2020-02-23, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
En klart godkänd insats från Blåvitt. Inget märkvärdigt resultat men ändå helt ok.

Tobias Sana, riktigt bra och frejdig. Tror han blir en viktig spelare 2020. Tänk när Paka är tillbaka och både få se han och Sana på plan samtidigt. Tråkigare kan man ha.

Vill gärna se Sana som regista när Paka är tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jisses vilken "Vi gör det vi behöver men inte en procent mer"-match mot VSK.
2-0, egentligen efter två försvarsmisstag av gästerna och sedan bara kontrollerande sista timmen. VSK försökte väl men kom aldrig riktigt nära, vi kunde väl satt nån mer möjligen men annars inget att säga om.

Valhalla är så förbannat mycket trevligare än Bravida dock.

Sirius kross av Sollentuna gör att vi måste köra full fart framåt på lördag om vi skall ha med oss att det räcker med oavgjort mot Sirius i sista för att avancera. Förutsatt att Sirius slår VSK då.

I övrigt inga skrällar alls, frågan är om det blir någon sådan alls i första rundan?

Lite så ja, det var klasskillnad utan att vi direkt glänste, Anestis hade väldigt lite att göra och det finns en betydligt högre nivå i laget.

Aiesh visade på 15 minuter vilket högt taktisk värde han besitter, precis som förra säsongen. Att han tvingar fram gula kort på motståndare är värdefullt, att han tvingar yttrar att ta ett stort/större defensivt ansvar för att backa up sin ytterback är värdefullt, kan han göra 15-20 poäng också så är det perfekt, och det tror jag han är fullt kapabel att göra om han får vara hel. Han gjorde 9 poäng förra säsongen på 21 matcher och 14 av dom matcherna var i ett rätt så mediokert ÖFK.

Vi måste dock vara mer på domarna och påpeka allt fullspel motståndarna tar till mot honom för han filmar(förstärker för filmningsapologeter) fan aldrig.

Finns inte mycket som jag gillar med Valhalla. Där kan man prata om slöseri med värdefull mark.

Gnaget verkar vara mer fisk än fågel än så länge, men dom är väl nästan aldrig jättebra på våren.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-02-23 kl. 23:20.
Citera
2020-02-24, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Lite så ja, det var klasskillnad utan att vi direkt glänste, Anestis hade väldigt lite att göra och det finns en betydligt högre nivå i laget.

Aiesh visade på 15 minuter vilket högt taktisk värde han besitter, precis som förra säsongen. Att han tvingar fram gula kort på motståndare är värdefullt, att han tvingar yttrar att ta ett stort/större defensivt ansvar för att backa up sin ytterback är värdefullt, kan han göra 15-20 poäng också så är det perfekt, och det tror jag han är fullt kapabel att göra om han får vara hel. Han gjorde 9 poäng förra säsongen på 21 matcher och 14 av dom matcherna var i ett rätt så mediokert ÖFK.

Vi måste dock vara mer på domarna och påpeka allt fullspel motståndarna tar till mot honom för han filmar(förstärker för filmningsapologeter) fan aldrig.

Finns inte mycket som jag gillar med Valhalla. Där kan man prata om slöseri med värdefull mark.

Gnaget verkar vara mer fisk än fågel än så länge, men dom är väl nästan aldrig jättebra på våren.

Vi var fisk hela förra året bortsett från poängskörden så jag är inte jätte optimistisk, dock vet jag att Norling kan spela bra offensiv fotboll, förhoppningsvis kan han hitta tillbaka till hans 2006 mentalitet.
Citera
2020-02-24, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Vi var fisk hela förra året bortsett från poängskörden så jag är inte jätte optimistisk, dock vet jag att Norling kan spela bra offensiv fotboll, förhoppningsvis kan han hitta tillbaka till hans 2006 mentalitet.

Yup, ni var riktigt rötna spelmässigt. På Ullevi var det ju ett ganska experimentellt lag men hemma på Friends... ja vad kan man säga... tycker nedanstående citat är klockrent, hade jag varit gnagare hade jag typ skämts efter den matchen... det var uselt och då hade ni en gubbe mer på plan i 20 minuter + tillägg. Synd att inte Söder satte sin chans i början av matchen, var ett väldigt fint anfall och det måste vara mål där... då hade det kanske blivit en annorlunda match, kanske även en bättre spelmässig insats från er.

Citat:
Men efteråt skämdes de nästan.

– Det är en bitter eftersmak. Det är ingen höjdarfotboll vi bjuder på. Vi hittar inte glädjen, säger Per Karlsson.

AIK slog IFK Göteborg med 1–0 men efteråt var hela hemmalaget besvikna. Flera spelare verkade nästan skämmas efter att ha presterat vad Rikard Norling kallade ”jävla skitfotboll”.

[...]
Citera
2020-02-24, 05:51
Medlem
Julinhos avatar
Samtliga spelare, förutom Sandberg och Rodic, tillgängliga. Hoppas verkligen vi knyter till oss Tamimi som rotationsspelare på ytterbacken bilateralt.

Min elva:
Ousted
Söderström, Magyar, Fenger, Widgren
Andersen, Bojanic
Kacaniklic, Paulinho, Tankovic
Johannsson

Bänk: Blazevic, Fällman, I. Khalili, Ludwigson, A. Khalili, Junior, de Brito

Citat:
Truppen mot Varberg
1. David Ousted
3. Dennis Widgren
4. Richard Magyar
5. David Fällman
6. Darijan Bojanic
7. Imad Khalili
8. Jeppe Andersen
9. Paulinho
13. Mads Fenger
14. Tim Söderström
16. Gustav Ludwigson
17. Abbe Khalili
19. Junior
20. Alexander Kacaniklic
22. Muamer Tankovic
23. Aron Jóhannsson
25. Davor Blazevic
28. Jean Carlos de Brito
Citera
2020-02-24, 06:43
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Samtliga spelare, förutom Sandberg och Rodic, tillgängliga. Hoppas verkligen vi knyter till oss Tamimi som rotationsspelare på ytterbacken bilateralt.

Min elva:
Ousted
Andersen, Bojanic
Johannsson

Ska väl vara Junior istället för Palle. Inte sedan våren 2018 har vi haft en så fin bredd. Då är ändå Rodic borta. Känns bra att Ludwigson får växa in i tempo och förening successivt. Tror han blir årets positiva fanfavorit.
Citera
2020-02-24, 08:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho

Min elva:
Ousted
Andersen, Bojanic
Johannsson

Fattar inte varför folk envisas med att skriva ut elvorna upp och ner.

Tror inte Ousted får starta så länge inte Davor gjort bort sig. Annars tror jag vi får se den elvan.
Citera
2020-02-24, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Klappuselt av Gnaget men jag tror tyvärr inte det säger alltför mycket om kommande insatser.
Resultatet är inge vidare (men bättre än förlust). Vissa delar i spelet har potential. Många har ropat på förändring i spelet. Nu får man hänga i och stötta. Ofta blir det sämre innan det blir bättre. Nu är det dock tävlingsmatcher och slut på prövande med helt olika startelvor.
Citera
2020-02-24, 08:54
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Fattar inte varför folk envisas med att skriva ut elvorna upp och ner.

Tror inte Ousted får starta så länge inte Davor gjort bort sig. Annars tror jag vi får se den elvan.
Förstår inte folk som tror att Davor ska spela. Han är högst medioker. Han sprattlade till under hösten men folk som på riktigt vill satsa på honom (säger inte att du är en av dem) är så jävla lågbegåvade. Med det sagt får han väl starta bara för att...
Citera
2020-02-24, 09:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Förstår inte folk som tror att Davor ska spela. Han är högst medioker. Han sprattlade till under hösten men folk som på riktigt vill satsa på honom (säger inte att du är en av dem) är så jävla lågbegåvade. Med det sagt får han väl starta bara för att...
Jag tror inte ett dugg på Davor, men Billborn, Jocke och Jansson, Hjelmberg har ju gått all in på honom när dom snackar om fullt förtroende, osv osv.

Om man sedan värvar ett alternativ som petar Davor utan att ens gjort en träningsmatch, så har ju
de nämnda underminerat allt sitt snack-kapital för framtiden.

Därför tror jag Davor startar idag. Med det inte sagt att Davor övertygar så pass att han startar i allsvenska premiären (eller ens nästa match).
Citera
2020-02-24, 11:44
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Jag tror inte ett dugg på Davor, men Billborn, Jocke och Jansson, Hjelmberg har ju gått all in på honom när dom snackar om fullt förtroende, osv osv.

Om man sedan värvar ett alternativ som petar Davor utan att ens gjort en träningsmatch, så har ju
de nämnda underminerat allt sitt snack-kapital för framtiden.

Därför tror jag Davor startar idag. Med det inte sagt att Davor övertygar så pass att han startar i allsvenska premiären (eller ens nästa match).
Det har de endast gjort om det finns en dikotomi mellan att visa uppskattning för Davor kontra bänka honom. Det är en enkel supporterlogik. Man kan ha förtroende för honom men spela Ousted ändå.
Citera
2020-02-24, 11:55
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Tycker inte Blåvitt skall bry sig vad som händer i övriga matcher. Se till att ta 9 poäng så är gruppsegern i hamn.

Nä Häcken har ju inga supportrar som slänger in smällare och skit. Det hade varit Gais enda chans. Så det blir nog dåligt med skrällar. Även om det såklart kan hända.

Jo, självklart siktar vi på nio pinnar, men det skadar ju ändå inte vår chans om övriga lag tar poäng av varandra så det är klart man följer det där stenhårt.

Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Östersund krossade Eskils. Vad drar man för slutsatser av det? Många här tror de åker ut rent sportsligt men kan de bli ett lag för övre halvan?

Sirius slog Sollentuna med 8-1 och det var inte ens i överkant direkt... Tar Sirius en europaplats?
Avd: Siffror man inte ska analysera i ett allsvenskt perspektiv.

Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Om jag har räknat rätt var det den 34e cupvinsten Nanne tagit med KFF. Endast 9 förluster såhär långt. Allt känns som vanligt igen när Nanne är tillbaka. Spåren av MPs misshandel av föreningen avlägsnats. Den spelare som MP satte i frysboxen, Magnusson, givetvis 2målsskytt idag! Att AIK dessutom sjabblar mot Jsödra gör ju hela dagen komplett!

Slår ni J.Södra blir det en spännande kamp mot AIK. Inte omöjligt att AIK tappar poäng mot ÖIS heller det har ju hänt förr att ÖIS slagit ur AIK ur gruppen.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Aiesh kommer vara otroligt viktig i kommande cupmatcher främst och sedan vidare såklart men här fokuseras ju på cupen i tråden. Vilken lekstuga han kan komma att ha på Lördag på Grimsta.

Valhalla är kult, vem minns inte det gamla fina Valhalla Grus? Alla matcher som gått där och på nuvarande/gamla plasten i råkyla, markfrågorna är en annan femma och ett annat ämne.
Citera
2020-02-24, 11:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det har de endast gjort om det finns en dikotomi mellan att visa uppskattning för Davor kontra bänka honom. Det är en enkel supporterlogik. Man kan ha förtroende för honom men spela Ousted ändå.

Jag tolkar dem inte som att det handlade om att visa uppskattning utan, som jag skrev, visa förtroende för att han håller som första målvakt i Bajen.

Det är på denna punkt din och min åsikt verkar skilja sig. Jag böjer mig för att du har mer rätt om vi får se Ousted från start ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in