2020-02-24, 01:58
Medlem
DenSomSokers avatar
Galet svårt att hålla koll på datum m.m. Men, är det någon som har koll på när HD åkte iväg till en av GC och knullade? Var det i Enköping? Tänkte när i tiden hon gjorde detta, var det när SD trodde att dom skulle bli ett par igen?
Citera
2020-02-24, 02:08
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Började de 2011? Eller står det bara att de höll på?

2010 var skilsmässan tror jag 🤔

SD går hårt på redan här. Han söker kramar och pussar, skriver att han inte ska fantisera om henne ("Ska inte fantisera för det jag vill fantisera är som äpplet i Eden"), nog tror jag även de började träffas på ett sexuellt sätt i närtid till detta. Lite utdrag, allting från 2011:

9/8: SD: "Missade oljan. Men säg till när du ska vara fin och ragga så kommer jag ner och smörjer in dig. Var du vill. Rent vänskapligt."

5/9: LW vill ha hjälp med något och SD svarar att han vill ha "ersättning".

Det tidigaste spåret på att SD går på LW "sexuellt" är när de skickar bilder till varandra och SD den 15/5 skriver: "det gör inget om du skickar bild utan son och blus". LW ignorerar förfrågan. Hon är ganska passiv i konversationerna men glad och öppen, men jag tycker det är tydligt att SD redan här är ute efter något sexuellt. SD vill ge skenet av att de haft en relation i 2 år bara. Visst det kanske inte var lika intensivt 2011 och kanske det gick i vågor. Men detta är klart mycket tidigare i tidslinjen än vad jag tänkt mig iallafall. Det är nog så som våran Holmes berättat; de hade en sex/kärleksrelation långt tillbaks i tiden.
Citera
2020-02-24, 02:19
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Det är inte vänskapsrelationen mellan SD och LW hon stör sig på då? De umgås kanske väl mycket för vad som är lämpligt för vänner enligt HD?

Jag reagerade på när HD skriver "hon tycker inte att hon gjort något fel". Men du kan ha rätt, och jag övertolkar detta. Det kan vara så enkelt att HD tycker att LW beter sig fel genom att undvika henne, vilket då gör att LW:s och SD:s relation blir något större. Och det var ju något större. Det ser ut som att hon har sina aningar redan här iallafall tycker jag.
Citera
2020-02-24, 02:19
Medlem
Citat:
Där på s. 522 är det iaf Lena som är "mamma".
Men inte det numret. Tack för ingenting som vanligt.
Citera
2020-02-24, 02:23
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ah, ok då hade den hunnit bli flyttad redan. Vad kan SD då ha haft för anledning att frekvent söka på My Real Six-String från den 21/5 och framåt? Varför just den cachen? Enligt sammanställningen växlade han i stort sett mellan denna sökning och nyhetsartiklar om mordet.

Det är intressant. Ja, varför..? Kanske framgår senare i förhör med SD.
Citera
2020-02-24, 02:24
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Undrar hur den cachen ser ut och hur den var placerad på mordplatsen när Lena dödades.
Var den inte skadad efter mordet eller var det före?

Och vem flyttade på den..? Och exakt när?
Citera
2020-02-24, 02:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Och vem flyttade på den..? Och exakt när?

Såg nu att det verkar som att LW flyttat på den innan den 14de. Är vi säkra på det? Att LW flyttade på den? Det kan inte vara så passande att SD hjälpte henne med (eller bad henne flytta den?), med förhoppning att ingen skulle besöka platsen där ett lik senare skulle ligga..

Edit: Det kan ju förklara varför SD intresserat sig för den efter mordet. Att dubbelkolla att den verkligen är på den nya platsen.
Citera
2020-02-24, 02:36
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Där tror jag vi har det, SD letade efter alternativa GM som kunde bindas till platsen (bindas antingen via dna, eller via att de loggat cachen och alltså kände till platsen. Han gjorde väl (?) något uttalande om att han hade sina misstankar om GM men att han tänkte hålla inne på den informationen ett tag?

Mycket möjligt. Är ändå väldigt nyfiken på hur cachen gick sönder den 5de. Kan SD ha varit så slug att han tog sönder den och därigenom fick LW att flytta på den, för att förbereda fyndplatsen? Jag vet. Rubbad tanke; brottsoffret blev behjälpligt i sitt eget mord. Kroppen hittades inte förrän efter 4 dygn och mycket teknisk bevisning på kroppen gick säkert till spillo.
Senast redigerad av Netherworld 2020-02-24 kl. 02:39.
Citera
2020-02-24, 02:42
Medlem
Netherworlds avatar
Kanske SD var förbi bakom bullerplanket när han var ute där i området och blev jagad av skumma hotfulla män. Gick dit för att verkligen se med egna ögon att cachen var flyttad.
Citera
2020-02-24, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ja, hennes beroendeställning till Stefan tar över och ruinerar hela hennes känsloliv. och det är en mycket skrämmande och nedbrytande process att följa i fupen. Han har ju fått henne att tro att hon ska ersätta Hanna i hans liv, men istället tillfrisknar Hanna från mentala vedermödor och återgår till sitt gamla jag.

I slutet av den transformeringen, väljer han att satsa på sitt äktenskap med Hanna, och Lena avvisas och får lite mer barnflickan i Knutby status. Lena ska nu nedgraderas till en slags passiv tjänare och husslav som kan äta smulorna under bordet för Stefan bjuder inte på mer om de ska ha vidare kontakt. Lena växlar mellan att tåla/tolerera och att göra uppror mot detta. Hon tål det i perioder för att alls få träffa Stefan, då han annars nonchalerar och blockerar henne helt. Allt är på hans villkor och att bli avvisad syns vara en känslig smärtpunkt hos Lena som Stefan känner till att han kan använda för att manipulera och manövrera henne dit han vill. Så han pysslar med en mental och känslomässig utpressning mot henne. Sa sist och machosist

I denna process saknas all självbevarelsedrift och självrespekt. I detta tillstånd hade Lena behövt hjälp och råd som hon inte med säkerhet hade varit mottagligt för. Hon borde ha backat ur den förnedrande relation, inte försökt kriga för att befästa sin position. Hon förstod nog inte på djupet att det fanns en dödlig risk.

Anknytningsproblematik tror jag ligger i bakgrunden och skaver, ofrivilliga separationer är smärtsamma och traumatiska. Hon blev sätt på undantag och kunde inte hantera detta skamliga tillstånd.

Håller med om din analys. Lena diskuterar svåra upplevelser som hon haft tidigare i livet i en konversation med H*l*na Åstr**m. Hon skriver bla om ”sjutton vidriga månader utan mat och beröring, skrik och slag”, ”olika män som var elaka mot min mamma”, ”och vi vet att det hände minst tre gånger innan jag kom till Sverige”. Inte helt klart vad hon varit med om och hon tycks inte veta det till 100% själv. Men hon skriver också att ”hela mitt liv har gått åt till att söka bekräftelse, trygghet, löften om att stanna för evigt”. Detta skriver hon i februari 2018. Så sjukt sorgligt.

*e, **ö
Citera
2020-02-24, 07:10
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag stavar aldrig 'kriminella' med versal.
Den aktningen förtjänar de inte.

OnT: Min jämförelse med hur kriminella många gånger åberopar "glömska" hängde ihop med hur JG mycket väl kan komma att hantera sin kommande besvärliga situation i vittnesbåset.
Förstod du verkligen inte det?

För egen del avundas jag inte JG. Om han sitter i båset och i självömkan(?) och ruelse(?) och i en senkommen vilja att försöka göra bot och bättring(?), han då väljer att krydda sin historia genom att demonisera SD, kan han räkna med att få kritik.
Förr eller senare lär SD komma ut. Om han döms.
I annat fall går han relativt snart på gatorna i Örebro.
Just saying.
Det låter som om du försöker skrämma och nästan hota JG.
Uppenbarligen är han en mycket svag person men tror du att han kommer att fortsätta att ljuga för att skydda SD?
Citera
2020-02-24, 07:36
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det låter som om du försöker skrämma och nästan hota JG.
Uppenbarligen är han en mycket svag person men tror du att han kommer att fortsätta att ljuga för att skydda SD?

Visserligen är JG vek och konflikträdd, men SD är nu inget större hot rent fysiskt, förutom mot små och skadade kvinnor.
JG kanske har sett ljuset och sanningen till slut, han kan freda sig mot den klena SD.
För inte tror jag han följer med till ett mörkt plank mitt i natten och går ner på knä för att tjänstgöring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in