintfood
Då är jag ingen vettig människa som cyklat den vägen varje dag i yngre dar, oavsett vädret, om det var mörkt.. fanns det ändå cykellampa på den tiden, numera har folk pannlampa.. och så, så mörkt är det inte där om inte man har dålig mörkseende. Jag tror jag vet vem brottsoffret är, vart det hände. av hänsyn till dom anhöriga så spekulerar jag ej här öppet, han som söker tror jag nog är inne på rätta spåret förutom er alla idioter som hittar på allt möjligt, man undrar hur kloka ni är.
Edit: Inget av värde där? Skojar du?
Inte troligt att någon joggare med pannlampa sprang i storm sent på kvällen. Om du misstänker vem det är så får du gärna dela dig det med mig. Jag har också mina misstankar.
Riktigt jävla tragiskt detta att detta fina område (som dock längre ner efter golfbanan blivit förstört av alla nybyggen och karlsdalsallén) blivit smutsat på detta sätt med ett mord. Någon spekulerade i östatsliga och det kanske inte är långt ifrån sanningen. Det är mörkt uppe på denna grusväg, inga lampor längs denna väg. Jag tror själv på ett möte mellan 60-åringen och andra, alt blivit dumpad där men nu börjar jag luta mer åt det förstnämnda.
På de ljusa timmarna och vid skymningstid rör sig hyfsat med joggare, folk som promenerar, barnfamiljer, folk som grillar mm. Sedan rör sig säkerligen folk som rastar hundar där också på kvällen men det blåste kraftigt ute, ingen hade gått så långt upp mot grusvägen för att rasta en hund i sådan blåst i mörker.
Som sagt det är en väldigt udda tid att mötas så sent på kvällen eller natten ute i storm, det måste ha varit ett möte av något slag. Hade 60-åringen varit en joggare med pannlampa vilket inte är troligt i storm en natt mellan lör och sön så hade det förmodligen sprungit en galning där uppe men det verkar inte troligt.
Som sagt platsen är så pass avskärmad men ändå i direkt anslutning till staden så ett planerat möte för att göra upp av något slag skulle inte förvåna mig.