2020-02-24, 10:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ingenting? Hur står det till med din slutledningsförmåga? Om Lena är "mamman" på s. 522 borde det inte vara svårt för dig att räkna ut vem som är "mamman" med det andra mobilnumret.

SD hade som du vet både LW och HD som "mamma".

OT: Det är inget slut på dina otrevligheter mot vissa postare i såväl denna som andra trådar. Märkligt nog råkar samtliga dessutom vara postare som är av utländsk härkomst.

Aktbilaga 163 sid 5 (897):
"Vidare bifogas en bilaga rörande en Whatsapp- chatt som använts under förhör mellan Stefan Davidsson och kontakten ?Mamma?, vilket i detta fall är Hanna Davidsson (467xxxxxx06)"

Så "mamma" används för HD i Whatsapp-chatten här.
Citera
2020-02-24, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hej alla!

Idag sätter vi stopp för bankinbetalningarna. I dagsläget, vi kollade på morgonen, har vi mer än väl till Puttenots soppapengar. Det är stora avstånd att köra för att hämta och lämna i två omgångar. Inte nästgårds, om man säger så.

Vi är imponerade vilket engagemang det blev! Det har skänkts lite större belopp och lite mindre. Allt efter egen kassa. Många bäckar små.

När vi känner att bankerna kört sina filer, tror det blir på onsdag (i övermorgon) så redovisar vi varenda krona.

Andra halvan av fupen - hur går det med den då? Jo, Puttenot ringer tingsrätten idag och hör om fupen är färdigtryckt. Puttenot rapporterar förhoppningsvis - eller så gör jag det. Men då hämtas denna och körs till Krmkr, som glädjande nog, får ytterligare 8-9 timmar framför scannern.

// Picasso2 och Krmkr

Attsingens. Hann inte med här. Får hålla koll på om det behövs mer pengar sen. Vill gärna vara med och bidra till ett sånt fantastiskt jobb som ni gjort. Kostade inte FUP.en 7000?
Citera
2020-02-24, 10:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Aktbilaga 163 sid 5 (897):
"Vidare bifogas en bilaga rörande en Whatsapp- chatt som använts under förhör mellan Stefan Davidsson och kontakten ?Mamma?, vilket i detta fall är Hanna Davidsson (467xxxxxx06)"

Så "mamma" används för HD i Whatsapp-chatten här.

Ok tack. I Whatsapp anger man väl själv vad man ska ha för namn? I så fall är det väl HD själv som kallar sig "mamma" där.
Citera
2020-02-24, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fubbikan
Attsingens. Hann inte med här. Får hålla koll på om det behövs mer pengar sen. Vill gärna vara med och bidra till ett sånt fantastiskt jobb som ni gjort. Kostade inte FUP.en 7000?
Jo, du får ett pm strax. Via blomman hoppas jag.
Citera
2020-02-24, 10:41
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja frågan är om det var hans egen cykel, nedan från cykelrekonstruktionen:
"MT: Och vänster igen. Och här får man både en bra eh .. tryck(ohörbart) i uppförsbacken .. ser inte så mycket ut men det är faktiskt så man får gå ner på lite lägre men sen kommer då en lång raksträcka där man .. om man vill testa dom små .. små dreven.. ni får gärna påstå att jag är en pedant med .. mina cyklar. Men vi cyklar året runt alla i familjen eh och då behövs det bra ordning.

GS: Men det förstår jag.

MT: Om man ska få tonåringar och cykla till skolan så .. då ska det va' lätt
. "

Tydligen hade han hållit på med den flera kvällar och att det var därför han hade svårt att minnas exakt hur han cyklat den aktuella kvällen.
Ja läser man sammanfattningarna från förhören, och dialogen från rekonstruktionen, så verkar SD själv vara osäker på var och när (och ens om) han skall ha cyklat i området under kvällen. Sedan hur och varför uppgifterna förändras (särskilt mellan förhör nr.1 och 2) kanske framgår bättre om man lyssnar på ljudinspelningarna. Trots allt skriver ju polisen i sin sammanfattning efter förhör nr.2 om "cykelturer i området all den stund området där han rört sig och tidpunkterna sammanfaller med platsen där L W hittades mördad."

Förhör 1-3 med SD, aktbil.167, s.1-6
Rekonstruktion, aktbil.166, s.56-61
Senast redigerad av Draifos 2020-02-24 kl. 10:47.
Citera
2020-02-24, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Lite citat:

SD varit hemma, bytt om... lagt kläder och LW.s mobil i påsen. Gått via brottsplatsen och kontrollerat så inga bevis fanns kvar. Tagit röret eller vad nu som varit vapen för att sen vandra norrut och göra sig av med. Vad finns norrut?
Citera
2020-02-24, 10:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Aktbilaga 164. Sid 179
Citat:
2017-04-12 00:31 - Lena Wessström: Att jag älskar dig och under lång tid önskat och
hoppats det skulle bli du och jag på riktigt. Och när du nu börjat gå mera med henne
sedan i somras, så har det varit h svårt för mig att förlora dig mer och mer

2017-04-12 00:32 - Stefan Davidsson: Okej
2017-04-12 00:32 - Stefan Davidsson: Lägger bort
2017-04-12 00:32 - Stefan Davidsson: Hörs
2017-04-12 00:32 - Stefan Davidsson: Nattis menade jag
2017-04-12 00:32 - Lena Wessström: Jag berättar klart, du får läsa i morgon, är vik1igt
och känsligt
2017-04-12 00:33 - Lena Wessström: Det som hänt nu har tagit fruktansvärt håit på mig
2017-04-12 00:34 - Lena Wessström: För du var ingen reserv, ingen leksak. Ä du var
min dröm, min önskan, min kärlek
2017-04-12 00:35 - Lena Wessström: Jag är inte som du och bara skakar av mig
2017-04-12 00:36 - Lena Wessström: Det är ingen liten motgång att vifta bort
2017-04-12 00:36 - Lena Wessström: För mig är alltihop en livskris, kanske min
svåraste
2017-04-12 00:37 - Lena Wessström: Att jag inte får dig
2017-04-12 00:37 - Lena Wessström: Att det nu blivit ännu svårare att få träffa dig alls
2017-04-12 00:38 - Lena Wessström: Att du nu helt stänger det hopp du tidigare gett
näring till
2017-04-12 00:39 - Lena Wessström: Alla svårigheter vi gått igenom, hur ont det gjort,
vilka spår det satt
2017-04-12 00:40 - Lena Wessström: Ni har era svårigheter. M Men ni har i alla fall
varandra
2017-04-12 00:41 - Lena Wessström: Fattar du att du är viktigare än nånsin för mig?
2017-04-12 00:43 - Lena Wessström: Att om du bara lämnar allt, då signalerar du att det
inte betytt mer än så för dig
2017-04-12 00:43 - Lena Wessström: Jag är åter helt sjukskriven. Vet inte hur länge
2017-04-12 00:46 - Lena Wessström: Var snäll och bemöt mig med respekt nu. Respekt
för att jag är i en fruktansvärd sorg för en svår förlust. Och för att jag tokkämpar med
bitterhet över allt du pratade om so som
2017-04-12 00:47 - Lena Wessström: Som aldrig blev
2017-04-12 00:48 - Lena Wessström: Över alla ansträngningar jag gjorde, som nu
sjunker tungt till botten
2017-04-12 00:48 - Lena Wessström: Medan du har precis det du vill ha
2017-04-12 00:50 - Lena Wessström: Extremt opassande att bli överraskad att jag inte.
2017-04-12 00:51 - Lena Wessström: Det får räcka för nu. Önskar respons på detta
under morgondagen
2017-04-12 00:51 - Lena Wessström: Nattis
2017-04-12 00:53 - Lena Wessström: Jäd
2017-04-12 00:53 - Lena Wessström: •

På 21 min sänder LW 23 st meddelanden mitt i natten utan att få svar. Visar på ett utpräglat stalkingbeteende och hur besatt Lena Wesström var att få ta över Stefan Davidssons.

LW,s beteende ger samma rysningar en hemsk skräckfilm.

Det som fortfarande tvivlar på motivet till mordet kan väl sluta tvivla nu.
Allt SD var en omogen knöl som gick på LW är inte tu tal om men det som honom att framstå som ett psykfall startade med LW hot om att berätta för HD.

SD ville knulla runt att ha kul bakom ryggen på sig fru. Föga kunde han ana att hondjävulen LW hade långt seriösare planer att t.o.m rasera hans liv.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-24 kl. 10:56.
Citera
2020-02-24, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja läser man sammanfattningarna från förhören, och dialogen från rekonstruktionen, så verkar SD själv vara osäker på var och när (och ens om) han skall ha cyklat i området under kvällen. Sedan hur och varför uppgifterna förändras (särskilt mellan förhör nr.1 och 2) kanske framgår bättre om man lyssnar på ljudinspelningarna. Trots allt skriver ju polisen i sin sammanfattning efter förhör nr.2 om "cykelturer i området all den stund området där han rört sig och tidpunkterna sammanfaller med platsen där L W hittades mördad."

Förhör 1-3 med SD, aktbil.167, s.1-6
Rekonstruktion, aktbil.166, s.56-61
Det är inte alls konstigt att han inte vet. Han har ju inte varit ute och cyklat på vägarna. Att dikta upp något, komma ihåg detta, och fortsätta på det spåret i månader. Det går bara inte. Han måste ha ett fantastiskt minne för att komma ihåg de lögner han har lämnat tidigare. HAR han varit ute och cyklat, då minns hjärnan det. Då är det inga problem.
Citera
2020-02-24, 10:55
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Lite citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Ny artikel i NA.. läs medans den är öppen (Provläs till 11:07)
Länk: Hjärtskärande skrik https://www.na.se/artikel/hjarstamordet-vittne-vaknade-av-skrik-pa-mordnatten-gav-sig-ut-for-att-leta-det-var-hjartskarande

Lite citat:

Citat:
Citat:
Redan i början av utredningen av Hjärstamordet kom det fram att två personer hade larmat om skrik de hörde sent på natten den 14 maj 2018. I förhöret berättar en kvinna som bor i närheten av mordplatsen att hon och hennes sambo vaknade av höga skrik.

Citat:
– Kvinnoskriken kom i intervaller i max 30 sekunder. Det var tre skrik.
Skriken upphörde klockan 23.33.
Paret misstänkte att det kunde var en pågående våldtäkt och gav sig ut. De tog sin bil, körde sakta runt i området som ligger på motsatta sida av motorvägen, och tittade i buskarna längs med vägen.

Citat:
Citat:
I förhöret konstateras det att ingen patrull kom till platsen.

Citat:
Citat:
Men istället kommer det vid 02.10-tiden larm om att en mörkklädd man ska gå längs med motorvägen ungefär vid Eurostop. Han ska bära en påse i handen. Enligt larmoperatören ska det handla om flera olika larm som alla vittnar om samma sak.

En annan person ska också ha sett en man med en plastpåse i handen komma ner för slänten, från bullerplanket, där Lena Wesströms kropp senare hittades. Den här mannen ska ha sedan börjat gå norrut längs med motorvägen.

Citat:
Citat:
Enligt uppgifter i förundersökningen ska vittnet ha larmat 114 14 och lämnat namn och telefonnummer, men blev aldrig kontaktad av polis.

Tilägg Citat:
”Enligt förhöret ska en polis ha svarat att det var bra att de var ute och åkte men att de inte skulle skicka några poliser till platsen. Hon fick då till svar att de kunde fortsätta cirkulera. Om de hörde något mer skulle de ringa igen.”

Skrämmande nonchalans. minst 3 missar: flera samtal till polisen vid mordtillfället och sedan ännu ett dagarna efter då en dam ringde om en stark odör bakom planket. Samma åtgärd: NADA. NOLL.

”Kvinnan är också kritisk mot hur polisen skött utredningen.
– Jag brukar gå här med min hund, säger hon och sveper med armen bort mot stängslet där kroppen hittades.
– Jag gick förbi någon dag efter hon försvann. Jag kände en konstig lukt och ringde polisen och berättade, men det var ingen som tog det på allvar.”
https://www.na.se/artikel/grannarna-i-hjarsta-efter-atalet-hoppas-nu-bara-det-ar-ratt-person-de-gripit

Örebropolisen har sannerligen en hel att klandra sig själv för
Citera
2020-02-24, 10:55
Medlem
DenSomSokers avatar
Har inte läst tråden frenetiskt, kanske har det sagts tidigare. Men är det bara jag som får Knutby-vibbar? Känns som alla låg med alla? Två saker:

Någon som vet när HD åkte till en av GC gubbarna och hade sex? Hur nära inpå var det mordet?

Och i en av alla chattar när SD och LW skriver, så skriver SD något i stil med "K*arin är kvar." Sen i nästa meddelande skriver han om strap-on, är det ormgrop, tillhör denna K*arin GC-gänget?
Citera
2020-02-24, 11:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Har inte läst tråden frenetiskt, kanske har det sagts tidigare. Men är det bara jag som får Knutby-vibbar? Känns som alla låg med alla? Två saker:

Någon som vet när HD åkte till en av GC gubbarna och hade sex? Hur nära inpå var det mordet?

Och i en av alla chattar när SD och LW skriver, så skriver SD något i stil med "K*arin är kvar." Sen i nästa meddelande skriver han om strap-on, är det ormgrop, tillhör denna K*arin GC-gänget?

Det är 1 eller 2 timmar mellan meddelandet om Karin och strap-ons. Det är HD och han som varit intima under denna tid. (Karin har hunnit lämna innan får man hoppas. Hon är kusin till SD.)

Nej, du är inte den enda som fått Knutby-vibbar.
Citera
2020-02-24, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker

De hade en trekant, han, K*rin och HD den gången han berättar om. Är det inte S*illen (*=e) du menar? Det var HDs nye gubbe. Om han tillhörde GC-gänget vet jag inte - men det vet kanske nån annan. Jo, visst är det lite sektliknande. Alla ligger med alla, alla ljuger, alla vänstrar.... känns jäkligt osunt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in