2020-02-24, 00:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Förstod det till slut Nöjer mig med den, gillar att kunna söka.
När kommer resten tror du? Har en långflygning från andra sidan jordklotet som lyfter om 36 timmar och tänkte ladda ner oslagbar läsning tills dess.

Du får nog nöja dig med att läsa de drygt 6200 sidorna du laddat ner nu. Andra halvan av FUP ska inte tryckas förrän senare i veckan tydligen.
Citera
2020-02-24, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja jag känner som Du ; hur tänkte hon ; hon kan inte ha tänkt alls ; bara gått på känsla ?

Så illa ....

I aktbilaga 100 beskriver hon med stor insikt situationen, hon vet precis hur hon borde agera men säger att hon sedan gör tvärtemot. Stor eloge till den tålmodiga, empatiska och stödjande väninnan som hon chattar med.
Citera
2020-02-24, 00:27
Medlem
Är "Mamma" LW i Whatsapp chatten med SD?

Säg att det inte är så.
Citera
2020-02-24, 00:27
Medlem
Netherworlds avatar
I aktbilagan 163, del 12 kan vi se att LW och SD redan börjat snuska sig i chat ordentligt i maj/juni 2011. När var det nu igen LW och UW skiljde sig?
Citera
2020-02-24, 00:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
I aktbilagan 163, del 12 kan vi se att LW och SD redan börjat snuska sig i chat ordentligt i maj/juni 2011. När var det nu igen LW och UW skiljde sig?

Började de 2011? Eller står det bara att de höll på?

2010 var skilsmässan tror jag 🤔
Citera
2020-02-24, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Jag tror det ligger mkt i det du skriver och det väl främst synd att Stefan inte förmådde avsluta "på riktigt" 2017. I Lenas värld så tror jag inte hon tog hans avstånd på allvar för han svarade ju henne, och han intresserade sig ju också för att veta vad hon gjorde (det utgår jag ifrån) - alla små detaljer som hon kunde suga på och vrida och vända, se tecken på - gjorde att hon intalade sig att "bara han kommer till insikt så förstår han" och hon använde alla medel hon förmådde.
Jag tror också att de gånger hon hade RT eller kanske inte svarade i tid, skrattade å nojsade med någon annan så var nog Stefan där och intog position igen och då var hamstersnurran igång igen.
Jag blir inte så upprörd över att Lena vill ha detaljer om sex klädsel etc det kan lika väl vara en "böjelse" som martyrskap - ser det inte som direkt svartsjuka isf mer indirekt.

Allt hade nog varit annorlunda om hon hade träffat någon annan och verkligen fått möjlighet till det, vi får inte glömma de indikationer som finns på att Stefan är där och "rycker" så fort hon åker iväg med någon annan, han får höra att hon har besök etc. Att han springer i trädgården, filmar, sätter en lykta med kärlekshälsning utanför dörren - han vill ju ha hennes dyrkande, hennes trånande samtidigt så när det inte passar honom blir han irriterad och avtänd.
Att hon inte kunde se detta övergår mitt förstånd även om jag tyvärr också vet att det precis kan se ut så, obegripligt och solklart för andra.

Men, för den skull kan vi inte börja normalisera motiv till att döda, det är ju helt sjukt om vi börjar tycka det är förståeligt det som hände? De var väl ändå vuxna människor..eller nä..men det borde kunnat lösts sig på annat sätt.
Snart börjar jag dock skratta i förtvivlan hur (vuxna) människor (inte kan) beter sig och då syftar jag på samtliga huvudrollsaktörer.

Måste faktiskt också slutligen nämna Stefans beteende efter mordet. Alla bilder/signaler på GCsidan, hur han kunnat stå och gå "som vanligt" -- att inte bryta ihop efter en sådan gärning det är ju helt galet hur man kan leva med det? Ja jag är övertygad om att SD har gjort detta.

Hon såg hans dåliga sidor, kallade honom psykopat och narcissist men hade ändå svårt att avstå från de smulor av kärlek hon kunde få. Hon ansåg sig vara sjuk, ha problem sedan barndomen med anknytning och separation och verkade desperat att få terapi mot sin ”självdestruktivitet”. Kvinnojouren hade hon också kontaktat men de kunde inte hjälpa henne så länge hon valde att stanna kvar.
Citera
2020-02-24, 00:31
Medlem
Citat:
Är "Mamma" LW i Whatsapp chatten med SD?

Säg att det inte är så.

Det finns en chatt där LW ”heter” mamma och en annan där HD ”heter” mamma. Så det beror på vilken utav dem du läser.
Citera
2020-02-24, 00:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Hon såg hans dåliga sidor, kallade honom psykopat och narcissist men hade ändå svårt att avstå från de smulor av kärlek hon kunde få. Hon ansåg sig vara sjuk, ha problem sedan barndomen med anknytning och separation och verkade desperat att få terapi mot sin ”självdestruktivitet”. Kvinnojouren hade hon också kontaktat men de kunde inte hjälpa henne så länge hon valde att stanna kvar.

Nej, så oerhört sorgligt.
Kom hon ens igång med en psykolog? Det är ju bara en psykoterapeut från kyrkan som ska vittna.
Citera
2020-02-24, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Det finns en chatt där LW ”heter” mamma och en annan där HD ”heter” mamma. Så det beror på vilken utav dem du läser.
+4670473350* ?

*=6
B2705-18 Aktbilaga 163 sid.447 bl a.
Senast redigerad av glendale 2020-02-24 kl. 00:37.
Citera
2020-02-24, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Jag köper inte den här analysen rakt av - jag ser istället en snubbe som desperat försöker ha en utväg vad som än händer. SD är uppenbart osäker på hela situationen med HD; han kan omöjligt veta att hon kommer välja att ta tillbaka honom. Därför ägnar han sig åt en oerhört komplicerad balansakt med LW. Hon får inte störa hans försök att återupprätta relationen till HD, men han kan inte heller tillåta henne att helt släppa honom, eftersom han måste ha henne som utväg om relationen till HD inte skulle visa sig vara en framkomlig väg. SD verkar vara en oerhört osäker typ, och visar faktiskt, i motsats till vad många i tråden verkar tycka, väldigt få uppenbart "psykopatiska" drag. Snarare får jag ett intryck av att han har oerhörda anknytningsproblem, vilket t.ex manifesteras bland annat i svåra problem att sätta gränser. Han kan inte säga ifrån ordentligt till LW, som kör med honom i all oändlighet, och han verkar (om jag förstår dom mycket oskarpa textkonversationerna med diverse personer rätt) , låta HD i mycket hög grad ha kontroll över hans sociala medier. Hans förhållande med den precis lika anknytningsstörda LW är närmast löjligt stereotyp för en relation mellan två dylika personer.

Svårare blir det dock att hitta en anledning till att han skulle banka LW sönder och samman i sådant vredesmod, och vad faktiskt synes som ganska plötsligt. Jag får inte riktigt ihop det. Han måste ha upplevt sig själv vara i existentiell fara. Varför? Vad hände mellan slutet på februari och maj?

Det som hände i slutet av februari -18 var att Lena skickade ett brev till Hanna för att avslöja för henne att Stefan försatte sin otrohetsrelation med Lena sedan ett år tillbaka bakom Hannas rygg. Hon lät Hanna känna till att S var opålitlig och att Hanna var värd en bättre gubbe som var värdig hennes tillit. Därefter blev det skilsmässa och utflytt för Hanna.
Citera
2020-02-24, 00:39
Medlem
Citat:
+4670473350* ?

*=6

Oj, alltså jag har dem inte uppe så har ingen koll på vilket nummer. Men i chatten med HD kan man förstå att det är henne han chattar med.
Den börjar typ med att SD förvånas över att hon heter mamma, och sen skriver de om sina döttrar senare. Några fler saker som gör att man förstår att den ena är HD, minns inte på rak arm nu.
Citera
2020-02-24, 00:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Det som hände i slutet av februari -18 var att Lena skickade ett brev till Hanna för att avslöja för henne att Stefan försatte sin otrohetsrelation med Lena sedan ett år tillbaka bakom Hannas rygg. Hon lät Hanna känna till att S var opålitlig och att Hanna var värd en bättre gubbe som var värdig hennes tillit. Därefter blev det skilsmässa och utflytt för Hanna.

Jaha, så Hanna var värdig en bättre gubbe men inte Lena själv?
Tragiskt att Lena inte kände att även hon förtjänade bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in