2020-02-24, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Nej precis, ge då inte en massa rek hur folk ska bete sig, det kanske inte är alla som kan göra så.

Vem kan inte motionera? Vem kan inte hålla hygienen? Vem kan inte sluta röka? Vem kan inte lära sig att laga ordentlig husmanskost? Är du drogad?
Citera
2020-02-24, 08:36
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Är inte intresserad av ditt svammel, respektera det! Tack!
Jag respekterar det faktum att du tycker det är pinsamt att bli avslöjad som en skitsnackare och alarmist. Gång på gång på gång...

Jag respekterar det faktum att du står med byxorna nere varje gång du ombeds bevisa något av dina otroliga påståenden.

Jag respekterar dock inte medvetna lögnare.
Citera
2020-02-24, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Vem kan inte motionera? Vem kan inte hålla hygienen? Vem kan inte sluta röka? Vem kan inte lära sig att laga ordentlig husmanskost? Är du drogad?
Använder inga droger, jag ser det ur allas perspektiv. Alla har inte egen bil heller,..alla har inte råd att inhandla medel för att minska ev. smittspridning, alla har inte råd att inhandla skyddskläder. alla har inte jobb där man sitter ensam i ett rum
Citera
2020-02-24, 08:45
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Det känns ändå lite fishy med de siffrorna. Doktorn som dog i Kina tex, och elitlöparen i Italien som var 38. Känns inte som att den sannolikheten stämmer på det.
Det var väl bara en trådsanning att den där 38-åringen dog?
Eller har han dött nu de senaste dygnen?

Har inte orkat plöja igenom alla sidor (av nonsens), sorry.
Citera
2020-02-24, 08:47
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Min gissning är privata nöjesresenärer som kommer hem från: Iran, Italien o Thailand.

Det är märkligt att inget mediaföretag har ringt runt för att ta reda på hur många hemmahörande i Sverige som under förra veckan, denna o kommande som är på resande fot i dessa länder.

Samt att om det gått ut begäran om frivillig karantän i hemmet i 14 dagar efter att de kommer hem...

Fast jag får allt mer känslan att svenska myndigheter redan givit upp...
Tänker mig att folk som har släkt här tar sin tillflykt hit från berörda länder.
Citera
2020-02-24, 08:48
Medlem
Citat:
Eh, inte behöver uppleva det? Ät ordentlig kost, skit i snabbmaten, sluta röka, rör på dödfläsket och håll hygienen så blir du inte smittad om de så hostar dig rakt i ansiktet.

Jag håller med dig om att det är bra att förbättra sina odds genom hälsosamt levene, men det är ingen garanti för att inte bli smittad av bakterier eller virus. Dessutom kan vem som helst bära på en genetisk svaghet som man inte själv känner till eller ett dolt hjärtfel, så du kan vara en riskgruppsperson utan att själv veta det. Ingen känner till allt om sin egen hälsa, särskilt personer utan erfarenhet av att vara allvarligt sjuka.
Citera
2020-02-24, 08:49
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Ja är man under 40 så är risken att dö i detta obefintlig. Men om majoriteten av befolkningen blir smittade, för Björn Olsen uppskattade att 60-80% av befolkningen kunde smittas, inte på en gång då, men säg att smittan sprids som en löpeld och 10% av svenskarna smittas. Det är 1 miljon människor. Åtminstone 150.000 av dessa kommer att behöva sjukhusvård.
Det finns ju många under 40 med diabetes och andra sjukdomar.
Citera
2020-02-24, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Det var väl bara en trådsanning att den där 38-åringen dog?
Eller har han dött nu de senaste dygnen?

Har inte orkat plöja igenom alla sidor (av nonsens), sorry.

Han lever, ligger på intensiven fortfarande, svårt sjuk.
De tre döda i Italien är 70+ och minst två av dem, de två kvinnorna, hade andra sjukdomar som försvårade deras tillstånd.
Citera
2020-02-24, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Använder inga droger, jag ser det ur allas perspektiv. Alla har inte egen bil heller,..alla har inte råd att inhandla medel för att minska ev. smittspridning, alla har inte råd att inhandla skyddskläder. alla har inte jobb där man sitter ensam i ett rum

Jag har inga skyddskläder, jag använder ingen mask, jag sitter inte i ett rum dagarna i ända, jag har ingen bil. Ändå blir jag inte smittad. Konstigt! Enligt dig borde jag vara död nu.
Citera
2020-02-24, 08:55
Medlem
08:35: First case in Afghanistan. Found in Herat province. (Source)

Första fallet i Afghanistan. Lär ju vara iran som förser dessa islamiska länder med Allahs vrede.
Citera
2020-02-24, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Jag håller med dig om att det är bra att förbättra sina odds genom hälsosamt levene, men det är ingen garanti för att inte bli smittad av bakterier eller virus. Dessutom kan vem som helst bära på en genetisk svaghet som man inte själv känner till eller ett dolt hjärtfel, så du kan vara en riskgruppsperson utan att själv veta det. Ingen känner till allt om sin egen hälsa, särskilt personer utan erfarenhet av att vara allvarligt sjuka.

Absolut, men med tanke på alla influensor och liknande som dyker upp så vet man det såvida man inte tillhör en extremt liten grupp som precis fått ett hjärtproblem. Den gruppen är så liten att den är statistisk försumbar om du inte är över 60. Och det är det vi ser i dödsfallen. Anledningen till högre dödsfall i Kina beror just på bristande hygien och att man röker och dricker som att det inte vore en morgondag. Dessa individer har sig själva att skylla.
Citera
2020-02-24, 08:58
Medlem
Citat:
Motionera kan jag inte göra pga hjärtfel. Det andra är dock möjligt. Men hjälper det verkligen tror du?

Försök göra en dag på jobbet utan att röra i något utan att tvätta händerna efteråt. Lycka till med den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in