2020-02-23, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Från aktbilaga 164

Samtalet ligger i en mapp med datum 2016-12-27
Filnamn: ca11_23-42-24_IN_0104522194,amr -20 min och 41 sek

Börjar med småprat, Lena tyckte det var skönt att träffas dagen innan. Lena undrar senare
under samtalet om Stefan kommer förbi, det låter i bakgrunden som att han kör bil. En del
diskussioner fram och tillbaka kring deras förhållande. Lena vill få förklaringar som Stefan
inte har svårt att förklara för Lena, då hon inte verkar nöja sig med det han säger. Lena säger
att Stefan inte ska backa från henne. Lena vill att Stefan ska komma förbi men det vill inte
Stefan. Om Stefan då åker hem och inte kommer och pratar med henne så backar han. Stefan
tolkar det som ett hot och säger att han då måste komma förbi. Stefan undrar hur det ska vara
kring sex? Lena förklarar att hon inte ska få känslan av att Lena övertalar Stefan till sånt.
Stefan menar att han måste få säga att han inte vill ha sex men sen när Lena tjatar till sig det
så ska han inte säga nåt .. Lena menar då att han kan säga och göra så, men då har han backat
och Lena har inte betytt något armat än ersättning under tiden som hon var torr mellan benen
och tråkig. Stefan menar att det känns som att Lena hotar sig till sex och undrar vad han ska
göra? Ska han bara komma dit och dra ner byxorna och le? Diskussionen fortgår och Stefan
vill fortsätta hem men Lena säger att han måste komma förbi henne. Stefan menar då att han
måste komma förbi henne i värme och glädje då annars avlivar hon honom. Lena säger åt
honom att komma in men han uppger att han sitter kvar i bilen.

Här tjatar och hotar hon till sig sex.

Ja, och ...? Till SD som både mentalt och fysiskt har ett övertag över Lena. Han sitter kvar i bilen.
Citera
2020-02-23, 23:16
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Genom att läsa all samlad digital kommunikation mellan Lena och Stefan kan jag göra några tillägg till din fråga med fokus på sept- 16 och framåt tills Lena dör 14-15 maj -18 :

1. Stefan själv anger aldrig den bakomliggande motivet till hans förfrågan och så vitt jag minns avkrävs han heller ingen förklaring till och inget svar på varför han vill bli informerad.

2. Jag tror det finns flera indikationer, som sker gradvis under denna period och som alla hänger samman

På våren 17 när Lena första gången avslöjar deras affär för Hanna upplever jag att Stefans respekt för Lena minskar. Succesivt ju mer hon hon klagar, gråter och öppnar sitt hjärta och visar sin besatthet av honom desto mindre bryr han sig om henne.

Ungefär som att hon blir bestraffad för att hon reste sig upp emot honom och utmanade honom genom att hon avslöjade otroheten för Hanna, och efter det fick hon skylla sig själv. Så på sin höjd nu förtjänar hon att vara en sexslav, eller liggdocka. Detta agerar också Lena delvis positivt på. Hon vill ligga med honom, och vara nära honom allt hon får, men är oftast mycket missnöjd med omfattningen och önskar mer. Detta leder till ett omfattande tjat, gnäll och klagomål i loggarna från Lenas håll som delvis verkar avtändande för Stefan.
Sedan vill Lena veta allt om hur, när och var Stefan och hans fru har sitt sexuella samliv. Ibland besvarar Stefan frågorna, ibland inte, ibland alltmer motvilligt beroende på att Lena börjar uttrycka hån om Hanna som person, att hon är trist och grå etc. Så Lena sysslar med en egen slags maschosistiskt självbestraffning genom att söka information som plågar henne själv ännu mer. När hon sedan umgåtts med denna intima kunskap börjar hon attackera Stefan och använda den när hon anklagar Stefan.

När hoten trappas upp kring att Lena återigen ska avslöja deras affär för Hanna om han inte svarar, eller kommer förbi, börjar han hata och förakta henne än mer. 2017 på hösten besöker han henne inte mer än en gång per vecka. Hon har ingen integritet och håller på med självförnedring. Så hennes desperation tvingar delvis kvar honom i perioder. Någon gång ibland kommer han frivilligt om hon har skickat en nakenbild från duschen och liknande. Då tänder det till men det blir allt mer sporadiskt och ovanligt.

Jag tror Stefan var intresserad av ett utomäktenskapliga förhållande med henne utan krav. Vid något tillfälle nämner han får ingen sexuell lust till henne när hon hotar. Och när hon har förlorat också sin sexuella dragning och påverkan på honom så avslöjar hon hans otrohet en andra gång.

Jag tror hon hade levt idag om hon backat, kan inte bevisa, men han är en kontrollfreak och vill ha en undergiven kvinna tror jag. Desto mer lik Lena blev Stefan i sin dominans desto mer förlorade han lusten. Sadister kan inte tända på en annan dominant aktör. När hon agerar maktfullkomlig, blir han alltmer impotent.

Han förlorade intresset för henne alltmer, hon kände det och passerade de gränser han arrangerat. Tror hon dog för att hans äktenskap gick i kras. Tidigare ville han ha kontroll över hennes förehavanden som en markering att han vill vara i överläge, och vara Herren på täppan. Men det förlorade allt mer sin tjusning, när hon förlorade dragningskraften på honom. Så ja, jag tror han hade fått på sin höjd en tillfällig utmaning om hon träffade någon ny, men han visste att han hade henne i en ask. Hade hon stått på sig och inte återvänt till Stefan tror jag inte han hade besvärat henne igen. Tror han var färdig med henne, sättet hon dödades på ger en hint om det.

En imponerande och trovärdig analys!

Det fetade i ditt inlägg:

Endast 2 månader efter mordet skrev han i en logg:

”Smetade ut bromsjäveln till en smetig, blodig massa. Skön hämnd.”
Bild: https://forumbilder.com/i/rdWh

”Skön hämnd”...det var nog vad han upplevde bakom bullerplanket....
Citera
2020-02-23, 23:17
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
/../
Aktbilaga 163 del 13

SD har sökt på softpocahontas på geocaching-sidan. Undrar varför.
/../

Kanske för att se vilka av hennes cacher som folk loggar?

Han söker även upprepade gånger på hennes cache "My Real Six-string". Detta sägs ju vara samma koordinater som BP/FP. Vill han ha koll på om någon geocachare gått dit för att logga mysten?
Citera
2020-02-23, 23:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kanske för att se vilka av hennes cacher som folk loggar?

Han söker även upprepade gånger på hennes cache "My Real Six-string". Detta sägs ju vara samma koordinater som BP/FP. Vill han ha koll på om någon geocachare gått dit för att logga mysten?

När söker han på "My Real Sixstring"? Medan kroppen ligger där 15-19 maj?
Citera
2020-02-23, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Lite information kring sharen som finns.

Eftersom många har haft problem med att få hem filerna från minfil.com så valde jag att dela med mig av min cloud share där jag sparar filerna från FUP:en. Många upplever att det går snabbare att ladda ned filerna från min share jämfört med minfil.com. Dessutom kan man läsa dokumenten direkt därifrån om man inte vill ladda ned filerna till sin enhet. Mer information om detta nedan.

Som ni vet så har vi endast halva FUP:en i dagsläget. Jag kommer att uppdatera min share allteftersom den andra halvan blir tillgänglig. Dokumenten finns i lite varierande versioner. Se listan nedan för mer information.

Samtliga bilagor finns tillgängliga separata - Se Aktbilaga 163, Aktbilaga 164 etc.
Samtliga bilagor finns som sammanslagna bilagor - Se Sammanslagna bilagor
Samtliga bilagor finns som sammanslagna och sökbara. D.v.s. att det är möjligt att söka och kopiera från dokumentet - Se Sammanslagna bilagor (Sökbara)

Samtliga inskannade dokument från (i skrivande stund halva) FUP i LW-målet.
Där kan man förhandsvisa filerna direkt om man vill. Man kan även selektera enstaka dokument för nedladdning eller hela mappar för att sedan ladda ner som en zippad fil.
https://www.jottacloud.com/s/14754672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a
Om man laddar ner på "ladda ner" till höger på sidan, kommer allt med då ( som finns i dagsläget), eller behöver man ladda ned aktbilagorna 100 samt 163-168 separat? Hur stora är zip filerna? Snart 200MB och inte hemma än. Start tack!
Edit: Över 300MB nu. 166 hemma, storlek 25,8 MB.
Senast redigerad av glendale 2020-02-23 kl. 23:33.
Citera
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Vet inte om det har skrivits om detta i tråden efter det här som jag postade igår, finns även omnämnt i stämningsansökan.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Hittade det här i FUP

Kanske är det det här som försvaret menar är ett alibi, Ingvar Backman sa häromveckan:
"Påståendet att det saknas ett alibi är falskt".
Visst är det lite spännande med alibin, men det skall nog mycket till för att ett alibi skall kunna anses vara styrkt. Dessutom hamnar det lätt i omvänd bevisbörda som är en styggelse. Först skall det väl finnas något som faktiskt talar för att den misstänkte har befunnit sig i närheten av brottsplatsen vid aktuell tidpunkt, och där är vi kanske inte ännu.

Det verkar vara lite oklart med den där cykelturen. Läser man dialogen från rekonstruktionen så låter det som att SD vid något förhör ett par veckor efter mordet kan ha uppfattat från en förhörsledare att någon mött honom cyklande under kvällen, och sedan verkar det som att SD utifrån den informationen kan ha börjat spekulera om var han i så fall skulle ha kunnat cykla:

Minns inte nu om de förhör som föregår rekonstruktionen var utskrivna i dialogform, men om de är det så borde det gå lätt att se hur uppgiften om cykelturen växte fram. Har dock för mig att förhören med SD bara var nedtecknade som referat, och då är det ju svårare att veta.
Senast redigerad av Draifos 2020-02-23 kl. 23:43.
Citera
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
När söker han på "My Real Sixstring"? Medan kroppen ligger där 15-19 maj?

Det funderade även jag över.

Listan i FUP verkar tyvärr inte börja förrän den 19/5 kl. 13:55. Den första sökningen (enligt denna lista) på "My Real Six-String" görs den 21/5 kl. 13:41.
Citera
2020-02-23, 23:36
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Om man laddar ner på "ladda ner" till höger på sidan, kommer allt med då ( som finns i dagsläget), eller behöver man ladda ned aktbilagorna 100 samt 163-168 separat? Hur stora är zip filerna? Snart 200MB och inte hemma än. Start tack!
Edit: Över 300MB nu. 166 hemma, storlek 25,8 MB.

Ja, om man står så att man ser alla mappar och trycker "ladda ner" så kommer samtliga mappar med innehåll att laddas ner.

Man kan även selektera vilka mappar man vill ladda ner. Är kanske lite onödigt att ladda ner alla, om man inte verkligen vill ha dom olika varianterna av filerna.
https://imgur.com/a/eZUrcgR
Citera
2020-02-23, 23:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
TiNi skrev att hon ringde in sig sjuk, jag skrev att hon bytte pass från em/kväll till fm/dag (vilket jag är helt säker på). Det är framförallt pga detta som jag menat att TiNi kommit med åtminstone viss felaktig information (men även att arbetskamraterna skulle ha blivit försedda med någon slags larm pga hot från SD. Om det med larm stämmer så var det till ett väldigt begränsat antal personer och inget som var känt bland övriga arbetskamrater.)

Tillägg: Jag ligger lååångt efter i tråden så ber om ursäkt om detta redan är avhandlat.

HD har skrivit i en chatt att hon bytt pass den 14/5 från kväll till dag som du skrev.

Aktbilaga 164
Citera
2020-02-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ja, om man står så att man ser alla mappar och trycker "ladda ner" så kommer samtliga mappar med innehåll att laddas ner.

Man kan även selektera vilka mappar man vill ladda ner. Är kanske lite onödigt att ladda ner alla, om man inte verkligen vill ha dom olika varianterna av filerna.
https://imgur.com/a/eZUrcgR
Tack för svar, och tack för uppladdning!
Citera
2020-02-23, 23:44
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Tack för svar, och tack för uppladdning!

Så lite så!

Det räcker alltså med att du laddar ner mappen som heter Sammanslagna bilagor (sökbara). Där har du allt sammanslaget och även möjlighet att söka i dokumenten samt att markera och kopiera.
Citera
2020-02-23, 23:48
Medlem
Citat:
Så lite så!

Det räcker alltså med att du laddar ner mappen som heter Sammanslagna bilagor (sökbara). Där har du allt sammanslaget och även möjlighet att söka i dokumenten samt att markera och kopiera.
Förstod det till slut Nöjer mig med den, gillar att kunna söka.
När kommer resten tror du? Har en långflygning från andra sidan jordklotet som lyfter om 36 timmar och tänkte ladda ner oslagbar läsning tills dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in